Mitkä te laitatte jalkoihinne näillä keleillä?
Kommentit (39)
Mä käytän hyvin lankattuja jalaksen maihareita. Kestää vettä ja pysyy pystyssä.
vapaa kassa kirjoitti:
Ne vettähylkivät talvikengät, joissa on parhaat pohjat ja pohjissa pitoa. Kai sellaiset tuli talven alussa ostettua? Eihän Suomen talvessa voi kulkea, jos unohtaa liukkaat pääkallokelit ja oikeanlaiset varusteet. Tapahtuu joka talvi, joten ei tule ylläyksenä. Hyvät talvivaatteet ja -asusteet on se osa-alue, jossa ei kannata pihistellä. Panostakaa laatuun!
Sano tuo mun teinille... Jääräpäisesti kulkee Vansin tennarit jalassa ympäri vuoden. Eik tämä ole edes eka talvi.
Vierailija kirjoitti:
Sukat ja kengät oon laittanut
Vain ruokaa laitetaan!
Täällä paistaa aurinko ja lämpötila lähentelee pariakymmentä plusastetta, joten jalassa kevyet mokkasiinit.
Terveisiä Espanjasta!
Maiharit. Ostin kalliit vedenkestävät kengät mutta eihän niitä voi tuolla liukkaalla käyttää kun heti lentää persiilleen, roskiin joutavat mokomat.
Sää on ilmassa, mutta keli maanpinnassa. Kumpaa siis valitat, keliä vai säätä?
Nahkaiset gore-tex maiharit. Suomalaisen valmistajan, niin pysyy pystyssä kun ei ole tarkoitettu kuivalla asvaltilla keikistelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Maiharit. Ostin kalliit vedenkestävät kengät mutta eihän niitä voi tuolla liukkaalla käyttää kun heti lentää persiilleen, roskiin joutavat mokomat.
Kenkiin kuin kenkiin saa päälle (tai oikeastaan alle) nastalliset "galossit".
Pitäisi löytää sellaiset vaelluskengät tai varsikengät joissa olisi OHUT ja PEHMEÄ pohja, sillä muuten ei ole tuntumaa alustaan tarpeeksi.
Aamulla laitoin nastakengät, mutta ilmeisesti kumpparit olisi olleet paremmat koska kengät kastui..Tosin kumppareilla olisin varmaan kaatunut kun hiekkaa on säästetty.
Kumpparit nastoilla tarvitsisi meilläpäin...
Onneks mulla yhdet kaksi numeroa liian suuret lenkkarit joihin menee ne piikkijutut. Muuten en uskaltaisi käydä edes kaupassa. Mursin jo toisen käteni liukkaalla pari vuotta sitten. Saappaat haluaisin laittaa, mutta se on kuin menis yrittään itsaria...
Vierailija kirjoitti:
Perus-Sorelit mulla. Kumiterät pitää loskan ja pienissä lätäköissä pärjää, pysyy varpaat lämpimänä.
Tämänkaltaiset kengät ovat parhaat näille keleille
Tampereella ei ole erityisen liukasta, mutta sohjoa on paljon. Kumpparit oli just hyvä valinta.
Kuoman lenkkarit ei petä.
Pitävä pohja, ja paksu pohja, eli kestää loskaakin.
Ja kyllä, tiedän etteivät ole kauniit. En välitä yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Sää on ilmassa, mutta keli maanpinnassa. Kumpaa siis valitat, keliä vai säätä?
Jäkäjäkä. Olet valittanut samasta asiasta ennenkin. Tässä sinulle vastaus: Ei kiinnosta
Lyhytvartiset karvavuorelliset kumisaappaat ja niihin kiinnitän vielä piikkipohjat.
Mulla on dr.martensit, se vähän paksupohjaisempi malli. Hyvä pito ja pitää yllättävän hyvin myös vettä. Vielä ei ole joutunut märissä sukissa olemaan vaikka asun Turussa ja kuljen paljon kävellen.