Kaveriporukka hylkäsi
Olen aikuisopiskelijana amiksessa ja minulla oli ennen muutama kaveri koululla.
Olemme kaikki suunnilleen parikymppisiä.
Luokallamme on eräs tyttö, joka on vähän aspergerin oloinen ja hän on ollut koko opintojen ajan hyvin yksinäinen ja ahdistunut ja minusta hän on ihan mukava, mutta muut kaveriporukastani inhosivat häntä koska hän on heidän mielestään lapsellinen.
Itse yritän olla kaikkien kanssa kaveri enkä halua jättää ketään yksin, koska olen itse ollut hylkiö koko ikäni.
Kun aloin viettämään myös tämän syrjityn tytön kanssa aikaa koulussa välillä ja tapasin häntä vapaa-ajalla välillä, muut kaverini lopettivat yhteydenpidon eivätkä enää pyytäneet minua mukaan oikeastaan minnekään ja lopettivat vastaamasta viesteihini.
Nykyään olen heille kuin ilmaa ja vastailevat kaikki todella lyhyesti, jos jotain heiltä kysyn.
Ystävänpäivätoivotuksiin eivät vastanneet mitään.
Yksi kaveri pyysi minua käymään luonaan jokin aika sitten, mutta ei ole ottanut minuun enää yhteyttä kyläilyn tiimoilta kun näki instassa päivityksen, jossa olin tämän yksinäisen tytön kanssa kahvilla.
Olen samassa harrastusporukassa tämän kaverin kanssa joka pyysi minua kylään aiemmin ja kyselin häntä viikonloppuna yhdelle reissulle mukaan, mutta hän sanoi että häntä ahdistaa siellä eräs uusi tyyppi joka sattui olemaan saman niminen kuin tämä meidän luokan tyttö.
Sanoin hänelle ettei kyseessä ole sama tyyppi ja kysyin tunteeko hän tätä uutta tyyppiä, mutta ei vastannut yhtään mitään.
En oikein tiedä mitä olen tässä tehnyt väärin kun olen vain ollut perusystävällinen ja viettänyt vapaa-aikaa pari kertaa uuden ihmisen kanssa.
Mitään sen erikoisempaa ei olisi pitänyt tässä sattua, tätä ennen oli kaikki ihan ok.
Tuntuu kurjalta, koska pidin näitä koulukavereita hyvinä kavereina.
Harmittaa tosi paljon.
Kiitos kun sain avautua.
Kommentit (39)
Ihmiset ovat julmia ja ennakkoluuloisia, eivätkä siedä erilaisuutta :( Et ole tehnyt mitään väärää, päinvastoin! Halaus täältä <3
Tämä kylään pyytänyt kaveri lähentelee jo kolmeakymppiä, on meitä muita opiskelijoita useamman vuoden vanhempi.
Häntä pidin tärkeimpänä kaverina pitkään, mutta hän ei ilmeisesti halua enää olla kanssani tekemisissä.
Surettaa tosi paljon eikä oikein huvita enää osallistua mihinkään, missä hän on mukana, kun tuntuu ettei seurani hänelle enää kelpaa.
Haluaisin itse olla kaveri ihan kaikkien kanssa mutta se ei ilmeisesti voi toimia.
Ap
Ovat niin ehdottomia ja epäkohteliaita ja syrjiviä että epäilen että heillä kaikilla on persujen jäsenkirja. Jos olisivat vihreitä niin suv aitsisivat erilaisuutta.
Tätä se on: ei voi näyttää että se "outolintu" (en keksi parempaa sanaa) on ihan hyvä tyyppi, vaan pitää osoittaa muille että ei kaveeraa väärän ihmisen kanssa.
Mistä tiedän tämän? Koska minäkin olen asperger ja kokenut ryhmän voiman. En voi mitään hölmöille jutuilleni, yritän aina kuitenkin olla kohtelias ja kiinnostunut muista. Kaikki läpät mietin kahteen kertaan etten vaan aiheuta mielipahaa. Omalla luokallani oli muutamia tyyppejä, jotka saattoivat olla samassa bussissa säännöllisesti tai kanssani ajoissa luokan edessä jolloin aina tuli höpöteltyä kaikkea, tosi henkilökohtaisiakin juttuja mulle jakoivat. Sitten kun ne luokan dynamiikasta määräävät ovat paikalla, kukaan ei uskalla puhua tai näyttää että tulevat ihan hyvin juttuun mun kanssa, koska se etäännyttäisi muusta ryhmästä.
I feel you! Samalla voin kertoa että asiat ei muutu naisporukoissa ikinä. Joskus olen miettinyt että muutan ulkomaille ja katson miten sopeutuisin sinne.
Ei meillä käsittääkseni pahemmin ole mistään arvoista koskaan ollut kiistaa ainakaan niin, että olisin itse siitä kuullut mitään.
Olen kyllä hyvin erilainen arvoiltani kuin muut kaverini, mutta en usko sen olevan syy tähän välirikkoon, koska olemme tunteneet jo pitkään ja minun ajatukseni ovat aina olleet ihan julkista tietoa ja kaveripiiri on kaventunut jo aiemmin sen vuoksi reilusti koulun ulkopuolella.
En tosiaan jaksa uskoa että tämä nyt siitä johtuisi, kun aiemmin kaverit ovat suvainneet kyllä minunkin näkemykseni.
Ap
Hetkinen, eikai lähihoitajaopiskelijat aikuispuolella? No sen alan porukasta minä ainakin puhuin. t. 5
Minustakin tämä tuntuu enemmän naisporukoiden ongelmalta, en kyllä ole varma koska miespuolisia kavereita minulla on hyvin vähän.
Hyviä naispuolisia kavereita minulla on koulun ulkopuolella eikä heidän kanssaan ole koskaan mitään ongelmaa, mutta he ovat hyvin erilaisesta taustasta kuin koulukaverini.
Ap
Kuulostaa uskomattomalta että lähemmäs kolmekymppinen voi olla noin lapsellinen.
Etsi parempaa seuraa.
Todella k*sipäisiä "kavereita" jos suuttuvat siitä että toinen yrittää ottaa yksinäisetkin huomioon.
Lapsellisempaa kuin omassa koulussa ja olen itse vasta yläasteella...
Minäkin olen tuntenut olevani erilainen ja naiset hylkineet sen takia. Vanhemmalla iällä tullut sitten paremmin miesten kanssa kun ne ovat olleet samalla lailla erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen tuntenut olevani erilainen ja naiset hylkineet sen takia. Vanhemmalla iällä tullut sitten paremmin miesten kanssa kun ne ovat olleet samalla lailla erilaisia.
tullut toimeen (edellinen korjaa)
Käyn kahvilla jonkun kanssa ja laitan siitä päivityksen instaan. Aikuisten oikeasti? Ja sitten on liuta väkeä, joka ottaa yhteyttä eikä ota yhteyttä ja kaikki vaan jättää porukan ulkopuolelle.
Onneksi meillä amiksessa aikuiset on aikuisia, nuorisopuolella on nuo alle 25 ikäiset.
HEI, Älä välitä heistä On Hyvä kun olet myös sellaisen kaveri, joka on erilainen Hienoa 😁.
Erityisen surullisen tästä tilanteesta tekee se, että tämä luokan yksinäinen tyttö on vielä ihan teini eikä edes täysi-ikäinen ja varmasti hänet on siirretty aikuisten ryhmään ihan syystä, käsittääkseni hänellä ei oikein ole omassa ikäluokassaan kavereita.
Meillä tämän tytön kanssa pari vuotta ikäeroa.
Puistattaa hieman, että aikuinen ihminen syrjii selvästi jollain tapaa erilaista teiniä ja ahdistuu tämän käytöksestä.
En itse oikein jaksa ymmärtää, miksi aikuisen ihmisen pitää ahdistua aikuistuvasta ja itseään vielä etsivästä teinistä noin paljon.
Ap
Olen 19, meidän ikäluokassa näitä somepäivityksiä on ihan normaalia tehdä. :D
Ap
Ymmärtäisin, jos se tyttö olisi ihan luonnevikainen. Näinkin on ihan oikeasti valitettavasti käynyt, että ihan häiriintynyt ihminen tuhoaa ja hajottaa koko kaveripiirin. Tässä ei taida olla kyse tällaisesta?
Ei ole kyse mistään luonnevikaisesta missään nimessä. Tavallinen nuori, kovin vaan on epävarma ja hakee hyväksyntää ja huomiota mutta kukapa teini ei sellaista tekisi.
Ap
Nuoret tekee välillä tyhmiä päätöksiä. Kysele vaan kavereita välillä käymään ja jos ei lämpene, yritä löytää uusia.