Lasten kaverin isä perseet olalla - vituttaa!
Kihisen raivosta täällä, yhä. Eilen lapset (3v ja 5v) olivat kavereidensa luona leikkimässä. Kaveritkin ovat siis veljeksiä. Kun hain sitten lapset parin tunnin päästä kotiin niin sielläpä perheen iskä oli kivassa kesälomakännissä pihalla lasten kanssa, pelasivat jotain futista tai jotain. Perheen äitikin oli kotona ja selvinpäin, aika kiusaantuneen oloisena onneksi. (Perhe on ihan "normaali", eivät mitään juoppoja sossutapauksia vaan työssäkäyviä ihmisiä kesälomalla). Tunnelma ei siis ollut mitenkään pelottava tai uhkaava, mutta kyllä vituttaa! Olen itse nähnyt pienenä ihan riittävästi "kivaa kesälomakänniä" ja päättänyt että mun lasten ei tarvi koskaan jännittää että onko isä tai äiti kännissä. No enpä tajunnut että kavereilla voi näin olla. Olin niin raivoissani kotimatkan ja illalla kotona, että lapsetkin ihmetteli. Mitä mieltä, pitäiskö tästä mainita niille että en todellakaan tuo lapsiani teille jos on riski et joku on kännissä? Kyseessä on (ehkä) yksittäistapaus...
Kommentit (77)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:00"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:51"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:20"] [quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:51"] Ottamatta kantaa onko ap nipo vai ei, niin mietin vaan millainen kesä tuttavaperheen lapsilla on jos iskä osaa rentoutua vain kännissä. Hurraa! [/quote] Alapeukkujen perusteella on ilmeisesti hienoa, kun vanhemmat on kännissä lasten seurassa. Taitaa olla wt jengin ainoa ilon aihe elämässä viinan otto. [/quote] Niin on. Ja sitähän sinä et estä. Vietä oma lomasi miten lystäät ei meitä kiinnosta vitun nipottajan kesäloma. Saat vaikka runkata itseäsi santapaperilla. En todellakaan soita lasuja paikalle. Ei voisi kiinnostaa nipon ongelmat oman kesäloman aikana. [/quote] Eikä paljon lastenkaan fiilikset vaan kaljaa koneeseen, nyt ollaan lomalla!
[/quote]
Työssä käyvällä on raskaat huvit. Lapset eivät päätä tämän perheen elämänmenosta mitään. Minä säätelen ruokailun, ja milloin käydään nukkumaan. Lapset eivät myöskään puutu oluen juomiseeni mitenkään.
Voivat itse myöhemmin päättää kun ovat töissä siitä mihin raha käytetään.
Minulle jää vuokran jälkeen 100e. Juon viikonloppuna kunnon kännit vitutukseen, kun ei ole parempaa työpaikkaa josta rahaa jäisi säästöön. Nyt voin vain juoda loput rahoista vitutukseen.
Turha edes mainita mutta lapsien mielestä isä on viikonloppuisin kiva kun ei murjota ja aina nuku, kun tulee kotiin töistä. Isä hymyilee ja on rennompi kaljan ansiosta. Jaksan jopa kävellä käsillä ja hyppiä takaperinvoltteja nurmikolla. Nuorenen vuosissa, kun vähän relaan enkä jatkuvasti mieti miten eteenpäin paskatyöpalkalla.
Voisinhan minä syödä roskaruokaakin ja tarjota lapsille siitä mitä vuokran jälkeen jää, mutta ajattelin olla onellinen myös lasten silmissä enkä aina vain murjottaa ja olla väsynyt.
Duunari Faija kaljaa juo
[/quote] Huono!
Lastensuojelu muuten puuttuisi tohon jos saisi tietää. Ainakin joillakin paikkakunnilla. Ei auta vaikka kuinka olis joku aikuinen siellä selvinpäin.
Muistan itse nähneeni lapsena humalaisia aikuisia jotka pelottivat minua. He pitivät itseään hauskana koska nauroin heidän jutuille, vaikka oikeasti nauroin hermostuneena pelosta. Minä edelleen kammoan aikuisia vanhempia jotka ovat tukevassa humalassa. Vielä 17-vuotiaana ahdistuin humalaisista vanhoista sukulaismiehistä.
AP ei edes tiedä termiä perseet olalla.
Minut on huostaanotettu sen takia kun isä joi kaljaa ja katseli telvisiota töiden jälkeen.
Äiti ei koskaan juonut. Muistan miten minua pelotti kun en ollut kotona ja unikaan ei tullut.
Koulumenestys laski myös. Vihdoin pääsin takaisin kotiin sillä isä oli aloittanut vieroitushoidon eli söi jotain pillereitä jotka oli ostamisen jälkeen heittänyt roskiin ja joi edelleen kaljaa.
Enää ei voinut sanoa julkisesti että isä juo kaljaa töiden jälkeen ettei minua viedä taas pois kotoa :/
Ulkosuomalaisen silmin nää keskustelut on todella huvittavia. Paras on tuo " yksi ajokuntoinen pitää aina olla". Mihin helvettiin teidän siellä Suomessa pitää aina ajaa?
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:47"]Minut on huostaanotettu sen takia kun isä joi kaljaa ja katseli telvisiota töiden jälkeen.
Äiti ei koskaan juonut. Muistan miten minua pelotti kun en ollut kotona ja unikaan ei tullut.
Koulumenestys laski myös. Vihdoin pääsin takaisin kotiin sillä isä oli aloittanut vieroitushoidon eli söi jotain pillereitä jotka oli ostamisen jälkeen heittänyt roskiin ja joi edelleen kaljaa.
Enää ei voinut sanoa julkisesti että isä juo kaljaa töiden jälkeen ettei minua viedä taas pois kotoa :/
[/quote]
Tässä tapauksessa varmaan on sattunut muutakin sen lisäksi että isä istuu sohvalla telkkarin edessä juomassa kaljaa.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:59"]Ulkosuomalaisen silmin nää keskustelut on todella huvittavia. Paras on tuo " yksi ajokuntoinen pitää aina olla". Mihin helvettiin teidän siellä Suomessa pitää aina ajaa?
[/quote]
Samaa mietin, meillä kun ei ole edes autoa :-)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:35"]Lastensuojelu muuten puuttuisi tohon jos saisi tietää. Ainakin joillakin paikkakunnilla. Ei auta vaikka kuinka olis joku aikuinen siellä selvinpäin.
[/quote]
Ei ihme jos todelliset ongelmatapaukset jää hoitamatta kun lasu kirmailee pitkin lapsiperheiden koteja puhalluttamassa. Joku tolkku tähänkin. Mehän emme tiedä jos vaikka tuo isä on ollut loman alkamisen kunniaksi vaikka kavereiden kanssa terassilla. Jos kykenee palloa pelaamaan ei ole mitenkään umpitunnelissa ja ilmeisesti lapset eivät mitenkään ahdistuneet tai olleet peloissaan. Paikalla oli myös selvä aikuinen. Jatkuvassa kännissä olo on ihan eri juttu, nyt ap näki tilannetta ehkä 5-10min ja tulee tänne tuomitsemaan julkisesti koko perheen. Huomenna perhe saattaa olla hyvinkin jossain huvipuistossa tai muussa kivassa paikassa ja isälle riittää tuo ottaminen koko loman ajaksi.
Ei ap mun mielestä ollut lasua kutsumassa, eikös se miettinyt vaan asiasta perheen aikuisten kanssa puhumista? En mä ainakaan koe et tää mikään huostaanoton paikka on mutta kyllä muakin ottais päähän että joku joka on sillä hetkellä osittain vastuussa mun lapsista on kännissä.
Minulle jäi epäselväksi kauanko pienet lapset kyläilivät ilman vanhempiaan?
Jos isä oli kännissä lapsia haettaessa, oli varmaan juonut jo ENNEN kuin lapset sinne kyläpaikkaan vietiin?
Vai kuinka nopeasti mies tulee känniin???
(=ap olisi siis jo viedessä voinut miettiä jättääkö lapset sinne vai ei)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 22:47"]Minut on huostaanotettu sen takia kun isä joi kaljaa ja katseli telvisiota töiden jälkeen. Äiti ei koskaan juonut. Muistan miten minua pelotti kun en ollut kotona ja unikaan ei tullut. Koulumenestys laski myös. Vihdoin pääsin takaisin kotiin sillä isä oli aloittanut vieroitushoidon eli söi jotain pillereitä jotka oli ostamisen jälkeen heittänyt roskiin ja joi edelleen kaljaa. Enää ei voinut sanoa julkisesti että isä juo kaljaa töiden jälkeen ettei minua viedä taas pois kotoa :/ [/quote] Tässä tapauksessa varmaan on sattunut muutakin sen lisäksi että isä istuu sohvalla telkkarin edessä juomassa kaljaa.
[/quote]
Ei oikeastaan. Oli kavereita leikkimässä ja isä vain istui töiden jälkeen sohvalle ja katseli telvisiota. Hän joi todella monta olutta yli kymmenen illassa.
Mitään ongelmia isä ei aiheuttanut. Hän ei edes huomioinut äitiä tai minua mitenkään. Joskus otti minut syliin ja kertoi tarinoita lapsuudestaan. Silloin minä pidin isästä. Isä oli hirveän väsynyt työnteosta.
Huhut liikkuivat isäni alkoholin käytöstä ja minut haettiin pois. Minusta on haitallista jos lapsi revitään pois turvallisesta ympäristöstään :(
Kalja vai lapset?
Kumman valitsette?
Pitääkö sitä kaljaa juoda niin paljon että lapsi lähtee suojelun piiriin?
Oma on valintanne. Teette elämästänne hankalaa lapsillenne kun heidät otetaan huostaan!
Jos omat lapset ovat niin vähäpätöisiä, että vähäisen kesäloman aikana ei voi oikeasti olla edes päiväsaikaan lasten kanssa selvinpäin muutamaa viikkoa kotona - kun muuten lastenhoito on ulkoistettu kunnalle - ei ole ihme, kun 12-15 -vuotiaat kännäävät kaduilla, kodista saamansa "inspiraation" voimalla.
Voi Jeesus, että aikuiset ihmiset osaavat olla lapsellisia. Jos ei voi lastensa kanssa olla selvinpäin, voi kyseessä olla todella jo paha riippuvuus, jota piilotellaan. Työväestössä kun miehillä ei ole älyllisiä tai kuntoiluharrastuksia, he tylsistyvät ja alkavat juoda. Säälittävää ja lasten kannalta anteeksiantamatonta.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:24"]
Mä ap ymmärrän sua. Mä soittaisin vanhemmille ja sanoisin että lapset eivät enää tule heille. PISTE! Olen alkoholistin lapsi.
[/quote] Niin mäkin olen, mutta olleen itse opettanut lapsille normaalin suhtautumisen alkoon.