Miksi kaikissa mainoksissa on aina semmoinen mies, joka tekee jotain hölmöä ja nainen paheksuu?
Kommentit (15)
Mitä mainoksia olet katsonut? Mulla tuli mieleen vaan se pöljä blondi joka menee kyselemään setämieheltä lainaa.
Nyt on tullut katsottua enemmän eri kanavaa kuin ennen.
Se voimaannuttaa naisia. Jos asetelma olisi toisin päin, se olisi kovin alistavaa.
Oletteko muuten huomanneet, että jos mainoksessa on valkoinen ja ei-valkoinen mies/nainen, miten päin yleensä sukupuolet menee? Miksi?
Kelaan mainokset niin kovalla nopeudella yli, etten edes erota miestä tai naista.
Samasta syystä kuin suomalaisissa mainoksissa on mustia tai mulatteja tai homopareja tai drag queen -pikkupoikia tai musta mies ja valkoinen nainen pariskuntana: social engineering.
Uunoilu puree suomalisiin miehiin ja naisiin.
Hauska mainos sekin, jossa nainen tekee kaikki halkotyöt ja laskee venee vesille ym ym ja mies vaan grillaa ja sanoo "pitää syödä hyvin että jaksaa", hauska ja fiksu, vaikka onkin totuuden vastainen.
Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä kuin suomalaisissa mainoksissa on mustia tai mulatteja tai homopareja tai drag queen -pikkupoikia tai musta mies ja valkoinen nainen pariskuntana: social engineering.
boikotoin jokaisen firman joka lähtee mainoksissaan näihin woke hössötyksiin
Näyttää nykymiehen aseman eli tossun alla. Pre programmia ja ilkkumista. Itse en näe näitä mainoksia kun en telkkaria katso. Naiset ottaa sitten myös vaikutteita noista mainoksista alitajuisesti eli alkavat olemaan ''vahvoja''.
Mainostajat tietävät, että naiset tekevät valtaosan perheen ostopäätöksistä. SIksi naisten mielisteleminen ja myötäily myy.
Toisin päin jos olisi, tuote jäisi ostamatta.
Miehet voivat kysyä, miksi antavat naisten tehdä suurimman osan päätöksistä arjessa.
Vierailija kirjoitti:
Miesten pilkkaaminen on yleisesti hyväksyttyä.
Ja naisten itsetunto on edelleen niin hauras että välitön kollektiivinen mielensäpahoitusreaktio räjäyttää niin somen kuin mediankin.
Mainokset tehdään siten että niillä yritetään vedota kohderyhmän jo olemassaoleviin asenteisiin ja näin edelleen heidän käytökseensä. Näkemäsi mainos on kohdistettu niille naisille jotka kokevat että aina noita miehiä pitää ohjata ja auttaa.
Sellaisena ne miehet halutaan nykyään esittää; hölmöinä ja lapsellisina.
Naiset taas kuvataan aina äidillisinä ja älykkäinä.
Vierailija kirjoitti:
Mainostajat tietävät, että naiset tekevät valtaosan perheen ostopäätöksistä. SIksi naisten mielisteleminen ja myötäily myy.
Toisin päin jos olisi, tuote jäisi ostamatta.
Miehet voivat kysyä, miksi antavat naisten tehdä suurimman osan päätöksistä arjessa.
Tämä on ketjun fiksuin kommentti. Juuri näin asia menee.
Halutaan luoda mielikuvaa että naiset parempia ja miehet hölmöjä. Paljon on myös mainoksia joissa mies yrittää korjata vanhaa ja nainen ottaa lainaa ja pistää rahaa haisemaan että saa uutta
Vastapainoksi asiallinen mainos yli 30 vuoden takaa. Fokus tuotteessa, kerrotaan heti mitä tuoteryhmää ollaan mainostamassa, ketään ei esitetä idioottina ja tunnelma on myönteinen. Pituuskin on sopiva.
Miesten pilkkaaminen on yleisesti hyväksyttyä.