Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi gynekologit vähättelevät naistten synnytyksenjälkeisiä alapään vaivoja? Kävin plastiikkakirurgilla ja sain heti lähetteen korjausleikkaukseen.

Vierailija
15.02.2022 |

Repesin synnytyksessä ja sain arpikudosta häpyhuuliini. Gynekologilta kysyin lähetettä korjausleikkaukseen. Ei puoltanut leikkausta. Sanoi, että arvet kuuluvat synnyttäneen naisen alapäähän ja korjausleikkaus vain pahentaa asioita. Kävin yksityisellä plastiikkakirgurgilla ja hän sanoi, että ehdottomasti korjataan - ja että samankaltainen leikkaus on parantanut monen naisen elämänlaatua.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä arpikudos voi olla ihan toiminnallinen ongelma.

Minä sain synnytyksenjälkeisten arpien hoitoon käytettäväksi kipulääkettä . :--D

Vierailija
22/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityiseltä lääkäriltä harvoin saa kieltävää vastausta jos jotain toimenpidettä sinne menee ehdottamaan.

https://vivas.fi/kauhea-kuvakooste-ihmisista-joiden-kauneusleikkaukset-…

Nämäkin jos olisivat käyttäneet vain julkisia palveluja näyttäisivät vielä ihmisiltä näissä kuvissa.

Minä pyysin silmälääkäriltä arviota leikkaukseen. ( hän tekee siis itse näitä leikkauksia)

Vastasi että ei leikkaa niin kauan kun pärjään laseilla. Itselläänkin tällä lekurilla on rillit.

Ei ole ahne. Hyvä lääkäri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa naiset ovat pitkään nielleet huonon kohtelun synnytysten jälkeisten vammojen suhteen. Aiheesta pitäisi puhua enemmän ja pitäisi olla itsestään selvää, että ne korjataan. Ei tule joutua kärsimään synntyksen tuomista vammoista. Lihavuusleikkauksiin pääsee, miksei silloin kun on synnyttänyt.

Vierailija
24/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on siitä, että leikkauksissa tulee aina lisää arpikudosta. Myös korjausleikkauksissa. Sen minkä saattaa esteettisyydessä voittaa, voi hävitä tuntoherkkyydessä ja käyttömukavuudessa. Miettikää tarkoin mitä haluatte.

Ei ole kyse ulkonäköhaitasta, vaan epämukavia tuntemuksia aiheuttavasta arpikudoksesta. Minulle on aivan sama miltä tuo laitos näyttää, kunhan se vain toimisi asianmukaisesti..

Ap

Kuinka pitkä aika synnytyksestä on?

Synnytyksestä on aikaa kolme vuotta. Eli luonto tuskin korjaa tilannettani enää yhtään tämän enempää.

Ap

Vierailija
25/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattiko 

Vierailija
26/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kannattiko 

Kannatti synnyttää siitä huolimatta. Uskon, että sektiossa on painavammat riskit ja suurempi mahdollisuus arpeutua laaja-alaisemmin.

Ap

Vierailija
27/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on siitä, että leikkauksissa tulee aina lisää arpikudosta. Myös korjausleikkauksissa. Sen minkä saattaa esteettisyydessä voittaa, voi hävitä tuntoherkkyydessä ja käyttömukavuudessa. Miettikää tarkoin mitä haluatte.

Ei ole kyse ulkonäköhaitasta, vaan epämukavia tuntemuksia aiheuttavasta arpikudoksesta. Minulle on aivan sama miltä tuo laitos näyttää, kunhan se vain toimisi asianmukaisesti..

Ap

Kuinka pitkä aika synnytyksestä on?

Synnytyksestä on aikaa kolme vuotta. Eli luonto tuskin korjaa tilannettani enää yhtään tämän enempää.

Ap

Aiotko hankkia vielä lapsia? Jos aiot, niin vielä ei kannata korjautella. Sinuna kysyisin toisen gynekologin mielipidettä ja näkemystä ensin.

Vierailija
28/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologisen syövän jälkeiset virtsankarkailun suojat maksaa nainen itse. Eturauhassyövän jälkeiset miesten virtsankarkailusuojat maksaa kela. Miksi?

Vierailija
29/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki varmasti saa apua kun laittaa itse rahaa tiskiin eikä vaadi yhteiskuntaa maksamaan henkilökohtaisista ulkonäkö asioista

Ei ollut ap:lle ulkonäköasia.

Vierailija
30/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vela mies kirjoitti:

Tätä minäkin olen ihmetellut. Olen tavannut useita naisia joiden vitutt on ihan jäätävän rumat jo yhden synnytyjsen jälkeen.

Tosi mies panee, eikä tuijottele sitä reikää. Saatan sieluni silmillä kuvitella sut. Sen kerran kun kunnon milf olis tarjolla, niin miten käy? Kauhusta kankeana kaikki, paitsi kanki. Mammanpoika pakenee paikalta. Itkien.

Vierailija
31/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä arpikudos voi olla ihan toiminnallinen ongelma.

Minä sain synnytyksenjälkeisten arpien hoitoon käytettäväksi kipulääkettä . :--D

Niin buranaa vai vahvempaa?

Vierailija
32/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gynekologisen syövän jälkeiset virtsankarkailun suojat maksaa nainen itse. Eturauhassyövän jälkeiset miesten virtsankarkailusuojat maksaa kela. Miksi?

Onko näin? Ainakin mun omainen ja yks tuttu saa suojat ilmaiseksi. Naisia molemmat.

Vierailija
33/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vela mies kirjoitti:

Tätä minäkin olen ihmetellut. Olen tavannut useita naisia joiden vitutt on ihan jäätävän rumat jo yhden synnytyjsen jälkeen.

Ainoa vitushinkula, jonka lähietäisyyteen olet päässyt, oli kun äitisi väänsi sinut maailmaan.

Vierailija
34/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu siitä että naisia pidetään vähempiarvoisina?

Ei. Ainoa syy mitä keksin on se että aihe on tabu eikä siitä saisi jostain syystä keskustella. Kysymys ei ole sukupuolittunut vaan kyse on jostain syvemmästä haavasta kulttuurissamme, jota koetetaan vaikenemalla paikata.

Vierailija
35/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko näin? Ainakin mun omainen ja yks tuttu saa suojat ilmaiseksi. Naisia molemmat.

Voisko olla mistä kunnasta/kaupungista on?

Vierailija
36/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynepuoli ja naistentaudit on naisvihan kehto. Plastiikkakirurgit on kyllä ihan jumalia, kun ne ymmärtää että esteettisyydellä on väliä.

Vierailija
37/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siitä arvesta toiminnallista haittaa, vai onko vaikutus kosmeettinen? Jos ei ole toiminnallista vikaa, niin julkisella puolella ei varmaan hirveästi kiinostuta asiasta.

Eikä pidäkään kiinnostua. Hoidetaan verovaroin ne vaivat, jotka on pakko hoitaa. Jos on pelkkä kosmeettinen haitta häpyhulissa niin kukin korjauttakoon sen itse, säästetään rahat lasten huulihalkioleikkauksiin, palovammojen jne. korjaamiseen.

Ne arvet on tulleet siitä, että tänne on pykätty uusia veronmaksajia. Kannattaisi varmaan hoitaa ne vaivat, niin niitä uusia veronmaksajia tulisi ehkä lisääkin.

T. Vielä lapseton

Oletusarvoisesti lapsesta tulee kylläkin nettoveronsaaja eikä veronmaksaja. Suomalaisista kotitalouksista 30% maksaa enemmän kuin ottaa.

Vierailija
38/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan gynekologeja, he aina vähättelevät naisten vaivoja ja tässä vaiva on liian lievä sana.

Vierailija
39/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vela mies kirjoitti:

Tosi mies panee, eikä tuijottele sitä reikää. Saatan sieluni silmillä kuvitella sut. Sen kerran kun kunnon milf olis tarjolla, niin miten käy? Kauhusta kankeana kaikki, paitsi kanki. Mammanpoika pakenee paikalta. Itkien.

No kai on sitten tästä lähtien annettava suuseksiä vain pimeässä ette tarvitse ihmetellä niitä rumia vittureikiä jotka revenneet ja löystyneet.

Vierailija
40/66 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologit ovat yleensä korkeapalkkaisia miespuolisia ihmisiä, joitten mersujen tai bemareitten hankinnat täytyy saada finaaliin.