Montako maustetta sulla on keittiössäsi?
Montako eri maustetta , mauste seosta tai maustekastiketta sulta löytyy kotikeittiöstäsi? Käytätkö kaikkia? Mikä on sun lemppari mausteesi? Minulla on n.50 eri maustamiseen tarkoitettua tuotetta. En käytä kaikkia jatkuvasti ja tän hetken suosikki on Garam masala.
Kommentit (57)
Varmaan jotain 50 kanssa ja kyllä niitä kaikkia käytetään vaikka toisia toki harvemmin. Paljon käytän myös tuoreita yrttejä.
Muutamia. Minulla ei oikein ole keittiötä, joten en juuri mitään suuritöisempää tee.
Meillä on maustehyllyssä n. 40 erilaista maustetta ja mausteseosta. Kokkaillaan paljon ja mausteita palaa!
Noin 40
Käytän kaikkia. Suosikkeja ovat chili , kaneli ja inkivääri. Mutta tottakai se mitä ruokaan laitetaan määräytyy ruuan mukaan.
Mausteiden joukosta löytyy kuivattuja villiyrttejä, niistä suosikkini on siankärsämö .
Suola,pippuri ,kahta grillimaustetta,pizzamauste,sitruunapippuri ja meirami eli 7.
Onhan noita aika paljon. Yrteistä en niin kovin tykkää, mutta just esim. itämaiseen on omansa, ja yleensäkin lihalle, kanalle ja kalalle tietenkin. Fondit on hyviä.
Curry ja garam masala myös mun suosikit. Samoin tilli. Valkosipulia pitää olla.
Aika usein käytän kuitenkin vain suolaa ja mustapippuria. Mausteen kun pitäisi vain tuoda esiin sitä ruuan omaa makua, ei peittää.
14, rosepippuri ollu semmoinen ettei ruokavieraat koskaan olleet nähneetkään moista
19 laskin että olisi (samalla tuli ihan pikkuisen lisää päivän liikuntasuoritukseen kun kävin ylimääräisen kerran keittiössä). Luvussa on mukana pussitetut / purkitetut yrtit ja erilaiset suolat / sokerit. Sitruunahappoa en laskenut mausteeksi, en tiedä mitä se tarkalleen ottaen on, joku e-koodihan sillä on, joten niitä vihattuja lisäaineita sitten varmaan.
Suosikkimausteeni on joko curry tai oregano (jälkimmäinen toki yrtti, jos saivarrellaan).
Varmaan 50 kanssa.
Käytössä eniten ehkä 10-15 näistä. Pippurit, chilit, paprikat, yrtit.
30-50 varmaan. Maustan silti kaiken suola, pippuri, valkosipuli ja chili. Lisäksi yrttejä.
Parikymmentä.. En osta mitään seoksia.
Sellaiset n. 45 maustetta tai mausteseosta löytyy. Lisäksi meilläkin käytössä kuivattuja yrttejä ja chilejä.
Noin tusinan verran mausteita ja sitten on soijat, osterikastikkeet, ketsupit, jalapenosinapit sun muut, jos lasketaan. Ehkä 30 erilaista kokonaisuudessaan. Kaikki käytössä.
Paljon. Pelkästään soijaa on 7 erilaista. lipstikka suosikki keittomauste, koska en ole sitä aiemmin paljon käyttänyt.
Vain elävät olennot voivat nähdä kognitiivisen luontonsa, jonka elävät ja kuolleet ovat luoneet, ja ne, jotka eivät tiedä sitä - ne, jotka uskovat, että en tiedä mitä ajattelen tai teen mitä teen. Israelin huoneen viisaat vaeltaakseen kansan jumalien säädösten mukaan ja vaeltaakseen kaupungin ja kulttuurin kaduilla. Maan ihmiset eivät tiedä, että maan ihmiset asuvat elävien maassa. Jumala varjelkoon, olkoon Jumala totinen, mutta jokainen mies valehtelija, niin ettei miehen ole luvampaa hylätä vaimoaan, kuin miehen häpeää häntä.
Vierailija kirjoitti:
14, rosepippuri ollu semmoinen ettei ruokavieraat koskaan olleet nähneetkään moista
Kuinka, sehän on aivan mahtavaa ja mielestäni valmiiksi maustetuissa lihoissakin näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka, sehän on aivan mahtavaa ja mielestäni valmiiksi maustetuissa lihoissakin näkyy.
Nimenomaan, mummi joskus näytti ja pidin oikein hauskana kun oli noita punaisia palloja spagettilihassa.
Kumma kyllä nämä vieraat ovat väittäneet sitä kovin vahvaksi mausteeksi joten olen aivan pöllämystynyt.
Suola, sokeri, vaniljasokeri, paprikajauhe eli 4. Olen mausteallergikko.
Jotain 6-7. En juurikaan kokkaa.