Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmas lapsi "isolla" ikäerolla

Vierailija
28.06.2015 |

Koko ajan on ollut olo, et kaksi riittää meille. Nyt kuitenkin yhä useammin on tullut mieleen että josko sittenkin vielä kolmas? Kai tää on joku kolmenkympinkriisi, kavereillekin tuntuu kaikille tulevan vauvoja... Varsinaista vauvakuumetta ei ole, mutta olo että nyt tai ei enää koskaan. Isommat olisivat jo 5v ja 7v kun vauva syntyisi. Olisihan se ihan sulaa hulluutta?! Vai olisiko? "Isojen" lasten kanssa on jo niin helppoa... Äääk!

Tuskin kukaan tehtyjä lapsia katuu... Mutta oma jaksaminen mietityttää, esim hoitopaikkoja on nytkin huonosti. Saati kolmelle lapselle. Tykkäämme kuitenkin käydä kaksin parin päivän reissuissa...

Mitä ajatuksia kolmilapsisilla? :)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 9 vuotta nuorempi pikkuveli ja 10 vuotta nuorempi pikkusisko. Ihan hyvissä väleissä ollaan mutta aika vähän ollaan tekemisissä ja kauheasti meillä ei ole yhteistä enää sen jälkeen kun muutin muutama vuosi sitten pois kotoa. N23

Vierailija
2/29 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kymmenen vuotta ikäeroa siskoon ja joka viikko nähdään ja tullaan tosi hyvin juttuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyy syksyllä kolmas ja vanhemmat ovat 7 ja 5v. Aivan ihanaa, täysilöä lapset odotuksessa mukana ja itsekin tauon jälkeen taas nauttii ♡

Vierailija
4/29 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 10:21"]Hullua. Meillä isommat 3v. ja 4v. ja tuntuu isolta ikäerolta tämäkin.
Mutta meillä raskaus ei suunniteltu.
[/quote]

8 jatkaa, olen siis rv29 nyt
[/quote]
Vahinko, just joo. Sua vain v'tuttaa kun kotihoidontuki päättyi ja piti vääntää yksi lisää ettei rahantulo lopu ja pitäisi mennä töihin.
[/quote]

No en ole ollut ikinä kotihoidontuella, vitutti Se kotona kökkiminen :)
Nytkin kesäloma alkoi, mutta lapset hoidossa vielä Tän viikon! :D Se nro 8

Vierailija
5/29 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) koululainen ei kohta enää tartte hoitopaikkaa 2) parhaan kaverini perheellä on tuollaiset ikäerot, ja tosi ihanasti menee. Ihana vauva, ja isotveljet on ihan innoissaan hänestä.

Vierailija
6/29 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 10:14"]Tehkää neljäskin sen kolmannen kaveriksi. Vähän kuin kaksi paria. Isot perheet on ihania.
[/quote]

Meillä on tällä lailla sisarusteni kanssa! Olen neljästä lapsesta kolmas. Vanhemmat sisarukset ovat 6 ja 1,5 vuotta vanhempia, nuorempi sisarus 1,5v nuorempi :) Todella hyvät ja lämpimät välit kaikkiin, lapsena oli kiva että olinsaman ikäisempi leikkikaveri ja vanhemmat sisarukset jotka vahtivat ja auttoivat jos vanhemmat olivat pois kotoa töissä tai muualla :) Sinun lapsillasi on pienemmät ikäerot ettei neljäs lapsi ole mitenkään pakollinen, mutta harkitsisin! :) t. Oma suurperhe haaveena

Vierailija
7/29 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me thtiin jus tolla ikäerollajatykättiin niin paljon että tehtiin vielä neljäskin :)

mutta joo, hoitopaikkojaei löydy eli homma muuttuu tosi sitovaksi. Muistakaa myös, että lapsilla voi olla ajoittain tosi erilaoset unirytmit yms eli omaa aikaa voi olla tosi vähän.

Vierailija
8/29 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin kolmannen lapsen, mut olen opiskelija eikä mulla ole vakituista työpaikkaa. Ikinä enää en tee lasta määräaiaikaiseen työsuhteeseen, kun nyt makselen sitä laskua tässä, koska työtön perhevapaalainen vaan on aika heikoissa asemissa työmarkkinoilla. 

Mut jos saisin valmistumisen jälkeen vakipaikan, ehtisin tehdä vielä iltatähden, isommat ois 8 ja 6 silloin...olisi niin ihanaa jos lapsia olisi enemmän.

Vierailija
9/29 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma siskoni on 6 vuotta minua vanhempi, lapseni on "tehty" tarkoituksella isoilla ikäeroilla. Ap:n lasten ikäero ei oikeastaan edes ole kovin iso. Meillä 14-vuotiaan ja 4-vuotiaan suhde on todella lämmin. Ikäero ei ratkaise, mutta lapsen olisi hyvä saada syntyä toivottuna. :)

Vierailija
10/29 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hemmetin väliä on lasten ikäeroilla? Lasten kannalta ei ainakaan mitään. Tee jos haluat mut muista kysyy mieheltäskin.

Vierailija
11/29 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en niinkään lasten kannalta mieti asiaa, vaan omalta :P just sitä että miten jaksaisi aloittaa alusta? Puuh, kun nyt on niin helppoa jo... Esim festarireissua just suunnitellaan. Sellainen kaikki ois taas pannassa pari vuotta ja senkin jälkeen aina vaan vaikeampi järjestää!

Vierailija
12/29 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo olisi ikäero eikä mikään kuin vaan ihan silloin pikkuvauva iässä! Musta on hullua ees kysyä tälläistä.... mä sain mun lapseni melkosen nuorena ja NYT on nii-in julmettu vauvakuume - oikea vauvan tarve!- päällä ja heillä olisi ikäeroa 22 ja 23 vuotta jos tässä pian onnistuisi!!

Vierailija
13/29 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 10:14"]Tehkää neljäskin sen kolmannen kaveriksi. Vähän kuin kaksi paria. Isot perheet on ihania.
[/quote]

Näin meilläkin tehdään, jos tehdään. Nyt vielä hyvä kahden kanssa, jotka nyt 5v. ja 7v. Mutta ikäni puolesta ehdin vielä uuden parivaljakon pukata jos siltä alkaa tuntua. :)

Vierailija
14/29 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sulla on vielä yli kymmenen vuotta aikaa.

Vierailija
15/29 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa me mietittiin pari vuotta sitten! Oli 5v ja 7v, niitten kans jo ihan iisiä. Lisäks ne oli saatu vähän reilu parikymppisinä, joten elämä oli aika mukavaa ja helppoa eikä oltu vielä itsekään vanhoja. Mutta vauvakuume tuli! Ja kova tulikin :D ja niin päätettiin yrittää iltatähtee! Tärppäs nopeesti ja pienimmäinen syntyi niin, että isommat oli 6v ja 8v. Vauva-aika oli ihanaa <3 isommat oli eskarissa ja koulussa ja mulla oli leppoisaa aikaa vauvan kanssa kotona. Nyt pienin jo 1v. Sisaruksista on ollut tosi paljon apua vauvanhoidossa ja kovasti leikkivät pienen kanssa. Me vanhemmat ollaan oltu kolmannen kanssa aika rentoja ja ei oo paljoo stressattu mistään :) ja kun on lapset viety mummolaan hoitoon, niin isommista on ollut paljon tukea ja turvaa pienelle. Ja mummolle paljon apua! Joten en voi kuin suositella! :)

Vierailija
16/29 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:35"]Mitä hemmetin väliä on lasten ikäeroilla? Lasten kannalta ei ainakaan mitään. Tee jos haluat mut muista kysyy mieheltäskin.
[/quote]

Miehellä samat fiilikset kuin mulla.

Ap

Vierailija
17/29 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 7 ja 5-vuotiaat, kun kolmas syntyi. Täydellinen ajoitus: olin kotona, kun esikoinen aloitti koulun. Saimme kyllä vielä 7 vuoden päästä neljännenkin.

hyvät ikäerot.

Vierailija
18/29 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole vielä ikinä ollut vakipaikkaa töissä, mutta aina olen töihin päässyt kun olen halunnut :) jotain hyvää hoitoalassa... Taloudellisesti pärjäämme ihan hyvin. ajatukset heittelee ihan kuperkeikkaa. Toisella hetkellä ajattelen että ehdottomasti se kolmas vielä... Ja seuraavassa hetkessä että onhan tässä jo hulinaa ihan tarpeeksi!

-ap

Vierailija
19/29 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuollaiset ikäerot siskojen kanssa. Oon vanhin, pikkusiskot 2 v ja 7 v nuorempia. Vaikeinta aikaa tais olla ku itse olin 13-14 v teini ja pienempi sisko 6-7 v. Hermostuin siihen koko ajan kun se roikkui perässä enkä saanut olla rauhassa (meillä ei ollut omia huoneita). Ei varmaan ollut vanhemmillakaan helppoa... Nyt sama sisko on läheinen ja rakas. Siitä vaan. :) N33

Vierailija
20/29 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä siis se taustalla että äidillä oli yksi keskenmeno kahden pikkusiskon välissä, muuten ois ollut pienemmät ikäerot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan