Mikä kuohuviini rippijuhliin?
Mitä kuoharia suosittelette rippijuhliin tervetulijaismaljaksi, ja miksei täytekakun kyytipojaksikin? Olisi mukava kohottaa maljaa esikoisen kanssa ripillepääsyn kunniaksi :-)
Kommentit (14)
Meillä oli alkoholitonta Alkosta ostettua rosékuoharia. Oli ihan hyvää.
https://www.alko.fi/tuotteet/525997/?fromsearch=true#ath
Ihan älyttömän hyvää! Tarjoiltiin mun rippijuhlissa. Täysi-ikäisenä vieraille tarjottiin MUMMia mutta ite oon tota kaikissa juhlissa juonut :)
En ajatellut alkoholittomia vaihtoehtoja. Poika on itse toivonut oikeaa kuohuviiniä, ja hänen juhlathat ne on. Toi rose vois olla kiva. Mulle ainakin maistuu. ap
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 16:50"]En ajatellut alkoholittomia vaihtoehtoja. Poika on itse toivonut oikeaa kuohuviiniä, ja hänen juhlathat ne on. Toi rose vois olla kiva. Mulle ainakin maistuu. ap
[/quote]
Tuleeko myös booli ja snapsit, jos poika toivoo?
Mun poika toivoi kossu-campari boolia ja pientä shottikisaa sekä beerpongia rippijuhliinsa, no nehän se sai! Hauskat juhlat, mukava tapa juhlia.
Ei kuoharia rippijuhliin! Juhlat ovat 15-vuotiaan. Ylioppilasjuhlat/ammattiin valmistujaiset on eri juttu, sillä juhlittava on yleensä itsekin silloin jo täysi-ikäinen.
Mikä alapeukuttajien kerho täällä on? Mun rippijuhlissa v. 1991 olo skumppaa tarjolla, eipä sitä kukaan kummaksunut eikä minustakaan tullut alkkista. ..ohis
Huhhuh! Omissa rippijuhlissani ei ollut todellakaan minkäänlaista alkoholitarjontaa. Sain oikein suostutella äitini tekemään alkoholittoman boolin, kun pidin sitä juhlallisempana, kun perus limut.
.
Täysi-ikäistyttyäni olin sukulaistytön rippijuhlissa, ja siellä kilisteltiin skumpalla, ja tarjolla oli viiniejä, olutta ja lonkeroa. Viinit ruuan kanssa, ruokaan oli panostettu kunnolla. Myöhemmin juotiin sit lonkeroa ja olutta.
.
Mua hämmensi, koska vieraana oli paljon alaikäisiä nuoria, 14-17 vuotiaita, ja he pistivät sitten rellestäen. Kyllä meni juhlatunnelma vähän pilalle, kun siinä alaikäisiä örvelsi, ja vanhemmat raahasivat nuoriaan korvasta puhutteluun sivumpaan.
.
Joten mietipä ap tarkkaan, jos tulee alaikäisiä vieraita. Heidän vanhemmat tuskin arvostavat alkoholitarjontaa, kun nuoria alkoholi kuitenkin houkuttelee!
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 17:10"]Huhhuh! Omissa rippijuhlissani ei ollut todellakaan minkäänlaista alkoholitarjontaa. Sain oikein suostutella äitini tekemään alkoholittoman boolin, kun pidin sitä juhlallisempana, kun perus limut.
.
Täysi-ikäistyttyäni olin sukulaistytön rippijuhlissa, ja siellä kilisteltiin skumpalla, ja tarjolla oli viiniejä, olutta ja lonkeroa. Viinit ruuan kanssa, ruokaan oli panostettu kunnolla. Myöhemmin juotiin sit lonkeroa ja olutta.
.
Mua hämmensi, koska vieraana oli paljon alaikäisiä nuoria, 14-17 vuotiaita, ja he pistivät sitten rellestäen. Kyllä meni juhlatunnelma vähän pilalle, kun siinä alaikäisiä örvelsi, ja vanhemmat raahasivat nuoriaan korvasta puhutteluun sivumpaan.
.
Joten mietipä ap tarkkaan, jos tulee alaikäisiä vieraita. Heidän vanhemmat tuskin arvostavat alkoholitarjontaa, kun nuoria alkoholi kuitenkin houkuttelee!
[/quote]
Viinejä, sori kirjoitusvirhe!
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 16:50"]
En ajatellut alkoholittomia vaihtoehtoja. Poika on itse toivonut oikeaa kuohuviiniä, ja hänen juhlathat ne on. Toi rose vois olla kiva. Mulle ainakin maistuu. ap
[/quote]
Harkitkaa nyt silti alkoholitonta kuohuviiniä. Ne ovat kuitenkin ihan "oikeita" kuohuviinejä ja ihan hyvän makuisiakin.
Olen itse oikea viinisieppo, mutta rippijuhlissa emme ole tarjoilleet edes kuohuviiniä. Sitten kun sankarikin on täysi-ikäinen, niin viinitarjoilu on ok.