Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käräytänkö sossurahojen väärinkäyttäjän?

Vierailija
28.06.2015 |

Olin kaverin luona hänen poikansa synttäreillä. Sukulaisvieraat toivat pojalle lahjaksi rahaa, ja sitä näytti tulevan ainakin muutaman satasen verran. Tiedän että kaveri saa toimeentulotukea. Tuskin ilmoittaa lahjarahoja sossuun, joten mietin pitäisikö anonyymisti käräyttää. Sieppaa niin jumalattomasti tukien väärinkäyttäjät, joten olisi oikein että kaveri saisi kunnon näpäytyksen.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tietenkin kaveri kieltäisi kaiken jos sossu kysyisi käteisvaraväitteen todenperäisyyttä.

ap

Vierailija
2/26 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja... kerrohan vielä mitä väärinkäyttöä tuossa on??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei ole tukien väärinkäyttöä, jos joku antaa pyytämättä lahjarahaa lapselle. Niin kuin todettiin, käteisen rahan antoa ei voi myöskään mitenkään todistaa ja ethän toisaalta voi olla varma, vaikka he ilmoittaisivatkin rahat sossulle. En itsekään arvosta tukien väärinkäyttäjiä, mutta tässä tilanteessa aloituksesi on mielestäni naurettava ja epäilen sinua jopa provoksi. Lapsi saakoon pitää lahjansa, hyvä vaan, jos köyhän lapsi saa jotain ylimääräistä, eihän sitä edes maksa yhteiskunta vaan ne sukulaiset.

Vierailija
4/26 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh.. Meidän sossu on antanut vihjeen, että kannattaa esim. synttärirahat ja lainat, vaikka nyt sukulaisilta, pyytää käteisenä, jotta niitä ei katota tuloiksi. Luulen, että on iha turhaa tuollainen "käräyttäminen".

Vierailija
5/26 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva voida vain kuitata ap pelkkänä provona, mutta tuollaisia nillittäjiä on Suomi pullollaan. 

Vierailija
6/26 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:30"]Alaikäisen lapsen satunnaisia tuloja ei huomioida toimeentulotuessa.
[/quote]
No meilläpäin taas huomioidaan, että nähtävästi tässä on vaihteluja eri paikkakunnilla.

Vierailija
7/26 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:36"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:30"]Alaikäisen lapsen satunnaisia tuloja ei huomioida toimeentulotuessa. [/quote] No meilläpäin taas huomioidaan, että nähtävästi tässä on vaihteluja eri paikkakunnilla.

[/quote]

Eikä huomioida. Haluat vaan väitellä.

Vierailija
8/26 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tyyppejä jotka nostavat täydet tuet ja tekevät ohessa pimeästi töitä ja ovat vielä ylpeitä siitä. Samoin tiedän sellaisia joille riittäisi koulutuksen puolesta hyväpalkkaista duunia vaikka kuinka, mutta ei huvita tehdä. Sellainen saa sapen kiehumaan. Jostain lapsen synttärirahoista ei kyllä tulisi mieleenkään nillittää.

Vierailija
9/26 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:36"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:30"]Alaikäisen lapsen satunnaisia tuloja ei huomioida toimeentulotuessa. [/quote] No meilläpäin taas huomioidaan, että nähtävästi tässä on vaihteluja eri paikkakunnilla.

[/quote]

Eikä huomioida. Haluat vaan väitellä.
[/quote]
No huomioidaan, kun olen itse sen kokenut. Oman lapseni (alaikäisenä) synttärirahat ja muita satunnaisia rahoja joita on sukulainen laittanut tilille, on katsottu tuloiksi. Summat ovat olleet 10€ -20€ ja synttärirahat 50€. En ala tästä väittelemään, koska itse tiedän mitä päätöksissä on ollut.

Vierailija
10/26 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:51"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:36"] [quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:30"]Alaikäisen lapsen satunnaisia tuloja ei huomioida toimeentulotuessa. [/quote] No meilläpäin taas huomioidaan, että nähtävästi tässä on vaihteluja eri paikkakunnilla. [/quote]   Eikä huomioida. Haluat vaan väitellä. [/quote] No huomioidaan, kun olen itse sen kokenut. Oman lapseni (alaikäisenä) synttärirahat ja muita satunnaisia rahoja joita on sukulainen laittanut tilille, on katsottu tuloiksi. Summat ovat olleet 10€ -20€ ja synttärirahat 50€. En ala tästä väittelemään, koska itse tiedän mitä päätöksissä on ollut.

[/quote]

No tottakai nyt tilille tulevat rahat katsotaan tuloiksi tuli ne sitten mistä tahansa. Mutta jos nyt käteisenä rahaa saa, niin sitä ei.

Vierailija
11/26 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää olla kateellinen ja katkera iljetys, joka edes miettii tuollasta.
Et sitten voi olla ilonen lapsen puolesta että hän ehkä kerrankin saa jotain kivaa?
Pääsee niillä rahoilla vaikka huvipuistoon jonne normaalistu ei ehkä olis varaa viedä tai ostaa jotain mistä on kauan haaveillu.
Vittu häpeä.

Vierailija
12/26 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:51"]

Tiedän tyyppejä jotka nostavat täydet tuet ja tekevät ohessa pimeästi töitä ja ovat vielä ylpeitä siitä. Samoin tiedän sellaisia joille riittäisi koulutuksen puolesta hyväpalkkaista duunia vaikka kuinka, mutta ei huvita tehdä. Sellainen saa sapen kiehumaan. Jostain lapsen synttärirahoista ei kyllä tulisi mieleenkään nillittää.

[/quote]

Miksi et käräytä näitä pimeitä töitä tekeviä? 

Toimeentulotuen tarkoitus on elättää sellainen ihminen, jolla ei ole muita tuloja. Tuen väärinkäyttö on törkeää vääryyttä tosiasiallisia tarvitsijoita kohtaan, samoin kuin meitä, jotka elätämme itsemme työtä tekemällä ja maksamme verot tuloistamme yhteiseksi hyväksi.

Juuri tuon kaltaisten ihmisten takia asenne oikeita tarvitsijoita ja työttömiä kohtaan muuttuu negatiiviseksi.

Minä ainakin käräytän , jos sellainen kohdalle sattuu.

Nuo lapselle lahjaksi annetut rahat lienee tarkoitus käyttää lapseen. Käräyttäminen osuisi siihen lapseen, ei lapsen vanhempaan.

Vierailija
13/26 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä mulle että ystävälleni (asumme Helsingissä) on sukulaiset ym laittaneet välillä aika paljonkin rahaa, eikä sossu ole sanonut yhtään mitään. Sen sijaan jos esim. Kelasta saisi rahaa, se vaikuttaa.

Vierailija
14/26 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:51"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:36"] [quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:30"]Alaikäisen lapsen satunnaisia tuloja ei huomioida toimeentulotuessa. [/quote] No meilläpäin taas huomioidaan, että nähtävästi tässä on vaihteluja eri paikkakunnilla. [/quote]   Eikä huomioida. Haluat vaan väitellä. [/quote] No huomioidaan, kun olen itse sen kokenut. Oman lapseni (alaikäisenä) synttärirahat ja muita satunnaisia rahoja joita on sukulainen laittanut tilille, on katsottu tuloiksi. Summat ovat olleet 10€ -20€ ja synttärirahat 50€. En ala tästä väittelemään, koska itse tiedän mitä päätöksissä on ollut.

[/quote]

No tottakai nyt tilille tulevat rahat katsotaan tuloiksi tuli ne sitten mistä tahansa. Mutta jos nyt käteisenä rahaa saa, niin sitä ei.
[/quote]
No ekassa viestissä väitettiin muuta. Eihän sossu saa edes käteistä tietoonsa, joten eihän niitä voidakaan ottaa huomioon. Joten vastasin vain ekan viestin väittämään.

Vierailija
15/26 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lapsiko on tukien väärinkäyttäjä? Jos lapsi olisi saanut leluja, olisiko nekin pitänyt ap:n mielestä myydä?

Vierailija
16/26 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:14"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:51"] [quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:36"] [quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 21:30"]Alaikäisen lapsen satunnaisia tuloja ei huomioida toimeentulotuessa. [/quote] No meilläpäin taas huomioidaan, että nähtävästi tässä on vaihteluja eri paikkakunnilla. [/quote]   Eikä huomioida. Haluat vaan väitellä. [/quote] No huomioidaan, kun olen itse sen kokenut. Oman lapseni (alaikäisenä) synttärirahat ja muita satunnaisia rahoja joita on sukulainen laittanut tilille, on katsottu tuloiksi. Summat ovat olleet 10€ -20€ ja synttärirahat 50€. En ala tästä väittelemään, koska itse tiedän mitä päätöksissä on ollut. [/quote]     No tottakai nyt tilille tulevat rahat katsotaan tuloiksi tuli ne sitten mistä tahansa. Mutta jos nyt käteisenä rahaa saa, niin sitä ei. [/quote] No ekassa viestissä väitettiin muuta. Eihän sossu saa edes käteistä tietoonsa, joten eihän niitä voidakaan ottaa huomioon. Joten vastasin vain ekan viestin väittämään.

[/quote]

No jos ne rahat tulee SUN tilille (vaikka menisivätkin siitä sitten lapselle) niin tottakai katsotaan tuloksi! Alaikäisen lapsen omalle tilille menevät rahat ovat ja pysyvät siellä eikä niitä huomioida.

Vierailija
17/26 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko oikeasti noin inhottavan ilkeä ihminen?

Vierailija
18/26 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä oli provo. En voi uskoa, että noin kamalia ihmisiä ja "ystäviä" on olemassa.

Vierailija
19/26 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on mamu, niin joo, mut jos ei ole, niin älä.

Vierailija
20/26 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et todellakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä