Ovulaatiotestien käyttö
Helpatkaa aloittelijaa. Ostin ovulaatiotestipaketin (liuskoja) ja laskelmien mukaan, minulla olisi pitänyt olla huomenna tiistaina ovulaatio. Testipaketissa siis lukee, että testi ilmoittaa 24-48 tuntia ennen ovulaation. Aloin testaamaan itseäni sunnuntaina eli olen tehnyt nyt kaksi testiä ja molemmat ovat olleet negatiivisia. Nyt kuitenkin eilisestä lähtien mielestäni minulla on ollut ovulaatiolimaa eli voiko olla, että jostain syystä ovulaati on ollutkin kaksi päivää aikaisemmin, mitä itse laskin sen olevan vasta tiistaina. Näyttääkö testi siis myös silloin negatiivista, jos on menossa ovulaatio? Vai kuuluuko testin näyttää positiivista 24-48 tuntia ennen ja myös silloin, kun ovulaatio on? Toinen kysymys. Testissä sanottiin, että ihan sama milloin sen tekee, mutta netissä kaikissa keskustelupalstoissa sanotaan, että negatiivinen tulee jos testaa aamuvirtsasta, onko tämä legendaa vai pitääkö paikkaansa? Jos saan aamulla negatiivisen, voiko edes illalla tulla positiivista eli onko mitään järkeä testata kaksi kertaa päivässä? Hirveän huonot käyttöohjeet pakkauksessa!
up