Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisella neljässä työhaastattelussa aina sama villapaita?

Työnantaja
15.02.2022 |

Olen siis palkkaamassa uutta jäsentä tiimiin, eräs nuorehko nainen on viittä vaille valittu, mutta vain yksi asia ihmetyttää hänessä. Hänellä on ollut neljässä tapaamisessa aina päällä sama villapaita. Näkeekö joku tässä jotain omituista? Tuntuu vaan kummalliselta, muuten kaikin puolin reipas ja teräväpäinen henkilö.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen etätöitä, mutta välillä käyn toimistolla ja just tajusin, että yleensä käytän sitä samaa toimistopaitaa. 

Tosi harvoin siis tulee käytyä toimistolla enkä ole ajatellut, muut huomaisivat, että samassa paidassa käyn siellä. 

Vierailija
42/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan löytyy kuselle haiseva karvap i l l u

Ah, tuo kova yritys vihata pimpsua, vaikka tekisit mitä tahansa sen eteen😘

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi NELJÄ haastattelua?

Minäkin haluaisin tähän vastauksen!

Alunperin yli 150 hakijaa, joista parikymmentä ensitapaamisen jälkeen potentiaalisia. Neljännellä kierroksella oli 3 parhaantuntuista jäljellä. Kolmannella kierroksella kerrottiin tarkemmin tehtävästä ja kysyttiin ”kiinnostaako tämmöinen sinua oikeasti?”

Miten itse valitsisit parhaan noin isosta joukosta?

Vierailija
44/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alunperin yli 150 hakijaa, joista parikymmentä ensitapaamisen jälkeen potentiaalisia. Neljännellä kierroksella oli 3 parhaantuntuista jäljellä. Kolmannella kierroksella kerrottiin tarkemmin tehtävästä ja kysyttiin ”kiinnostaako tämmöinen sinua oikeasti?”

Yksi haastattelu ja pieni testitehtävä. Haastattelu ei tutkitusti ole luotettava tapa valita, haastateltavan mielipide vaikuttaa liikaa. Valitsee kaltaisensa,, ei sopivinta yhteisöön

Vierailija
45/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan se villapaita ei haise eikä näytä likaiselta niin ei ongelmaa. Villapaitaa voi yleensä hyvinkin käyttää useampana päivänä ilman että se alkaa haisemaan.

Vierailija
46/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bongasin näin aikuisena vanhoista luokkakuvistani luokkakaverilla saman paidan 8. ja 9. luokan kuvissa, tuli tästä avauksesta mieleen :)

Eikö jollakin opettajalla ollut jossain ulkomailla sama paita luokkakuvissa useamman vuosikymmenen ajan? Varmaan joskus 10v sitten näin sen uutisen jossain. Taisipa olla kampaus ja silmälasitkin samat.

En saa tähän linkkiä mutta oli vuodesta 1973-2013 sama paita joka vuosi.

Jostain kumman syystä linkki jää sensuuriin.

https://urly.fi/2tBs

Vierailija
47/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi haastattelu ja pieni testitehtävä. Haastattelu ei tutkitusti ole luotettava tapa valita, haastateltavan mielipide vaikuttaa liikaa. Valitsee kaltaisensa,, ei sopivinta yhteisöön

Aika paha lähestymistapa, yksi pieni tehtävä ei vielä kerro paljoakaan ihmisestä, vain siitä mitä hän on ihan lähimenneisyydessä tehnyt / tullut käsketyksi tekemään. Minulla on enemmän keski-Eurooppalainen lähestymistapa, testata ihmisen logiikkaa, ei niinkään tietyn kaavan soveltamista.

Tämä samaa villapaitaa käyttävä hakija on todistanut olevansa hiukan kokematon, mutta erittäin kyvykäs käyttämään järkeään. En kadu neljää kierrosta. Eikä tule hänkään katumaan. Pääsee pois ankeasta kotimaastaan, hyväpalkkaiseen työhön jolla on merkitystä.

Vierailija
48/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän pojalla on kolmet samanlaiset housut joita pelkästään käyttää eli ihmiset voi luulla, että aina sama... näin ohiksena vaan tuli mieleen

Samoin meidän ja niitä samoja on ollut useana eri kokona. Lempipaitojakin voi olla 2-3 kpl samaa. Luokkakaverit ihmettelivät joskus sitä, että tuolla on vuosikaudet samat vaatteet.

Vierailija
49/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla ns. onnenpaita.  Mikäli olisi joku jakku niin siihen et olisi ilmeisesti kiinnittänyt juurikaan huomiota.

Vierailija
50/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin tietotyössä voi huippukoodarilla olla aika pitkäänkin sama paita päivästä toiseen päällä. Ei paljasta mitään osaamisesta.

Tai luulet olevan sama paita, niitä paitoja voi olla monta samanlaista.

Vierailija
51/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukas siisti villapaitahan on talvella hyvä. Tuuletus välillä. Palkkaa tyttö taitojen perusteella. Työvaate on työvaate, samoissa kuoseissahan väki univormuissaankin on. Ei järkeä eikä rahaa koko ajan taviksen funtsata uusia vaatteita.

Vierailija
52/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi olla että tulee yllätyksenä, mutta joskus jopa ihan tasapainoisilla ihmisillä on suosikkivaatteita ja pesukone. Vaikutat erittäin terävältä työnantajalta.

Vierailija
53/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voipi olla että tulee yllätyksenä, mutta joskus jopa ihan tasapainoisilla ihmisillä on suosikkivaatteita ja pesukone. Vaikutat erittäin terävältä työnantajalta.

En ole normityönantaja. Enkä ammattirekrytoija. Mutta historia on osoittanut että osaan valita hyviä ihmisiä eri tehtäviin, ja osaan kiinnittää huomiota pieniin mutta joskus merkityksellisiin asioihin. 

Paras oppitunti kenelle tahansa - älä ikinä ota puolisokkona ketään oman organisaation sisältä vain koska joku olisi paikkaa vailla.

Vierailija
54/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin juuri työhaastattelussa villapaidassa, jonka olen itse tehnyt. Toki ehkä olisin vaihtanut toiseen omatekeleeseen, jos olisi useampi kierros ollut.

Vierailija
55/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole normityönantaja. Enkä ammattirekrytoija. Mutta historia on osoittanut että osaan valita hyviä ihmisiä eri tehtäviin, ja osaan kiinnittää huomiota pieniin mutta joskus merkityksellisiin asioihin. 

Paras oppitunti kenelle tahansa - älä ikinä ota puolisokkona ketään oman organisaation sisältä vain koska joku olisi paikkaa vailla.

Kaikenmaailman mt-tapauksia sitä pomoiksi päätyy. Tai ainakin palstalle teeskentelemään pomoa. 

Vierailija
56/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi olla samanlaisia paitoja ja siisti olemus on tärkeintä. Vai että vaimolla on useampi vaate ja haastattelut kestää 4 kierrosta? Ei aloitus voi olla totta kaiken järjen mukaan. Olen monet haastattelut hoitanut, eikö muut asiat ratkaise tosiaan työntekijän valinnassa?

N22

Vierailija
57/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä ny herran jestas kaikkia haastatella! Tosta joukosta papereiden perusteella karsitaan se reilu tusina, jos sitäkään. Ja enintään kaksi haastattelua, kaikki muu on hakijoiden kiusaamista. Itse lopettaisin homman siinä vaiheessa, jos toisen haastattelun jälkeen pyydettäisiin vielä kolmanteen. Enkä mene istumaan tuntikausiksi mihinkään ”psykologisiin soveltuvuustesteihin”; ne on silkkaa rahanhukkaa ja huijausta.

Jännä juttu mutta näillä periaatteilla oon hyvässä työssä ja onnistunut tekemään hyviä rekrytointeja.

Vierailija
58/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapselivaatekaappi tai sama idea kuin tällä tyypillä:

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000008501436.html

Vierailija
59/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menen aina commandona haastatteluun. Lisää itsevarmuutta.

Vierailija
60/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paha lähestymistapa, yksi pieni tehtävä ei vielä kerro paljoakaan ihmisestä, vain siitä mitä hän on ihan lähimenneisyydessä tehnyt / tullut käsketyksi tekemään. Minulla on enemmän keski-Eurooppalainen lähestymistapa, testata ihmisen logiikkaa, ei niinkään tietyn kaavan soveltamista.

Tämä samaa villapaitaa käyttävä hakija on todistanut olevansa hiukan kokematon, mutta erittäin kyvykäs käyttämään järkeään. En kadu neljää kierrosta. Eikä tule hänkään katumaan. Pääsee pois ankeasta kotimaastaan, hyväpalkkaiseen työhön jolla on merkitystä.

Teet fiksun tehtävän, joka mittaa oikeita asioita. Vai mieluummin se tutkitusti huono haastattelu? Keskieurooppalainen :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan