Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruokaa vanhempasi/isovanhemmat tuovat aina vieraillessaan?

Vierailija
29.06.2015 |

Minulle isovanhemmat tuovat _aina_ lidlin omenamehu tönikän, meetvurstia, reissumiestä ja mummon tekemiä pullia/piirakkaa. Toki siinä on aina myös niitä sekalaisia vaihtelevia tuotteita mutta nuo ovat jo muodostuneet klassikoiksi :) Mites teillä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo aina purkin punasia pringlessejä, cocacola 24 päcin ja makaronilaatikkoa ei voi valittaa

Vierailija
2/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, enkä ymmärrä miksi pitäisikään??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marianne karkkeja pussillisen. Oli lapsen suosikkia jossain vaiheessa. No, nyt niitä on 7 pussia kaapissa, kun ei mene perille, ettei se lapsi niitä rajattomasti saa syödä ja nyt jo vähän kyllästyttääkin.

Vierailija
4/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 05:31"]Ei mitään, enkä ymmärrä miksi pitäisikään??
[/quote]
Ei pidäkkään mutta heillä nyt on tapana tuod ja se on hauskaa kun tuovat aina ne samat. Ajattelin että olis kiva kuulla muilta myös

Vierailija
5/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpiirakoita.

Vierailija
6/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yleensä mitään. Joskus opiskeluaikoina toivat jotain (lähinnä avustusmielessä ruokaa tullessaan kun tiesivät, että rahat oli tiukilla kouluaikaan). Nykyään kun olen puolisoni kanssa töissä, pitäisin outona että toisivat jotain.

Vierailija
7/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini tuo aina jotakin kaupan paistotuotteita esim. croisantteja ja riisipiirakoita ja lapsille jotkut suklaapatukat

Vierailija
8/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille karkkia vaikka olen 10000000 krt kieltänyt tuomasta sillä meillä syö lapset makeaa vain lauantaisin eikä m itään hirveitä määriä. Että osaa ärsyttää.

Vierailija
9/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini tuo yleensä kahvi- tai teepaketin ja leivän tai hapankorppuja. Ja lapsille suklaata tai lakua. Jos on leiponut, niin tuo maistiaisia. Kivoja tuliaisia siis! Käy noin kerran kuussa. Itse vien yleensä hänelle hunajaa tai tuoretta leipää meidän lähileipomosta.

Vierailija
10/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen aikaan kun äiti oli elossa, toi perunoita omasta pellosta, itse tekemiään karjaöanpiirakoita ja ruisleipiä. Isovanhemmat ei ole koskaan vierailleet, olivat jo niin huonokuntoisia kun muutin omilleni ja matkat on pitkät.

Vierailija
11/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisleipää ja kahvia

Vierailija
12/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ja pikkusisarukset tuovat tullessaan leipätarvikkeita ja suklaata tai karkkipussin. Mitään vakiomerkkejä ei ole.
Mummu-vainaa sen sijaan oli hyvinkin uskollinen siinä mitä toi. Jos koulusta tullessa työpöydältä löytyi kaupan (sokerilimaisia muovipussissa olevia) hillomunkkeja ja Tuttifrutti-karkkipussi, tiesi että mummu on ollut päivällä kylässä. Tätä ennen, kun meitä sisaruksis oli vähemmän, vakiotuliainen oli Ahaa-patukat.

Vierailija
13/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakkaa kartongin

Vierailija
14/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 05:31"]Ei mitään, enkä ymmärrä miksi pitäisikään??
[/quote]

Hohhoijaa, ei kukaan sanonut, että pitäisi. Monilla vanhemmilla ja isovanhemmilla vain on tapana jotain pientä tuoda.

Isä tuo yleensä kahvipaketin ja keksejä. Isoisä tuo kahvia, pullaa ja herkkuani kaalilaatikkoa :)

Vierailija
15/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetekemää marjapiirasta. Usein myös marjoja muutenkin poimittuina tuoreena tai pakastettuna. Äitini on himomarjastaja.

Vierailija
16/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi tuo usein hillomunkkeja ja jotain vaalea leipää kuten maalaisleipää tai ranskanleipää (ehkä koska ei itse osteta lapsille yleensä todella vaaleita leipiä). Mun vanhempani tuovat lapsille karkkia tai jäätelöä, meille suklaata, välillä kahvipaketinkin. 

Vierailija
17/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun mummoni vielä eli, toi aina valitut palat-lehtiä ja "kettu-karkkeja", niitä pihlajanmarja makeisia :D Kaipaan mummoani niin paljon, säilytän vieläkin jotakin lehtiä ja lueskelen silloin tällöin.

Vierailija
18/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 41 ja mun vanhemmat eläkkeellä. Kyllä saavat tulla meille aina ihan "kädet pitkin kylkiä" eli tuliaisitta. Vuoroin käydään eikä kumpaankaan suuntaan kuljetata mitään, ellei ole joulu ja suuri määrä ihmisiä tulossa.

Vierailija
19/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, miksi toisivatkaan. En itsekään vie heille mitään ellen sitten tuo jotain tuliaisia reissusta.

Vierailija
20/28 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 08:20"]

Anoppi tuo usein hillomunkkeja ja jotain vaalea leipää kuten maalaisleipää tai ranskanleipää (ehkä koska ei itse osteta lapsille yleensä todella vaaleita leipiä). Mun vanhempani tuovat lapsille karkkia tai jäätelöä, meille suklaata, välillä kahvipaketinkin. 

[/quote]

Onko pula-aika vai miksi tämä kahvinroudaus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän