Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituiset näköhäiriöt

Vierailija
29.06.2015 |

Mulla on nyt parin viikon aikana tullu aina välillä outoja näköhäiriöitä.
Välillää näyttää että katto taikka seinä aaltoilisi. Olen nähny, että musta isohko ötökkä lentäisi vaikkei näin ole ollut. Suihkussa saippuatelineessä näkyi rusehtavia tahroja ja ku katto uudestaan niin ei niitä siinä ollut. Eilen tietokoneelta noustessa näytti, että näytöllä olisi ollu lumihiutaleen kuva vaikka ei sitten ollutkaan.

Voiko lihasjumi aiheuttaa tälläistä? Vai olenko tulossa hulluksi? Vaiko aivosyöpä?

Kukaan muu nähnyt tälläisiä? :/

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskajumista/jännitysniskasta olen kärsinyt koko pienen ikäni.

Muita sairauksia ei ole eikä myöskään mitään lääkitystä ole.

Migreeni kävi itelläkin mielessä kyllä, mutta ei mulla juurikaan ole päänsärkyä. Välillä kyllä puristava tunne päässä ja silmien taakse särkee. Nyttekin tuntuu silmien takana särkyä, mikä helpottaa kun katsoo alas tai pitää silmiä kiinni.

Lääkärin sain ensi viikolle, ei kuulemma kuulosta kiireelliseltä. Oli kyllä kettumainen hoitaja siellä puhelimessa...

Vierailija
2/12 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitkö ne kuviot ns sivusilmällä, vai kun katsoit esim ruutua niin näitkö sen lumihiutaleen selvästi?

Vierailija
4/12 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Univelkaa? Migreeniä?

Vierailija
5/12 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYse voi olla verenkiertohäiriöistä aivoissa, verenpaineen vaihtelusta tai silmäsairaudesta. Emme voi tietää. Mene lääkäriin. Vaiva voi olla ohimenevä ja harmiton tai erittäin vakava oire.

Vierailija
6/12 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasiassamentuma, verkkokalvon rikkoutuminen, aurallinen migreeni ja muut aivoverenkiertohäiriöt. Oon kans kuullut että neurofibromatoosia sairastavilla ( en muista oliko 1 vai 2 ) voi olla näköhäiriöitä.
Lääkäriin vaan! Reiät verkkokalvossa on vakava juttu!

Vierailija
7/12 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin koitin jo aamulla soittaa, mutta en päässyt läpi soittoajalla. Viimeistään huomenna soitan uudelleen.

Ja sivusilmällä nähny nämä. Niskat ja hartiat todella jumissa, joten ajattelin et voisko ihan siitä johtua.

Vierailija
8/12 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityiselle silmälääkäriin!

Vierailija
9/12 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nro 3 kysyi näkyikö nämä jutut sivusilmällä? Jäi häiritsemään.

Vierailija
10/12 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 09:33"]

Lääkäriin koitin jo aamulla soittaa, mutta en päässyt läpi soittoajalla. Viimeistään huomenna soitan uudelleen.

Ja sivusilmällä nähny nämä. Niskat ja hartiat todella jumissa, joten ajattelin et voisko ihan siitä johtua.

[/quote]

Voi johtua jumiutuneista lihaksista, se johtaa jännityspäänsärkyyn tai jopa migreeniin (voi alkaa aikuisella tuolla tavoin) ja migreeni aiheuttaa yleisesti näköhäiriöitä. Mutta koska tuo voi johtua muustakin kuin näin yleisestä vaivasta, yritä saada varattua lääkäriaika mahdollisimman pian, että saat varmistettua oireiden syyn.

Vierailija
11/12 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuollaisia on tullut uuden epilepsialääkkeen aloituksen aikaan. Ei kai ap:lla ole mitään uutta lääkettä käytössä?

Ihan näkökentän keskelle tuli näköhäiriöitä erittäin korkean sokerin myötä.

Lääkäriin määräisin minäkin.

Vierailija
12/12 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä tuli mieleen, että kyse voisi olla migreenin auraoireista. Itselläni on auraoireellinen migreeni ja erityisesti näköhäiriöitä, esim. näen sahalaitoja, aaltoja, sokeita pisteitä yms. Minulle ei edes juuri tule pää kipeäksi, kuten migreenissä yleensä, vaan nuo auraoireet ovat lähinnä oireena.

Menisin kuitenkin sinuna lääkäriin, etenkin jos nuo oireet ovat yhtäkkiä alkaneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme