Mitä voi juustohiiri tehdä? Vinkkejä juuston käytön vähentämiseen?
Onhan se juusto hyväksi luustolle, mutta kovin rasvaista ja - etenkin - suolaista.
Kun nyt yritän tässä muuttaa ruokailutapoja terveellisemmiksi, ja varsinkin tuota suolan määrää laskea , niin miten voisin korvata juustoa eri ruokalajeissa, salaateissa, leivän päällä, herkkuna...?
Olen nimittäin niin armoitettu juustosuu, että vaikeaa on.
Kommentit (21)
Piirakan juustokuorrutteeseen sekoita kananmuna ja vain puolet normaalisti käyttämästäsi juustosta.
Olen vaihtanut pitkin hampain Polar 15 % vähäsuolaiseen versioon :(
Oltermanni ValSa ohuenohuet viipaleet, lopetti minulla turhan juustoviipaleiden suoraan suuhun höyläämisen ja tämä vähäsuolaisempi kun käytetty maitosuolaa
Älä tee ruokia, joihin tulee juustoa. Onhan maailmassa hyvänen aika muutakin hyvää ruokaa. Jos et syö juustoisia ruokalajeja, voi sitten syödä juustosi hyvällä omallatunnolla herkkuna.
Joo paras on, kun et osta juustoja ollenkaan. Juustohan on oikeastaan aika turha. Tykkään kyllä itsekin juustoista, mutta käytän vain toisinaan pienenä extrana. Jätä vaikka käyttöön se tärkein juustoilu, ja karsi epäoleellisimmasta päästä.
Se on minulle tärkein ! En ikinä voi lopettaa juuston syömistä.
Jos ottaa arkijuuston, parit ohuet siivut leivälle. Jos syö todella usein leipää, niin osaan ei juustoa tai ei liikaa. Sitten pari kertaa viikossa sitä cheddaria tai muuta kohtuudella. Ja sitten erikseen kerrat jolloin enemmän. Kirjoittaa vihkoon päivittäin mitä syö, muttei näytä muille.
Ei sitä ole pakko korvata millään. Esim. salaatin voi ihan helposti tehdä ilman juustoa.
Vaihda vaikka Kadett 10 -juustoon ja raejuustoon. Tee harvemmin ruokia, mihin tulee juustoa.
Luulisi, että näillä keinoilla saat juustorasvan määrän puolitettua.
Leivän päälle välillä avokadoa ja pehmeää raejuustoa tai kevyempää juustoa ja puolet normimäärästä. Ei sitä juustoa leikkeleisiin ainakaan kannata vaihtaa.
Syön arkisin vain raejuustoa ja kevyttä oltermannia, joskus lidlin viipaleita eväsleipiin. Mutta jos rasvaa haluaa vähentää ei tarvitse maksaa itseään kipeäksi. Feta sopii salaatteihin, on kylläkin suolaista.
Kun oppii pois ei edes muista mitä menetti. Itse olen korvannut osan juuston syönnistä pähkinöillä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä ole pakko korvata millään. Esim. salaatin voi ihan helposti tehdä ilman juustoa.
Voi tehdä, mutta se maku.
Juusto ja suola eivät ole vaarallisia. Juuston ainoa huono puoli on ummetus, jos kuidunsaanti jää muuten niukaksi. Seuraavissa videoissa viitataan lääketieteellisiin tutkimuksiin:
ja
Aloin jöttämään juustot kokonaan kauppaan. Paitsi parmesanin, jota raastan pastaruokien mausteeksi.
Painoa tippui vuodessa kahdeksan kiloa, ja kolesteroliarvot parani huomattavasti. Nyt olen samoissa mitoissa kuin 30 vuotta sitten. Kyllä kannatti!
N 69 v
Juustohan on lähes terveellisin ruoka jota voi syödä! En rajoittaisi mitenkään. Suolakin on ihan ok kunhan potassiumtaso on kunnossa.
Jos syöt vaikka mozzarellaa niin siinähän ei edes ole paljoa suolaa.
Tämä on ehkä vähän hardcore mutta ravintohiivahiutaleet on vähän "juustomaisia". Vegaanit käyttää B-vitamiinien saantia turvatakseen.
Vähäsuolaista leipääkin etsinnässä?
Vierailija kirjoitti:
Juustohan on lähes terveellisin ruoka jota voi syödä! En rajoittaisi mitenkään. Suolakin on ihan ok kunhan potassiumtaso on kunnossa.
Jos syöt vaikka mozzarellaa niin siinähän ei edes ole paljoa suolaa.
Voi potassium sentään...
?