Uudelleen yrittäminen miehen pettämisen paljastuttua
Aviomies halusi erota ja samaan syssyyn sain selville, että hänellä oli ollut salasuhde jo vuosien ajan. Itse hän ei tätä kertonut, myönsi kyllä kun kerroin tietäväni. Eropäätös tehtiin, mutta jotenkin päädyimme sitten kuitenkin harkitsemaan suhteemme elvyttämistä ja uudelleen yrittämistä. Suhteensa tähän yhteen tietämääni tyttöystävään hän oli lopettanut jo aiemmin, mutta on tietääkseni kirjoitellut sen jälkeen muiden naisten kanssa. Onko tapaillut ja harrastanut seksiä heidän kanssaan? En tiedä. Aina en tiedä edes sitä kiinnostaako minua tai välitänkö.
Olemme nyt työstäneet pääasiassa seksielämää, koska se aiheutti suhteessamme paljon kitkaa. Etenkin hänelle, koska seksielämää ei juurikaan ollut. Itse pidin seksiämme epätyydyttävänä, joten en sitä enää kaivannut. Seksiä kylläkin, mutta en yhteistä seksiä. Olemme nyt eropäätöksen jälkeen seksin saralla kokeilleet kaikenlaista ja on ollut ihan kivaakin, seikkailullista ja kaikenlaista uutta. Fyysisesti seksi on ollut ihan ok, mutta henkisesti en ole siihen lainkaan tyytyväinen. Seksi on varsin suorituskeskeistä ja keskittyy vain fyysiseen yhdessäoloon eikä henkiseen puoleen lainkaan. En koe, että meillä olisi seksissä tai muutenkaan henkistä yhteyttä, emme keskustele emmekä naura yhdessä, meillä ei ole arjessa hellyyttä tai läheisyyttä. Yhdessä ollessamme en koe, että hän arvostaisi juuri minun läsnäoloani tai että olisin hänelle se tärkein ihminen elämässään. En saa koskaan kohteliaisuuksia tai ihailua, kuumia katseita tai mitään. Tai no saan, mutta ainoastaan seksileikeissä. Silloinkin koen, että kohteliaisuudet liittyvät enemmän kulloiseenkin seksikkääseen asuuni tai hahmoon, jota esitän. Eivät minuun aitona henkilönä. Hän on kertonut kaivanneensa kuivien vuosien aikana seksiä, mutta minä olen suhteemme aikana kaivannut arvostusta ja ihailua ja rakastetuksi tulemista. Sitä en saa enkä ehkä koskaan ole häneltä saanut. Hän sanoo, että on on rakastanut ja meillä on ollut rakkautta, mutta ei ole sitä kauhean hyvin välittänyt minulle. En edes tiedä rakastaako hän enää tai rakastiko oikeasti joskus tai milloin on viimeksi rakastanut. Tosin en tiedä omiakaan tämän hetkisiä tunteita enkä sitä, että haluanko hänen edes rakastavan minua enää.
Kommentit (23)
Jos seksiasenteesi on tuo, olisin minäkin hakenut tyydytyksen muualta. Miestä syyllistät.
Vierailija kirjoitti:
Jos seksiasenteesi on tuo, olisin minäkin hakenut tyydytyksen muualta. Miestä syyllistät.
Haluatko tarkentaa, että mitä tarkoitat asenteella. Mä olen kokeileva seksin saralla ja fantasioissa piisaa. Mies ei kuitenkaan tuntunut olevan koskaan kiinnostunut musta henkilönä vaan pani vähän sinne päin keskittyen omaan tyydytykseensä, mutta ei muhun seksikumppanina.
Äh. Sivusto antaa mun postata muita kommentteja, mutta ei koko tarinaa, joka ei mahtunut aloitusviestiin.
Liian paljon spekulaatiota, jahkailua jne.
Minä en tuommoisessa liitossa jatkaisi, olinpa tuo nainen tai mies.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tyydyt tuollaiseen paskakasaan?
Niin. Se on tää yhteisen historian taakka. Joskus olen hänet kuitenkin valinnut puolisokseni tarkoituksena viettää loppuelämä yhdessä. Tästä ajatuksesta on kaikesta huolimatta vaikea luopua.
AP
Minusta vaikuttaa että teillä on kaksi ongelmaa. Yksi on seksi ja toinen on keskinäinen läheisyys, kommunikaatio ja kunnioitus. Sinä yrität nyt selkeästi korjata miehesi mielestä suurimman ongelman eli seksin, mutta törmäät jatkuvasti siihen ettei teillä ole sellaista suhdetta joka saisi sinut varsinaisesti haluamaan sitä. Minun mielestäni teidän suhteella ei ole tulevaisuutta. Voit yrittää tyydyttää miehesi seksin tarpeen, mutta miehesi ei todennäköisesti pysty ikinä tarjoamaan sinulle sitä mitä sinä tarvitsisit. Mieti suhdettanne, onko hän joskus pystynyt? Lisäksi sopassa on mukana miehen uskottomuus, itse voisin vielä hyväksyä yksittäisen syrjähypyn, mutta en sitä että toisella on ollut pidempi salasuhde. Tämä siksi että toinen on systemaattisesti ja pitkäaikaisesti valehdellut sinulle ja ollut sinua kohtaan epäkunnioittava. Kun hän on siihen joskus pystynyt, pystyy hän siihen helposti myös jatkossa. Itse olen sitä mieltä että parempi olla yksin kuin huonossa suhteessa. Huono suhde hajoittaa sinut ja estää mahdollisuuden parempaan.
Mies on ollut sinkku vuosia ja toisen naisen kanssa parisuhteessa siinä välissä ja sinä olet taukki joka puunaa kotia ja mahdollistaa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tyydyt tuollaiseen paskakasaan?
Niin. Se on tää yhteisen historian taakka. Joskus olen hänet kuitenkin valinnut puolisokseni tarkoituksena viettää loppuelämä yhdessä. Tästä ajatuksesta on kaikesta huolimatta vaikea luopua.
AP
Kerro minulle mikä on se maaginen vuosimäärä mikä pitää olla yhdessä että voi alkaa kohdella toista kuin roskaa ja silti hän sietää kaiken. Vai riittäkö pelkkä avioliitto?
Vierailija kirjoitti:
Minusta vaikuttaa että teillä on kaksi ongelmaa. Yksi on seksi ja toinen on keskinäinen läheisyys, kommunikaatio ja kunnioitus. Sinä yrität nyt selkeästi korjata miehesi mielestä suurimman ongelman eli seksin, mutta törmäät jatkuvasti siihen ettei teillä ole sellaista suhdetta joka saisi sinut varsinaisesti haluamaan sitä. Minun mielestäni teidän suhteella ei ole tulevaisuutta. Voit yrittää tyydyttää miehesi seksin tarpeen, mutta miehesi ei todennäköisesti pysty ikinä tarjoamaan sinulle sitä mitä sinä tarvitsisit. Mieti suhdettanne, onko hän joskus pystynyt? Lisäksi sopassa on mukana miehen uskottomuus, itse voisin vielä hyväksyä yksittäisen syrjähypyn, mutta en sitä että toisella on ollut pidempi salasuhde. Tämä siksi että toinen on systemaattisesti ja pitkäaikaisesti valehdellut sinulle ja ollut sinua kohtaan epäkunnioittava. Kun hän on siihen joskus pystynyt, pystyy hän siihen helposti myös jatkossa. Itse olen sitä mieltä että parempi olla yksin kuin huonossa suhteessa. Huono suhde hajoittaa sinut ja estää mahdollisuuden parempaan.
Tää on kyllä hyvä pointti. Hän ei ole kykenevä keskustelemaan asioista suullisesti, mielellään olisi kyllä kirjekaverini ja selvittäisi asioita kirjoittamalla. Itselleni se ei riitä, hirveän vaikea keskustella pitemmän päälle noin isolla viiveellä. Keskusteluissa hän myös vetäytyy todella nopeasti puolustusasemiin ja nakkelee ihan eri asioihin liittyviä syytöksiä minulle, jotta välttäisi aloittamani keskustelun.
Ehkä tässä pitää vaan todeta, että yritin ja epäonnistuin. Ehkä seuraava suhde tarjoaa minulle sitä mitä etsin ja tarvitsen.
Vierailija kirjoitti:
Kerro minulle mikä on se maaginen vuosimäärä mikä pitää olla yhdessä että voi alkaa kohdella toista kuin roskaa ja silti hän sietää kaiken. Vai riittäkö pelkkä avioliitto?
Ei ole tuollaista vuosimäärää eikä avioliitto oikeuta huonoon kohteluun. Eikä avioliitto oikeuta salasuhteisiin ja toisen tietoiseen satuttamiseen. Nyt tunnut kirjoittavan, että minä kohtelin häntä kuin roskaa ja hän sieti kaiken. Vai ymmärsinkö väärin?
Ap
Kuulostaa ihan toivottomalta keissiltä, vaikea tajuta, miksi tuo nainen haluaa olla tuon miehen kanssa. Ei aukea mulle! Ei riitä kantti lähteä?
No nyt on! Toivon tämän olevan provo.
Jos ei, miksi olette yhdessä? Huh huh!
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan toivottomalta keissiltä, vaikea tajuta, miksi tuo nainen haluaa olla tuon miehen kanssa. Ei aukea mulle! Ei riitä kantti lähteä?
Tämä kai se on, että kantti ei riitä. Uuden pelko on isompi kuin kyllästyminen vanhaan paskaan. Järjellä tiedostan sen ainoan oikean ratkaisun eli eron, mutta tunnetasolla on vaikeampaa. Ei edes ole kysymys taloudellisesta pärjäämisestä, sillä olen laskenut että yhteisen asunnon myymisen ja säästöjen jakamisen jälkeen tulen hyvin toimeen taloudellisesti. Pystyn hankkimaan mieleisen asunnon kivalta alueelta ja tulen pärjäämään hyvin. Mutta se lopullisen päätöksen tekeminen on silti vaikeampaa kuin uskoisi.
Vierailija kirjoitti:
No nyt on! Toivon tämän olevan provo.
Jos ei, miksi olette yhdessä? Huh huh!
Valitettavasti ei ole, vaan ihan on mun elämää. Toki varmasti kärjistän tarinaa, mutta kyllä se tosi on.
AP
Vierailija kirjoitti:
En ikinä ikinä jatkaisi elämää pettäjän kanssa. Ansaitsen parempaa.
Näinhän sitä moni luulee nuorena.
Oletteko valmiita kokeilemaan pariterapiaa? Sieltä voisi saada eväitä mieskin siihen, että oppisi kommunikoimaan paremmin, eikä aina vain menisi niihin puolustusasemiin. Itselleni seksi on fyysistä - ja mietin samoin kuin joku aiempi, että teillä on kaksi ongelmaa, ja sinun osalta seksiongelma ratkeaisi ehkä hyvinkin sillä, että kokisit läheisyyttä miehen kanssa. Voi olla, että kun asiaa lähdetään avaamaan, löytyy miehenkin puolelta asioita, jotka ovat häntä kaivelleet ja saat mahdollisuuden muuttaa omalta osaltasi sitä, mikä häntä on häirinnyt ja toisinpäin. Helpommin se käy, kun on kolmas osapuoli paikalla. Uskottomuudesta voi selvitä, mutta tärkeää olisi käydä ne syyt läpi, puolin ja toisin.
Mitä sinä tuosta saat? Petti sua vuosikausia. Tänään on hyvä päivä aloittaa uusi elämä. Parempi kuin huomenna.