Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa aikuisia, jotka eivät osaa käyttää ovenkahvaa?

Vierailija
15.02.2022 |

Kuulostaa kummalliselta kysymykseltä, mutta kysyn ihan tosissani.

Minulla on uusi naapuri, joka onnistuu paiskomaan kahta jousitettua palo-ovea ja yhtä ihan viatonta, kevyttä normiovea niin, että seinät kirjaimellisesti tärähtelevät. Kaikissa ovissa on kahva, jota käyttämällä ovi menee äänettä kiinni. Naapuri lyö ovet kiinni väkisin lukonkieltä vastaan.

Miksi naapuri tekee noin? En pysty kysymään häneltä, koska häntä ei näy eikä hän reagoi ovikellon soittoon. Nähdäkseni hän pakoilee muita ihmisiä, eikä hänen asunnostaan koskaan kuulu hiiskaustakaan.

Onko olemassa ihmisiä, jotka eivät osaisi käyttää ovenkahvaa? Vai onko todennäköisempää, että tuolla hyvin pienikokoisella ja heiveröisellä ihmisellä (olen nähnyt vilahduksen) on jokin muu syy käsitellä ovia väkivaltaisesti?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun naapurissa asuu kans tällänen ovien paiskoja. Välillä sohvalla istuessa tuntee oikeesti seinän tärisevän selän takana kun tää paiskoja kulkee ovissa.

Samoin. En ymmärrä miksei sitä ovea voi painaa kiinni, vaan pitää paiskata niin, että tärähtää joka ikinen kerta.

Vierailija
22/23 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen.

Oveni aukeaa ehkä puolella kerroista pelkästään kahvasta painamalla. Samoin myös menee kiinni ehkä puolella kerroilla pelkästään kahvasta painamalla. Välillä tekee myös niin, että en pääse asunnostani ulos vaan jonkun pitää avata ovi ulkopuolelta avaimilla.

Kaikki tämä riemu alkoi sen jälkeen, kun tuli sähkölukot ja avaimet. Koko talossa on menossa jo toiset lukot ja minun ovea lukkoineen on käyty räpläämässä useamman kerran kuussa, koska on todella vaarallista, ettei asunnosta välillä pääse pois muuten kuin rikkomalla oven tai ulkopuolelta avattaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahoittelen.

Oveni aukeaa ehkä puolella kerroista pelkästään kahvasta painamalla. Samoin myös menee kiinni ehkä puolella kerroilla pelkästään kahvasta painamalla. Välillä tekee myös niin, että en pääse asunnostani ulos vaan jonkun pitää avata ovi ulkopuolelta avaimilla.

Kaikki tämä riemu alkoi sen jälkeen, kun tuli sähkölukot ja avaimet. Koko talossa on menossa jo toiset lukot ja minun ovea lukkoineen on käyty räpläämässä useamman kerran kuussa, koska on todella vaarallista, ettei asunnosta välillä pääse pois muuten kuin rikkomalla oven tai ulkopuolelta avattaessa.

Täällä on sähkölukot, mutta kankean alun jälkeen pari vuotta sitten ne saatiin toimimaan. Silti olen sitä mieltä, että jos vain voin valita, en ikimaailmassa valitse sähkölukkoa. Jäin nimittäin kahdesti itse lukkojen taakse: toisella kerralla saunareissulla kylpytakissa käytävään tunniksi ja toisella kerralla yöllä ulos kahdeksi tunniksi.

Tämä minun naapurini paiskoo väkivaltaisesti myös yhtä ihan tavallista, hyvin kevyttä väliovea, jota on mahdoton jumittaa. Rämähdyksestä päätellen hän sulkee sen heittäytymällä sitä vasten. Motiivi on vielä mysteeri.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi