Mitä ruokaa vanhempasi/isovanhemmat tuovat aina vieraillessaan?
Minulle isovanhemmat tuovat _aina_ lidlin omenamehu tönikän, meetvurstia, reissumiestä ja mummon tekemiä pullia/piirakkaa. Toki siinä on aina myös niitä sekalaisia vaihtelevia tuotteita mutta nuo ovat jo muodostuneet klassikoiksi :) Mites teillä?
Kommentit (28)
Äitini käy varsin usein kylässä ja silloin tällöin tuo tuomisia. Silloin kun hän jotain tuo, on se yleensä joko hänen itsetekemäänsä kääretorttua, pullia tai mustaherukkamehua/pakastimeen marjoja.
Ja ei tietenkään tarvitsekaan tuoda eikä varmaan ap tuomisia pidäkään itsestäänselvänä/odota/vaadi/pyydä tms. Mutta kun monet niitä tuomisia, joskus kielloistakin huolimatta, tuovat, niin täältähän on hauska lukea millaisia juttuja ne sitten ovat. 23
Siis kantaako sun vanhemmat aina ruokakassin sulle tullessaan? Ei meillä vaan. Joulut vietetään aina vanhemmillani (sinkku kun olen) ja sovitaan aina äidin kanssa mitä minä tuon (tyyliin laatikot/alkupaloja/jälkkärit tms) ja mummini tuo aina sienisalaatin ja kraavilohen.
Jos joskus vanhempani tai mummi tuo jotain kylään tullessaan niin silloin on sellainen tilanne että ovat soittaneet extempore tulevansa ja tuovat sitten jotain kahvipullaa kun en ole ehtinyt varautua.
Musta on ihanaa kun isovanhemmat tuo tullessaan tai ostaa kaappiin siellä käydessäni sellaisia juttuja mistä tykkäsin lapsena. Ikää nyt siis 30 ja omia lapsia jo 3 kpl, mutta silti mummulaan mennessä tulee ihan sellainen pikkutyttömäinen olo kun ne mua varten hankkii niitä lapsuuden herkkuja (esim. leipäjuustoa, marjapuuroa ja lihahytelöä).
Hilloja, marjoja, hedelmiä sen mukaan onko satokausi menossa, lisäksi suolaisia ja makeita leivonnaisia, muita vakiokuvioita ei ole. Ihan pyytämättä tuovat, mutta mielellään otetaan vastaan kaikki herkut!
Itse keitettyä mehua, marjoja pakastimeen, kahvipaketti, karkkia lapsille ja myös mulle ;)
En pyydä tuomaan mitään. Kovin montaa kertaa vuodessa eivät käy.
Mun appiukko käy kylässä korkeintaan 5 kertaa vuodessa kylässä ja joka kerta tuo kahvipaketin ja kettukarkkeja. Se on joka kerta kiva juttu :).