Luottokorttihelvetti kohta ohi!
Monestakin syystä on aiempina vuosina ollut luottokortti kovassa käytössä ja nyt olen noin 7000 e luoton saanut kutistettua 200 euroon eli saan sen hoidettua ensi kuussa. Palkansaaja olen ja vieläpä melko hyvätuloinen. Mahtava olo on nyt enkä ikinä enää vinguta korttia, jollei ole varmaa, että saan sen maksettua heti pois. Onneksi on ollut korona, jonka takia en ole matkustellut missään vaan maksanut velkoja pois. Toki tajuan, ettei tällä palstalla ole ketään , jolla olisi samankaltaisia kokemuksia, koska muilla on isot säästöt ja paljon varallisuutta.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on luottokortti, vuosiansiot ovat alle 40 000 €. En siltikään ole vinguttanut luottokorttia tappiin, vaan se on harvoja verkko-ostoksia varten sekä matkustamista (esim. hotellivarauksia) varten. Luottokortin saldo maksetaan aina nollille, kun lasku erääntyy. Ei pidä elää yli varojen.
Sama.
Kortin korko on ihan järkyttävä. Tarvittaessa halvempaa lainaa saa melkein mistä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli parhaimmillaan kaksi korttia tapissa, toisessa 7000€ ja toisessa 5000€. Nyt on vielä pari tonnia kummassakin, mutta rahatilanne ei ole niin tiukka kuin muutama vuosi sitten. Täytyy sanoa että aika reunalla kävin. Ei olisi tarvinnut tulla suuri vastoinkäyminen, niin olisi pitänyt alkaa realisoimaan omaisuutta tai jotain. Ongelma lähti vyörymään lomautuksesta, kun yhtäkkiä tulot laski, mutta menot ei.
Olisi kyllä hyvä, jos TV:ssä ja tietysti somessa tavalliset ihmiset kertoisivat näistä luottokorttiongelmistaan. Se voi alkaa niin pienestä. Tyyliin ostetaan uusi TV, kun vanha hajoaa ja pesukone pimahtaa yllättäen. Sitten jossain vaiheessa tekee mieli sellaista, mitä ilman voisi hyvin olla. Itselleni kävi niin. Alussa olin tosi varovainen kortin kanssa. Sitten kaikki lähti lapasesta. Näin kaupassa kivan vaatteen tai kirjan. No lompakossahan on kortti, ostetaan. Pandemia-aika vei viimeisenkin itsehillinnän. Nyt yritän työeläkkeestä maksaa pois yli 1000 euron velkaa.
Ihmettelen aina, kun köyhät sanoo ostetaan uusi pesukone.
Jos ei oo varaa, voi pestä nyrkkipyykkiä puolikin vuotta. Likoamiseen laittaminenkin auttaa.
Harmi, kun sinua ei aikoinaan autettu.
On hyvä näistä puhutaan
Muistakaa: Velka on veli otettaessa, veljenpoika maksettaessa.
Vaihdoin luottokorttilainan vakuudelliseen luottoon jossa on korkokatto ja jota lyhennän noin 200 e/kk.
Tuttu tilanne.