Saako työtön lainaa jos asunto vakuutena?
Pankki ei myönnä lainaa välttämättömään remonttiin työttömyyden vuoksi.
Mistä voisi saada 10000 euroa kun olisi talo vakuutena ja luottotiedot kunnossa?
Kommentit (16)
Eipä noilla vakuuksilla tunnu olevan mitään väliä, tuloilla vaan. harmi juttu.
No siihen lainan saantiin liittyy niin monta tekijää: sun koulutus eli todennäköinen työllistyminen, sh tilanne helpompi kuin 'taiteilija', oletko pitkäaikaistyötön vai 'kahden työn välissä', sun muu taloustilanne, siis muut lainat ja myös muut 'rahansyöjät' esim jos sulla on auto, lasketaan, että siihen menee tietty summa rahaa, huollettavat jne.
Sekä myös sen kodin sijainti eli 'pakkomyynnin helppous',vaikuttaako se remontti siihen myyntikelpoisuuteen faktuaalisesti (eli jos on huono sijainti...) jne.
Ap, ei koska takaisinmaksukykyä ei työttömällä ole.
Raha tulee rahan luo. Sulla pitää olla rahaa että voit saada rahaa.
Työtönkin saa lainaa, jos on selvä ja uskottava suunnitelma siitä, millä maksaa sen takaisin. Pelkät vakuudet eivät ole suunnitelma takaisinmaksusta. Jotain tuloja pitäisi olla, ainakin odotettavissa.
Itse sain työttömänä, vasta valmistuneena asuntolainan. Syy: Vakuudet kunnossa, työllistyminen varmaa. Eli jokaisen tilanne katsotaan yksilökohtaisesti.
Autoakin on helpompi käyttää vakuutena kuin asuntoa. Itse olin työtön ja sain heti lainan kun laitoin auton vakuudeksi.
Siksi nostin lainan jo nyt asuntoa vastaan, kun olen -vielä- töissä. Ja otin vielä vakuutuksen työttömyyttä vastaan.
Kannattaa harkita, työttömäksi jäätyä lainan nostaminen on sitten liki mahdotonta, vaikka olisi arvokas asunto vakuutena. Remontoi siinä sitten myyntiä varten.
Saatiin 300 000 asuntolainaa tilanteessa, jossa mies oli työtön ja minä viimeisilläni raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pankki yleensä antaa lainaa, jos vakuudet ovat kunnossa. Toki voivat miettiä sitäkin, että eivät halua ketään liriin velkansa vuoksi, jos eivät usko että pystyy sitä hoitamaan.
Ei ne pankit asiakkaiden parasta mieti. Asiakkaat tuovat vain hiekkaa pankin lattialle. Omaa parastaan ne pankit miettii.
Miten oikeasti työtön voi remontoida taloaan? Siis kattoremonttihan voi olla aivan pakollinen.
Ei näissä ole logiikkaa. Joka paikkaan pitää olla palkka- tai eläketuloa. Eli työkyvyttömyyseläkeläinen saa lainaa mutta työtön ei.
Mulla on siis kaveri joka on työkyvyttömyyseläkkeellä ja niin hän vain sai autolainan kun säännölliset tulot vaikka tämä ihminen ei ole ikinä tehnyt päivääkään töitä.
Työttömäksi jos jäät et saa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on siis kaveri joka on työkyvyttömyyseläkkeellä ja niin hän vain sai autolainan kun säännölliset tulot vaikka tämä ihminen ei ole ikinä tehnyt päivääkään töitä.
Työttömäksi jos jäät et saa mitään.
Tuo on kyllä vääryyttä
Kyllä pankki yleensä antaa lainaa, jos vakuudet ovat kunnossa. Toki voivat miettiä sitäkin, että eivät halua ketään liriin velkansa vuoksi, jos eivät usko että pystyy sitä hoitamaan.