Vapaaehtoinen psykiatrinen hoito
Olen vapaaehtoisessa hoidossa niin saanko lähteä täältä milloin vain haluan pois? Voiko päivystävä lääkäri uloskirjata minut?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin voit. Vain pakkohoito m1 lähetteellä on eri asia.
Tulin sairaalaan m1 lähetteellä niin vaikuttaako se asiaan? Minulla oli siis tarkkailujakso joka kesti 4 päivää.
Voi tehdä pakkohoitomääräyksen jos niin mielii. Mutta periaatteessa olet vapaa lähtemään. Mikään ei ole varmaa ennen kuin sulla on tapaaminen ohi.
Voit lähteä milloin vain kerta m1 ei johtanut pidättävään päätökseen pakkohoidosta
Niinkuin muutkin sanoneet, voit lähteä millon vaan. Lääkäri jos katsoo ettet voi, niin tekee sit uuden M1 ja taas 3pvää kiinni ja katotaan uusiks.
Psykiatrinen sairaalahoito ei ikinä ole vapaaehtoista. Sinulta viedään kaikki omaisuus mitä hallussa ja mitään oikeuksia sinulla ei ole.
Yksi lensi yli käenpesän, siinä sulle viihdettä
Moi! Mistä syystä hakeuduit? Siis pääsit/jouduit osastolle?
Olen itse vuoden sisällä pyytänyt useampaan otteeseen, kun mm olen itsetuhoinen enkä pärjää yksin, mutta eivät ota.
Jos työtön ei vapaaehtoisesti mene nin silloin m1 on pakoillaan
ei muuten
Vierailija kirjoitti:
Psykiatrinen sairaalahoito ei ikinä ole vapaaehtoista. Sinulta viedään kaikki omaisuus mitä hallussa ja mitään oikeuksia sinulla ei ole.
Mä sain käydä kävelyillä ja kaupungilla ostoksilla, kunhan olin ruoka- ja terapia-aikoina paikalla. Mutta siitä on jo jokunen vuosi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sain käydä kävelyillä ja kaupungilla ostoksilla, kunhan olin ruoka- ja terapia-aikoina paikalla. Mutta siitä on jo jokunen vuosi aikaa.
Höpö höpö jos olet osastolla niin et saa mennä muuta kuin sairaalan pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö itsellesi. Osastoja on erilaisia.
-eri
Et voi vaa ilmottaa et lähet. Kerro omahoitajalle halusta lähteä. Ko lääkäri kerkeää nii hän juttelee sun kans asiasta ja voi kotiuttaa jos näkee et pärjäät. Mut lääkärin tapaaminen voi mennä huomiseen helposti
Itseasiassa. "vaapaehtoinen" hoito ei välttämättä tarkoita että saat poistua instituutiosta koska vaan.
Sillä lääkäri voi siinä tapauksessa jos näkee sinussa vikaa tehdä siitä pakollisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi saada. Jokanen potilas on yksilö ja jokanen saa oman hoitosuunnitelman. Itse sain suljetulta poistua pariksi tunniksi läheisen mukaan johonki. Monet muut ei saanu edes aulan karkkiautomaatilla käydä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avo-osastolta saa käydä kaupassa, lenkillä tai missä tahansa, kunhan ilmoittaa menonsa.
Vauvapalstalla viestien vaihto riittää kotiuttamiseen. Siinä ei lääkärin sana mitään paina.
Tietenkin voit. Vain pakkohoito m1 lähetteellä on eri asia.