Kirjekaveri paljastui rokotevastaiseksi ja on ollut mielenosoituksissa. Kannattaako kirjoitella enää?
Pari kertaa on kirjoiteltu sähköpostitse. Se on eri maasta eli tuskin tulen ikinä näkemään. Kysyi vielä viime viestissä asiasta ja kysyi vielä mitä minä olen mieltä asiasta.
Kommentit (23)
Kertoi siis viime viestissä sairastuneensa koronaan sekä siinä yhteydessä rokotevastaisuudestaan. Vaivasi sekin, kun kertoi olevansa tyytyväinen siihen, ettei tarvotse ottaa rokotteita työssään. En toki voi tietää onko jokin terveydellinen syy mutta tuo mielenosoituksiin osallistuminen on aika paha.
Vierailija kirjoitti:
Juu ihan varmasti joo.
Miksi et usko? En nyt tähän viiti kopioida kenenkään viestiä.
Pese ainakin kirjeet käsidesillä ennen avaamista
Ei kannata kommunikoida millään muotoa kenenkään sellaisen kanssa, jolla on eriävä mielipide mistään asiasta. Siinä on merkittävä riski ajautua aitoon keskusteluun.
Erilaiset ihmiset on rikkaus. Oma tyttäreni on suureksi yllätyksekseni rokotevastainen. Hyvin tullaan silti juttuun. Hän on kauhistellut minun kolmea koronarokotettani, mutta olen jo yli 70 -vuotias.
Itse hän ei ole ottanut rokotuksia ja on nyt koronassa. Jakelen puhelimessa äidillisiä neuvoja levätä ja juoda lämmintä mustaviinimarjamehua, jota annoin hänelle pullollisen joululahjaksi. Toivotaan parasta. Tyttö vannottaa minua, että en saa olla huolissani. Olen tietysti huolissani, mutta en sano sitä ääneen.
Omikronin kohdalla ymmärrän rokotevastaisuuden, koska omikronin kohdalla rokotuksista ei ole hyötyä suojaamaan muita, koska omikron tarttuu rokotetuista yhtä hyvin kuin rokottamattomistakin ja tehohoitokaan ei ole omikronin takia kuormittunut, niin rokotuksia ei tarvita suojaamaan edes itseään.
No ei kannata. Kannattaa ehdottomasti olla tekemisissä vain sellaisten ihmisten kanssa, joilla on joka asiasta täsmälleen samat näkemykset ja mielipiteet kuin itselläkin. Jos vaikka toinen tykkää enemmän banaanijogurtista ja itse mansikkajogurtista niin välittömästi välit poikki sellaiseen ihmiseen!
No ei kai se korona tartu sinuun sähköpostien kautta, joten mikä on ongelma?
Jollei jankuta viesteissään antihöpinöitä niin eiköhän se ole aivan sama viestitelläkin. Mulla menee automaattisesti korvat lukkoon, jos joku alkaa jauhamaan puhkikuluneita fraasejaan ja poistun nopeasti takavasemmalle. Sana narratiivi voi kyllä saada aikaan muunkin reaktion.
Vierailija kirjoitti:
No ei kai se korona tartu sinuun sähköpostien kautta, joten mikä on ongelma?
Ei tietenkään mutta mietin vain mitä vastaisin, kun itellä täysin päinvastainen ajatus asiasta ilman, että hyökkäävältä vaikutan? 'Ikävä kuulla, että sairastuit koronaan. En kuitenkaan voi olla kanssasi samaa mieltä sillä itse olen ottanut rokotteet.'
Näinkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ihan varmasti joo.
Jos olet tosissasi niin anteeksi, tällä foorumilla kun noita provoja niin useasti ilmenee niin oletin tämän olevan semmoinen.
No mitä väliä, jos ette tule edes ikinä tapaamaan. Jos juttu luistaa muuten, niin mitä hemskutin väliä noilla rokotuksilla?
Vierailija kirjoitti:
No mitä väliä, jos ette tule edes ikinä tapaamaan. Jos juttu luistaa muuten, niin mitä hemskutin väliä noilla rokotuksilla?
Täytyy kuitenkin kertoa oma miekipide asiaan, sillä kysyi 'Entä sinä?'
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ihan varmasti joo.
Jos olet tosissasi niin anteeksi, tällä foorumilla kun noita provoja niin useasti ilmenee niin oletin tämän olevan semmoinen.
Ei se mitään. Ymmärrän kyllä.
Jos et halua olla rokotevastaisen kanssa tekemisissä, niin sitten et ole.
Kannattaa ap. Hän kuulostaa järkevältä ja rauhalliseslta ihmiseltä, joten hankkiudu sellaisten seuraan.
Juu ihan varmasti joo.