Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Musta on tulossa ihmisvihaaja

Vierailija
29.06.2015 |

Kirjoitan tabletilla. Joskus kaikki tulee yhtenä pötkönä. Toivon että ei tulisi nyt tekstiseinää. Laitan noita pisteitä väliin, että kappaleet näkyisi.

.

Niin. Koen tunteeni väärinä, mutta en vain enää siedä ketään. Ihmiset tuntuvat pitävän itseään maailman valtiaina. Ihmiset eivät todella ajattele, eivät useimmat. Lapset saavat sen käsityksen, ettei saa kysellä. Ja olla utelias. Tai jos on utelias myöhemmin, on tyhmä ja pitkästyttävä niidenkin mielestä, joista lasten kysymyksissä on viisautta. Ihmiset eivät ymmärrä, etteivät ymmärrä. Kaikki ovat mielestään oikeassa. Ketä pitäisi kuunnella asioissa joista ei itse saa selkoa? Ihmiset pelaavat valtapelejä. Kun kieltäydyn pelaamasta, mun yli kävellään. Kaikilla tuntuu olevan rooli päällä. Ihmissuhteissa tärkeintä tuntuu olevan muista hyötyminen seksuaalisesti tai jonkin statuksen saavuttamiseksi. Ihmiset aiheuttavat valtavaa kärsimystä toisilleen ja muille planeettaa kansoittaville lajeille. Empatia on tuskallisen rajallista. Koulussa aikanaan tuskastuin, kun kaikki selitetään aina väärästä suunnasta, lopusta alkuun eikä alusta loppuun.

.

Olen ollut aina yksin, ehkä se on sitä. Voin istua paikallani tuntikaudet ja käydä keskusteluja päässäni, ja viihdyn sillä tavalla paremmin kuin "oikeassa" seurassa. Joskus yritän olla sosiaalinen ja ihmiset pitää musta, mutta mä pitkästyn ja vetäydyn. En edes osaa tehdä asioita muuten kuin yksin. En osaa tehdä mitään seurassa, paitsi puhua, ja ammennan ihmiset tyhjiksi liian nopeasti. Usein ne sanovat, että mun kanssa on mukava puhua, kun se ei ole tylsää small talkia, mutta myöhemmin ne odottavat small talkia. Myöhemmin en vaan enää osaa olla kenenkään kanssa. Mä voisin jatkaa puhumista. Mua kiinnostaa ihmisen psyyke ja tavallaan teen jatkuvaa tutkimusta. Mä olen aina tehnyt kaiken yksin. Ihmiset häiritsee.

.

Auttakaa, jos voitte. Mitä tässä pitäisi tehdä? Olen aivan sairas. Viimeksi mulla oli hauskaa ihmisten kanssa, kun kymmenen vuotta sitten lukiossa tutkin hirven sisäelimiä parin muun kiinnostuneen kanssa. Kun joku muukin näki kauneutta asiassa, jossa yleensä kukaan muu ei näe sitä. Elämän rakenteissa.

.

Olen saanut ties mitä hoitoja ja lääkkeitä ja olen eläkkeellä mielipuolisuuteni takia. Ja haluaisin kai vain löytää yhteyden joihinkin ihmisiin. Ihmisviha olisi este. Paha juttu. En halua katkeroitua. Ihmisillä vain tuntuu olevan niin paksu kuori. Jokaisella. Enkä saa niitä auki.

.

Yksi iso juttu tuntuu olevan vielä se, ettei ihmiset näe kauneutta, ellei se ole itse rakennettua. Ihmisellä on halu muokata kaikkea, ja kulttuuri vahvistaa sitä. Tuntuu, ettei kenenkään silmät ole koskaan auki. Tuntuu oikeasti siltä, ettei ihmiset näe. Kukaan ei huomaa taivaan ilmiöitä, hyönteiset pikemminkin ällöttävät kuin kiinnostavat, tähdet vain ovat siellä. Ihmiset eivät edes tajua omaa kauneuttaan. Käsien hienoa liikettä, silmien värejä. Ihmisen silmiin voisi tuijottaa vaikka kuinka kauan. Eivät ne tajua, miten kiehtovia ovat. Itse haluaisin jähmettää niistä jokaisen ja piirtää ja maalata jokaisen.

.

Pikkuhiljaa alkaa vain turhauttaa. Alan tuntea vihaa. Kai haluaisin seuraa. Enkä voi löytää sitä, jos alan vihaamaan ihmisiä.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 17:56"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 17:41"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 17:26"]Muistat vaan ottaa ne lääkkeet ja jos ei auta niin pyydä vahvemmat. [/quote] Kukaan ei ole onnistunut määräämään toimivia lääkkeitä. Ikävä kyllä. Ap

[/quote]

Et vaan oo koittanut tarpeeks montaa eri lääkettä. Vedä vaikka xanoria tarpeeks suurilla vahvuuksilla, niin eiköhän se siitä ala helpottamaan.
[/quote]

Miksi mä tarkkaan ottaen tarvitsisin lääkitystä?

Ap

Vierailija
2/31 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu mun luo! Olet tuttu ja turvallinen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Ap, kaikki sympatiani sinne. Itse olen vastaavanlainen 'mielipuoli': ihmisen mieli on käsittämättömän mielenkiintoinen! Haluaisin haastatella "poikkeavia" ihmisiä pelkästä sairaasta mielenkiinnostani; haluaisin selvittää miksi/mikä/miten henkilö on periaattensa perustanut... miksi henkilöstä on tullut juuri sellainen kuin on.. mikä siihen on vaikuttanut? Joidenkin mielestä minä olen se sairas.. tiedä sitten :)

Vierailija
4/31 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä ihmisiä vihata sitten täytyy jos niiden kanssa ei oikein synkkaa?

Itse olen omasta tahdostani aika täysi erakko, en viihdy ihmisten seurassa eikä ne mun, mutta ei mulla mitään niitä vastaankaan ole enkä ketään vihaa. Aikuinen ihminen saa itse valita viihtyykö yksin vain seurassa. Itse olen valinnut sen että mieluummin katselen ihmisiä vähän kauempaa, koska olen liian erilainen että oikeasit tulisin toimeen heidän kanssaan. 

Vierailija
5/31 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 16:26"]Miksi niitä ihmisiä vihata sitten täytyy jos niiden kanssa ei oikein synkkaa?

Itse olen omasta tahdostani aika täysi erakko, en viihdy ihmisten seurassa eikä ne mun, mutta ei mulla mitään niitä vastaankaan ole enkä ketään vihaa. Aikuinen ihminen saa itse valita viihtyykö yksin vain seurassa. Itse olen valinnut sen että mieluummin katselen ihmisiä vähän kauempaa, koska olen liian erilainen että oikeasit tulisin toimeen heidän kanssaan. 
[/quote]

Kai mä kaipaisin sitten varmaan jotakuta, kaipaan ihmisiä. Mua kiehtoo ihmiset. Tämä on ristriitaista. Mä en halua olla niin erilainen, etten tule niiden kanssa toimeen. Joskus haaveilen siitä, että voisin olla näkymätön kummitus ja tarkkailla vain kaikkea. Se olisi parasta. Itse asiassa kai enemmän rakastan ihmisiä, mutta sanotaanhan sitä, että rakkaus ja viha ei ole lopulta kaukana toisistaan. Ne kaikki melkein viettelee mut eri tavoin. Se on kun joku riippuvuus. Parempi olisi ilman, mutta joku vaan vetää aina niiden pariin.
.
Ap

Vierailija
6/31 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet harvinaisen lahjakas ja fiksu ihminen.
Sinulla on paljon ajatuksia ja huomaat pienet asiat suurina mitä moni ihminen ei ymmärrä tai osaa arvostaa. Ihmisten itsekkyys ja ahneus ovat tänä aikana todella pinnalla. Halutaan haalia itselle näyttävää omaisuutta ja materian perässä mennään. Ei muisteta sitä ,että kaikki omaisuus vanhenee ja menettää arvoansa. Eikö ole tärkeämpää miettiä omaa ja toisten ihmisten hyvinvointia sekä jaksamista arjen haasteiden keskellä. Mitä voimme tehdä ,että kaikilla ihmisillä olisi hyvä olla?!Mikä on elämässäni tärkeintä?

Vierailija
7/31 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun tekstissä on ihan liikaa pisteitä. Opettele ilmaisemaan itseäsi paremmin kirjallisesti. Nyt on puuduttavaa luettavaa.

Vierailija
8/31 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 16:36"]Olet harvinaisen lahjakas ja fiksu ihminen.
Sinulla on paljon ajatuksia ja huomaat pienet asiat suurina mitä moni ihminen ei ymmärrä tai osaa arvostaa. Ihmisten itsekkyys ja ahneus ovat tänä aikana todella pinnalla. Halutaan haalia itselle näyttävää omaisuutta ja materian perässä mennään. Ei muisteta sitä ,että kaikki omaisuus vanhenee ja menettää arvoansa. Eikö ole tärkeämpää miettiä omaa ja toisten ihmisten hyvinvointia sekä jaksamista arjen haasteiden keskellä. Mitä voimme tehdä ,että kaikilla ihmisillä olisi hyvä olla?!Mikä on elämässäni tärkeintä?

[/quote]

Ihmisten pitäisi olla hieman lapsellsempia, unohtaa statuksen tavoittelu. Luulen, että ihmiset ovat aina arvostaneet statusta ja materiaa, mutta meidän kapasiteetti riittäisi muuhunkin. Avoin uteliaisuus tekisi monelle hyvää.
.
Ap

Vierailija
9/31 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 16:36"]Sun tekstissä on ihan liikaa pisteitä. Opettele ilmaisemaan itseäsi paremmin kirjallisesti. Nyt on puuduttavaa luettavaa.
[/quote]

Täm laite yhdistää kaiken pötköksi
.
Ilman
.
Raivostuttavia
.
Pisteitä.
.
Tällä hetkellä mulla on käytössä vain tabletti. En oikein. Hallitse tätä ja näppäilen väärin.

Ap

Vierailija
10/31 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet selvästi narsisti ap.

Vierailija
11/31 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 16:45"]Olet selvästi narsisti ap.
[/quote]

Jännittävää. Mut on kasvattanut narsisti, mutta kaikenlaisissa testeissä mulla ei ole todettu narsistisia piirteitä. Sosiaalisissa tilanteissa olen täysi kynnysmatto. En ymmärrä ihmisten välistä vuorovaikutusta, enkä osaa manipuloida ketään edes normaalilla tasolla. Ihmisten välinen kanssakäyminen on aika manipulatiivista, ja se on mulle hankalaa. Olisi aika mielenkiintoista olla tällainen avuton narsisti. Psykopaatiksi on muuten myös sanottu, mutta diagnostisten kriteerien mukaan en ole lähelläkään.
.
Ap

Vierailija
12/31 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi ap, sun pitää kanavoida tuntemuksesi paremmin. Tuollainen viha kuluttaa vain sinua yksin, tuskin haluat että vihaamasi ihmiset saavat sen aikaan?

Kannattaa alkaa lueskelemaan buddhalaisuutta ja zeniläisyyttä, monet oppineet tässä filosofian suuntauksessa (ei uskonto - ei jumalia) pohtivat samoja asioita, siten miten ihmiset niin egoistisesti pitävät itseään ylempänä, takertuvat itsetärkeyteen eivätkä näe tai halua kyseenalaistaa asioita.

kannattaa avartaa mieltään, ei käpertyä itseensä ja vihata ihmisiä.

T: eniten ihmisvihaaja

Vierailija
13/31 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 16:45"]Olet selvästi narsisti ap.
[/quote]

Jännittävää. Mut on kasvattanut narsisti, mutta kaikenlaisissa testeissä mulla ei ole todettu narsistisia piirteitä. Sosiaalisissa tilanteissa olen täysi kynnysmatto. En ymmärrä ihmisten välistä vuorovaikutusta, enkä osaa manipuloida ketään edes normaalilla tasolla. Ihmisten välinen kanssakäyminen on aika manipulatiivista, ja se on mulle hankalaa. Olisi aika mielenkiintoista olla tällainen avuton narsisti. Psykopaatiksi on muuten myös sanottu, mutta diagnostisten kriteerien mukaan en ole lähelläkään.
.
Ap
[/quote]

Jatkan tätä pohdintaa. Ihminenhän voi valita, miten toimii. Tietty saattaisin teoriassa olla psykopaatti tai narsisti, joka on vain todella rajoittunut, tai rajoittanut itseään syystä tai toisesta lapsesta asti. Muthan kasvatti manipuloinnin mestari, narsisti. Ihminen tuppaa tekemään samanlaisia valintoja uudestaan ja uudestaan. Jos on lapsena manipuloitu tekemään valinnat tietyllä tavalla, tekee niin aikuisenakin todennäköisesti.

Ap

Vierailija
14/31 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisiko sinua ap opiskella filosofiaa tai psykologiaa, jos sellaista kautta löytäisit ihmisiä kenen kanssa keskustella todella syvällisesti.

Vierailija
15/31 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 17:02"]Moi ap, sun pitää kanavoida tuntemuksesi paremmin. Tuollainen viha kuluttaa vain sinua yksin, tuskin haluat että vihaamasi ihmiset saavat sen aikaan?

Kannattaa alkaa lueskelemaan buddhalaisuutta ja zeniläisyyttä, monet oppineet tässä filosofian suuntauksessa (ei uskonto - ei jumalia) pohtivat samoja asioita, siten miten ihmiset niin egoistisesti pitävät itseään ylempänä, takertuvat itsetärkeyteen eivätkä näe tai halua kyseenalaistaa asioita.

kannattaa avartaa mieltään, ei käpertyä itseensä ja vihata ihmisiä.

T: eniten ihmisvihaaja
[/quote]

Mä luen paljon, mutta jotenkin suutun, jos teksti vähättelee lukijaa tai jää mielestäni pinnaliselle tasolle. Pisimmälle olen päässyt vajotessani jonkinlaiseen syvään meditaatioon. Jostain nousee esiin hahmoja, jotka sanovat jotain yksinkertaista, mikä vaikuttaa muhun syvästi vuosia. Viimeksi mulle sanottiin vain: "Antaudu." Siitä on jo vuosi, mutta en saa enää muuta, koska en ole sisäistänyt tuota. Lakkaa tappelemasta maailmaa vastaan, heittäydy. Edelleen joudun paniikkiin, vaikka ymmärränkin. Muistn sen usein, tuon yksinkertaisen viestin, ja se auttaa, mutta syvällisesti en ole sisäistänyt sitä. Kaikki mussa taistelee sitä vastaan ja nousee hälytystilaan. Siinä ei ole järkeä, mutta jollain tasolla en vain vielä sisäistä tätä läksyä
.
En ymmärrä tätä itsekään, mutta näiden juttujen takia olen vielä elossa.
.
Ap
.
Anteeksi nuo pirun pisteet.

Vierailija
16/31 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisvihaa on ollut aina, mut jotenkin on sellainen tuntu, et näin someaikana tämä koko homma räjähtää käsiin. Nimittäin ennen muinoin sitä vain arveli, mitä ihmiset ajattelevat vai ajattelevatko ne ollenkaan. No nyt somen hehkeinä aikoina asiassa ei ole epäilystäkään - suurin osa ei ajattele. Ei ainakaan muuta kuin itseään. Tylsiä, itseään täynnä olevia wanna-be'itä tuntuu maailma olevan täynnä ja sellaisista on hirveän vaikea pitää. Ja kuten sanoin, niin on varmasti ollut aina, mut nykyään se tulee kaikki julki, ihmisistä katoaa mystiikka, salaperäisyys, on vain persekuvia netissä ja jumalattoman typeriä mielipiteitä DDD.

Vierailija
17/31 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistat vaan ottaa ne lääkkeet ja jos ei auta niin pyydä vahvemmat.

Vierailija
18/31 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 17:11"]Kiinnostaisiko sinua ap opiskella filosofiaa tai psykologiaa, jos sellaista kautta löytäisit ihmisiä kenen kanssa keskustella todella syvällisesti.
[/quote]

Tavallaan kiinnostaisi, mutta noissa piireissä ainakin nuorilla ihmisillä tuntuu vasta paksu kuori olevan. Monet väittelevät mielellään, mutta perustelu on usein vain nimi selityksen sijaan. Mä rakastan luonnontieteitä ja uskon, että jokaisen asian voi selittää askel akeleelta logiikkaa seuraten suurinpiirtein jokaiselle viittaamatta nimiin. Mä onnistuin opiskelaikanani auttamaan monet ns. vaikeista kursseista läpi vain selittämällä asiat perinpohjin. Ongelma oli aina luennoitsija, ei opiskelijoiden oletettu tyhmyys. Jos logiikka on aukotonta, ei tarvitse viitata nimiin ja teoksiin, joita toinen ei ole ehkä lukenut.
.
Mutta joo, edellisen psykologin kanssa käytiin antoisia keskusteluja ihmisistä. Se vasta oli jotain. Itse olen lopulta enemmän matemaattisia luonnontieteitä rakastava. Haluan vain tietää, miten aisiat toimii, päädyn aivan ekstaasiin, kun tajuan jotain.
.
Ap

Vierailija
19/31 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 17:17"]Ihmisvihaa on ollut aina, mut jotenkin on sellainen tuntu, et näin someaikana tämä koko homma räjähtää käsiin. Nimittäin ennen muinoin sitä vain arveli, mitä ihmiset ajattelevat vai ajattelevatko ne ollenkaan. No nyt somen hehkeinä aikoina asiassa ei ole epäilystäkään - suurin osa ei ajattele. Ei ainakaan muuta kuin itseään. Tylsiä, itseään täynnä olevia wanna-be'itä tuntuu maailma olevan täynnä ja sellaisista on hirveän vaikea pitää. Ja kuten sanoin, niin on varmasti ollut aina, mut nykyään se tulee kaikki julki, ihmisistä katoaa mystiikka, salaperäisyys, on vain persekuvia netissä ja jumalattoman typeriä mielipiteitä DDD.
[/quote]

Yleensä typerimmät on vielä äänekkäimpiä. Jotkut fiksutkin ihmiset saattavat käyttäytyä somessa ihan eri tavalla kuin irl, trollata yms.

Vierailija
20/31 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo viha ei ole terveellistä ja kuluttaa vain itseäsi. Minä lakkasin vihaamasta ja huomasin, että antaessaan itsestä saa niin paljon enemmän takaisin. Niin se vaan on. Nykyään olen onnellinen jokaisesta päivästä (no ehkä en noroviruksen aikaan..) Jos aiot olla tämän pallon päällä, niin eikö kannata tehdä ajasta täällä mahdollisimman mukavaa? 

Tunnustan, en lukenut aloituksesta kuin muutaman virkettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän