Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenpaineongelmallisen synnytys, aina "epänormaali"?

Vierailija
28.06.2015 |

Jouduin viime viikolla verenpainelääkitykselle puolivälissä raskautta. Tiedän itseni lisäksi vain kaksi muuta, joilla verenpainelääkitys on ollut tarpeen, ja nuo kaksi muuta päätyivät loppujen lopuksi synnyttämään kiireellisellä sektiolla. Nyt mietin, että kuinkahan yleistä mahtaa olla, että synnytys käynnistyisi itsestään ja vauva syntyisi normaalisti alateitse, vaikka odottavalla äidillä oli raskausaikana ongelmia verenpaineen kanssa. Kokemuksia? Olenko tuomittu johonkin riskisynnytykseen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme alatiesynnytystä, joista keskimmäinen käynnistettiin kun laskettu aika oli pari päivää yli ja verenpaineet korkealla. Viimeisessä synnytyksessä verenpaineet nousi vasta synnytyksen jälkeen. Vauva joutui teholle verensokeriongelmien takia ja minulla valtava huoli ja luulen että siksi paineet nousi. Viikko makoiltiin molemmat sairaalassa, vauva teholla minä osastolla, yksi yhteinen päivä osastolla ja kotiin.

Vierailija
2/5 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:26"]

Kolme alatiesynnytystä, joista keskimmäinen käynnistettiin kun laskettu aika oli pari päivää yli ja verenpaineet korkealla. Viimeisessä synnytyksessä verenpaineet nousi vasta synnytyksen jälkeen. Vauva joutui teholle verensokeriongelmien takia ja minulla valtava huoli ja luulen että siksi paineet nousi. Viikko makoiltiin molemmat sairaalassa, vauva teholla minä osastolla, yksi yhteinen päivä osastolla ja kotiin.

[/quote]

No hyvä, kaikki ei siis joudu kiirelliseen sektioon :) Ikävää, että kolmas vauvasi joutui teholle. Se oli varmasti kamala kokemus, mutta onneksi vauvasi parani ilmeisesti kuitenkin hyvin.

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli molemmissa raskaudessa korkea verenpaine (alapaine päälle 100 loppuvaiheessa lääkityksestä huolimatta) ja ihan normaalit alatiedynnytykset oli ja terveet lapset. Verenpainekin laski sitten synnytysten jälkeen.

Vierailija
4/5 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 19:44"]

Minulla oli molemmissa raskaudessa korkea verenpaine (alapaine päälle 100 loppuvaiheessa lääkityksestä huolimatta) ja ihan normaalit alatiedynnytykset oli ja terveet lapset. Verenpainekin laski sitten synnytysten jälkeen.

[/quote]

anteeksi kirjoitusvirheet. -4-

Vierailija
5/5 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin myös syömään albetolia suunnilleen raskauden puolivälistä. Lähellä laskettua aikaa kävin muutaman kerran äitiyspolilla tarkastuksessa ja viimeisellä kerralla (taisi olla just päivää ennen laskettua) tehtiin sisätutkimus ja siinä samalla lääkäri vähän pyöräytti sormella kohdunsuulta, samana iltana alkoi supistukset. Normaali alatiesynnytys :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi