Mä en vaan ymmärrä, miksi koulussa ei voi käydä vessassa
Tänäänkin nappasin yläkoululaisen koulusta kyytiin töistä palatessa. Valitti heti, että ei saa mennä kauppaan, kun on niin kova vessahätä. Kävin sitte heittämässä pojan kotiin ja nyt en itsekään jaksaisi lähteä enää kauppaan. Miksi mulle ei tullut mieleen vain mennä sinne kauppaan ja käskeä lasta käymään kaupan vessassa, jos oli niin kova hätä. Nyt pitää vielä erikseen jaksaa lähteä ja tätäkään ei olisi käynyt, jos koululainen olisi käynyt koulussa vessassa.
Kommentit (31)
Seuraavan kerran parkkeeraa johonkin syrjempään ja poika puskapissalle. Ei siitä keltaisesta lumesta erota onko koiran vai ihmisen kusta.
Olisit käynyt ensin kaupassa, sitten hakenut lapsen ja sitten vasta lähteneet kotiin
Vierailija kirjoitti:
Monille koulujen vessat on oikeasti kauhistus. Ajattele, miltä tuntuu mennä vessakoppiin, jonka yläpuolelta muutama tyyppi kurkkii ja nauraa sulle. Joku renkkaa ja potkii ovea. Lukko luonnollisesti on rikki, tuollaisesta ovenriuhtomisesta. Ovessa voi olla myös reikiä. Erityisesti poikien tai unisex vessat voivat lainehtia pissaa. Sitä voi olla jopa katossa, ja sitä sieltä vähitellen tippuu. Seinissä voi olla kakkaa. Vessapaperit pöllitään.
T. Koululla työskentelevä
Tosi monissa kouluissa ei enää ole juurikaan vessakoppeja, vaan jokainen vessa on oma huoneensa jossa ihan oikea ovi. Näin myös omassa koulussani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilta siivoojilta kuullut, että naisten vessoissa useammin on kakkaa rinkulan päällä, kun eivät halua istua siihen rinkulan päälle, vaan ilmapommittavat.
No ei ole kyllä tällaista tapausta tullut omalla kohdalla vastaan ikinä. Pari kertaa olen sen sijaan joutunut käyttämään miesten vessaa ja se on ollut poikkeuksetta törkyisessä kunnossa, kusta lattialla jne.
Sama. Olen ollut kouluilla töissä yli 20 v ja tosi monta koulua ja vessaa nähtyä.
T. 13
Minua kiusattiin koulun vessassa. En uskaltanut sinne enää mennä. Joskus oli pakko käydä ruokavälkällä läheisen kaupan vessassa.
No meillä oli yläasteella lähemmäs 400 oppilasta, vessoja kolme tytöille ja kolme pojille. Tunnilta ei saanut kukaan lupaa poistua käymään vessassa. Välitunnilla hätisteltiin ulos ja ulko-ovet meni lukkoon. Jos joku kerkesi ennen sinua välitunnin alkaessa juoksemaan vessaan, ei saanut jäädä jonottamaan. Välituntivalvoja huusi wc:n oven takana että heti ulos. Jäänyt mieleeni että monesti luokan tuoleissa oli verta :(
Ymmärrän että on kova pissahätä koska meillä vessaan pääsy oli ihan todella vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monille koulujen vessat on oikeasti kauhistus. Ajattele, miltä tuntuu mennä vessakoppiin, jonka yläpuolelta muutama tyyppi kurkkii ja nauraa sulle. Joku renkkaa ja potkii ovea. Lukko luonnollisesti on rikki, tuollaisesta ovenriuhtomisesta. Ovessa voi olla myös reikiä. Erityisesti poikien tai unisex vessat voivat lainehtia pissaa. Sitä voi olla jopa katossa, ja sitä sieltä vähitellen tippuu. Seinissä voi olla kakkaa. Vessapaperit pöllitään.
T. Koululla työskentelevä
Tosi monissa kouluissa ei enää ole juurikaan vessakoppeja, vaan jokainen vessa on oma huoneensa jossa ihan oikea ovi. Näin myös omassa koulussani.
Myös näiden yksittäisten vessojen ovia voidaan jyskyttää ja rikkoa ja paikat sotkea.
Koulun kovikset voivat myös omia ne vessat. Jopa niissä pikkuruisissa yksittäisvessoissa saattaa olla välituntia viettämässä 5 kovista.
Palstaviisauden mukaan koulussa vessa on seksiä varten, siellä on satoja nuoria, joiden tärkein tarve on tyydyttyä ja nimenomaan vessassa.
Mielenkiintoinen keskustelu.
Toivottavasti nykyään ei ole samaa ongelmaa kuin oli ammoisina aikoina. 7 - 12 vuotiaana koululaisena vessassa sai käydä vain välitunnilla, mutta opettajat tulivat aina ajamaan jonottajat ulos vessasta. Siinä sitten oppi olemaan juomatta, koska opettajat eivät antaneet koulupäivän aikana käydä vessassa.
Yläasteella 13 - 16 vuotiaana oli puolestaan juoppohullu ja tupakoiva rehtori, joka pisti vessaovia lukkoon kun oli hajun perusteella todennut, että niissä oli tupakoitu. Koulussa oli vähän vessoja ja niistäkin suurin osa poistettiin käytöstä. Näin aikuisen ehkä raivostuttavampia olivat ne kaikki muut opettajat, jotka muka ymmärsivät koululaisten tilanteen, mutta eivät muka voineet mitenkään vaikuttaa rehtorin toimintaan.
Koulun pahikset vetää vessassa röökiä ja huumeita. Pää joutuu kosketuksiin vessanpöntön kanssa jos ei kuulu pahisjengiin itse.