uskaltaako kaks päivää vanhoja munia syödä?
niin?
Kommentit (16)
Mikä kysymys tääkin taas on... Jos ne on keitettyjä ja säilytetty jääkaapissa, niin kyllä.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:56"]Miksei uskaltais? Meinaatko, että ovat liian tuoreita?
[/quote]
En yleensä syö mitään päiväyksen ylittänyttä. Jäänyt jostain homeisesta leivästä kammo.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:59"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:56"]Miksei uskaltais? Meinaatko, että ovat liian tuoreita? [/quote] En yleensä syö mitään päiväyksen ylittänyttä. Jäänyt jostain homeisesta leivästä kammo.
[/quote]Todellakin huomaat hajusta, koska on pilalla. Voi vakuuttaa, että vahingossa et pilaantunutta munaa syö.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:56"]Mikä kysymys tääkin taas on... Jos ne on keitettyjä ja säilytetty jääkaapissa, niin kyllä.
[/quote]
Mikä vastaus tääkin taas on... Miksi pitäisi olla keitettyjä??
Mun munien päiväys menee aina umpeen ennen ku ehdin niitä syömään. Jostain syystä pysyvät hyvinä kuukausia päiväyksen jälkeen :)
Eivät ne ole vanhoja, vaan parasta ennen-päiväys on mennyt. Itse olen syönyt kuukauden vanhoja munia ja hyviä olivat.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:05"]Voi testata vesilasissa onko syötäviä.
[/quote]
Jos kelluu niin ovat pilaantuneet ja jos uppoaa pohjaan niin ovat hyviä.
Ei munien kanssa sillä päivämäärällä ole mitään merkitystä. Munat pitää aina tutkia, onko ne kunnossa, oli päivämäärä mikä tahansa. Yleensä ne on kunnossa vaikka olis miten vanhoja, varsinkin jos on säilytetty jääkaapissa.
Nehän säilyy monta kuukautta. Tarkoititko että kanojen pesiä ei ole kahteen päivään tarkistettu ja ovat voineet aloittaa hautomisen?
Ei ne kelluvat munat aina pilalla ole. Ne ovat vaan sen verran vanhoja, että ilmatila on suurentunut kun nestettä on haihtunut.
Haistamalla selviää onko vielä syötäviä. Keitetty kanamuna säilyy huoneenlämmössä noin vuorokauden ja viikon päivät jääkapissa.
Miksei uskaltais? Meinaatko, että ovat liian tuoreita?