Luottokorttihelvetti kohta ohi!
Monestakin syystä on aiempina vuosina ollut luottokortti kovassa käytössä ja nyt olen noin 7000 e luoton saanut kutistettua 200 euroon eli saan sen hoidettua ensi kuussa. Palkansaaja olen ja vieläpä melko hyvätuloinen. Mahtava olo on nyt enkä ikinä enää vinguta korttia, jollei ole varmaa, että saan sen maksettua heti pois. Onneksi on ollut korona, jonka takia en ole matkustellut missään vaan maksanut velkoja pois. Toki tajuan, ettei tällä palstalla ole ketään , jolla olisi samankaltaisia kokemuksia, koska muilla on isot säästöt ja paljon varallisuutta.
Kommentit (25)
Minulla luottokorttia maksettavana 3500€.. Vaikka työssäkäyvä olenkin niin tuntuu ikuisuusprojektilta.
Mulla on luottokortti tapissa juuri nyt, koska mies jäi työttömäksi ja... Maksan pois ensi viikolla kun saan rahat asunnon myynnistä.
Minulla oli parhaimmillaan kaksi korttia tapissa, toisessa 7000€ ja toisessa 5000€. Nyt on vielä pari tonnia kummassakin, mutta rahatilanne ei ole niin tiukka kuin muutama vuosi sitten. Täytyy sanoa että aika reunalla kävin. Ei olisi tarvinnut tulla suuri vastoinkäyminen, niin olisi pitänyt alkaa realisoimaan omaisuutta tai jotain. Ongelma lähti vyörymään lomautuksesta, kun yhtäkkiä tulot laski, mutta menot ei.
Vierailija kirjoitti:
Oho, kuinka iso luottoraja sinulla oikein on ja oletko nostanut sitä mukaan kun raja tulee vastaa?
8500 e on luottoraja Mastercardissa eikä pankki ole koskaan nikotellut. Ollut jo pitkään tuo. Ap
Ja mä olin ihan paniikissa kun 4000 luotosta oli käytetty 1800. No, tänään sain sen maksettua pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, kuinka iso luottoraja sinulla oikein on ja oletko nostanut sitä mukaan kun raja tulee vastaa?
8500 e on luottoraja Mastercardissa eikä pankki ole koskaan nikotellut. Ollut jo pitkään tuo. Ap
Mikä on minimi että pitää kuukaudessa lyhentää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on minimi että pitää kuukaudessa lyhentää?
5 prosenttia on minimilyhennys mutta toki olen jo pitkään maksanut itse enemmän kuin minimin kuukaudessa. Ap
Älkää alkako käyttämään luottokorttia. Hyvin äkkiä on huomaamatta kierre valmis!
Onneksi en saanut sitä joskus 10v sitten kun hain. En muista miksi. Olin kuitenkin töissä ja luottotiedot kunnossa, varmaan vaan liian pienituloinen. No Visa Electronilla hyvin oon pärjännyt näin nelikymppiseksi.
Mulla on muinoin ollut vastaava summa ja olin silloin pienituloinen, sain pankista halvempikorkoisen järjestelylainan, jonka läheiseni takasi.
Pienennä seuraavaksi luottorajaa. Mulla on vain nettotilin verran eli 3000 euroa ja se saa luvan riittää. Rahat pitää olla toisella tilillä säästettynä.
Käytän sitä ainoastaan matkoilla eli maksan matkat ja kodin kalliit ostokset (sohva, pesukone ym) jos tulee aito tarve, koska luottokortin kuluttajansuoja on parempi kuin käteisen. Ja laskun kuittaan sitten heti kun saapuu.
Pidän luottokortin pois lompakosta. Se on vaatekaapissa vanhassa lukittavassa säästöpossussa ihan yläkomerossa verhokasan alla. . Avain taas on eteisen hattukaapissa ihan takalaidassa ja teipillä seinässä, eli pitää hakea a-tikkaat. Lippaan avaaminen vaatii siis vakaata harkintaa.... Velkaa kortilla on 0 euroa. Ihan vähästä ei viitsi hakea tikkaita kellarista!
Hienoa että sait hoidettua!
Mulla on luottokortti, vuosiansiot ovat alle 40 000 €. En siltikään ole vinguttanut luottokorttia tappiin, vaan se on harvoja verkko-ostoksia varten sekä matkustamista (esim. hotellivarauksia) varten. Luottokortin saldo maksetaan aina nollille, kun lasku erääntyy. Ei pidä elää yli varojen.
Onnittelut ap:lle! Itselläni kortti on aina tapissa 4000€ luotto, työtön tällä hetkellä. Ehkä jonain päivänä minäkin saan tuon luoton poismaksettua.
Aina päätän kortin käyttö loppuu nyt. Sitten sorrun taas käyttämään. Kai se olisi poikki laitettava koko kortti ettei tulisi kiusausta kun ei selkärankaa..
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en saanut sitä joskus 10v sitten kun hain. En muista miksi. Olin kuitenkin töissä ja luottotiedot kunnossa, varmaan vaan liian pienituloinen. No Visa Electronilla hyvin oon pärjännyt näin nelikymppiseksi.
No onhan luottokortti ihan kätevä verkko-ostoissa ja matkustelussa, mutta sen kanssa pitää olla järki mukana, niin kuin kaikessa rahankäytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan luottokortti ihan kätevä verkko-ostoissa ja matkustelussa, mutta sen kanssa pitää olla järki mukana, niin kuin kaikessa rahankäytössä.
Kaikilla sitä järkeä ei ilmeisesti vain ole.
Itseä harmitti odottaa luottokorttia niin kauan, on halvempi kuin vikavipit. Maksan aina kerralla pois jos käytän, niin ei tule ylimääräisiä maksujakaan.
Mulla on norwegianin luottokortti. Maksan sillä kaiken ja aina maksan kaikki pois heti.
Tienaan pisteillä ilmaiset lentoliput joka 2 vuosi perheelle.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli parhaimmillaan kaksi korttia tapissa, toisessa 7000€ ja toisessa 5000€. Nyt on vielä pari tonnia kummassakin, mutta rahatilanne ei ole niin tiukka kuin muutama vuosi sitten. Täytyy sanoa että aika reunalla kävin. Ei olisi tarvinnut tulla suuri vastoinkäyminen, niin olisi pitänyt alkaa realisoimaan omaisuutta tai jotain. Ongelma lähti vyörymään lomautuksesta, kun yhtäkkiä tulot laski, mutta menot ei.
Olisi kyllä hyvä, jos TV:ssä ja tietysti somessa tavalliset ihmiset kertoisivat näistä luottokorttiongelmistaan. Se voi alkaa niin pienestä. Tyyliin ostetaan uusi TV, kun vanha hajoaa ja pesukone pimahtaa yllättäen. Sitten jossain vaiheessa tekee mieli sellaista, mitä ilman voisi hyvin olla. Itselleni kävi niin. Alussa olin tosi varovainen kortin kanssa. Sitten kaikki lähti lapasesta. Näin kaupassa kivan vaatteen tai kirjan. No lompakossahan on kortti, ostetaan. Pandemia-aika vei viimeisenkin itsehillinnän. Nyt yritän työeläkkeestä maksaa pois yli 1000 euron velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja mä olin ihan paniikissa kun 4000 luotosta oli käytetty 1800. No, tänään sain sen maksettua pois.
Onneksi olkoon!