Homeoireista
Jos flunssaa esiintyy usein sen jälkeen kun on muuttanut asuntoon (kolme kertaa kahden kuukauden aikana) ja enne ei juurikaan ole ollut sairaana, voiko jo pelätä hometta? Flunssa menee ohi parissa-kolmessa päivässä. Ei muita oireita ole ollut kuitenkaan. Pelottaa :-/
Kommentit (15)
Kokemusta on kyllä homeista, mutta ei tuo siltä kuulosta.
Kertoisitko minkälaisia kokemuksia sulla on? Huolestuttaa kovasti.
Meillä on hometta, oireina jatkuva limaneritys kurkussa, usein kurkkukipua ja kurkku tuntuu karhealta ja lähes jatkuvasti "ärsyttävä" tunne kurkussa.
Miksette muuta pois? Miten voitte asua siellä? 5:lle
Pitkittyneet flunssat, kurkkukipua, päänsärkyä, astman puhkeaminen, lukuisia poskiontelontulehduksia, hyvänlaatuinen kasvain, ylenpalttista väsymystä...
No onhan tuota meidän perheessä tullut harrastettua. Se miten home oireilee yhdellä ei välttämättä oireile samalla tavalla toisella. Meidänkin perheessä kaksi altistunutta ja molemmat saamme homepaikoissa oireita, mutta eri oireet.
Miksi epäilet hometta?
Jos epäilet hometta, niin halpa, tosin aika epäluotettava, mutta tyhjää parempi, kotitesti on, että kastele froteepyyhe ja kuivata se siellä tilassa missä epäilet hometta olevan. Pakkaa tämän jälkeen pyyhe mukaasi jonnekin muualle ja haista sitä siellä.
Olen kuullut että vaarallisimmat homeet eivät haise?
Ei se flunssa mene ohi, jos on kyse homeoireista.
Jatkuva tukkoisuus ja äänen käheys!
Montakin syytä, olen ainut joka saa oireita, mies ei usko homeen vaaroihin eikä välitä. Eikä ole varaa muuttaa minnekään.
Nro 5
Ap, rauhoitu. Kohta saat psykosomaattisia oireita kun olet noin hysteerinen.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 23:40"]
Olen kuullut että vaarallisimmat homeet eivät haise?
[/quote]
Joo, kaikki homeet eivät haise. Toisaalta jos homevaurio on laaja, niin usein paikalla on useita eri homelajeja ja sitten joku niistä voi haistakin. Homeen haju voi olla se perinteinen maakellarimainen, mutta myös omenainen tai vaikka pesuainemainenkin, joten aina sitä ei edes osaa yhdistää homeeseen. Itse tunnistan sellaisen "mikrobin" hajun myös, kun olen ollut tiloissa, joissa tiedän olleen homeita/mikrobeita ja en ole sitä alunperin homeen hajuksi tajunnut. Nykyään osaan sen tunnistaa, mutta en kuvailla sanallisesti.
Minäkin epäilen, että meillä on hometta asunnossa. Olen asunut siellä vajaan vuoden, joista reilu kolme kuukautta on mennyt flunssassa. Kerran olin kaksi kuukautta kipeänä yhteen menoon. Ruuansulatusongelmia, väsymystä ja erikoisia kipujakin on ilmentynyt. Voihan näille tietysti olla jokin muukin selitys kuin home, mutta sitä vahvasti epäilen kun löysin erikoista kasvustoakin vessasta...
Ei tarvitse kastella pyyhettä, kun usein hometalon haistaa vaatteista muutenkin. Käske jonkun tuttavasi haistella vaatteitasi jossain muualla kuin kotonasi (sellaisen jolla ei varmasti ole hometaloa). Usein homeen haju tarttuu jo pienelläkin kyläilyreissulla vaatteisiin. En sitten tiedä onko olemassa hajutonta hometaloa...
Mulla ääni kähenee ja ääni meinaa lähteä. Kurkussa "palan tunne" ja myös liman eritystä.
Eikö kellään ole kokemusta?