Voiko koronarokotukseen mennä, jos ehkä on sairastanut 3 vkoa sitten koronan?
Olisi aika rokotukseen varattuna, mutta kun en tiedä, olenko jo sairastanut koronan?
Perheenjäsen sairasti koronaa 4 vkoa sitten ja kotitesti näytti selvästi, että se se on. Minä sairastuin muutamaa päivää myöhemmin kuumeiseen flunssaan aivan samoilla oireilla, mutta minulle samanmerkkinen kotitesti näyttikin negatiivista!
Mitä ihmettä teen? Jos otan rokotteen, niin onko se turhaa, jos olenkin jo ollut koronassa? Edelleen on keuhkot hajalla ja yskittää. Pitääköhän aika peruuttaa...
Kommentit (16)
En menisi ihan vielä. Jos sait koronan, et tarvitse heti rokotusta. Jos et saanut, niin et ehkä siltikään kovin helposti sairastu heti, jos ei perheenjäsenestäkään tarttunut.
Ei koronaa, jos ei todettu. Piikille vain. Muutenhan katsotaan, että suojasi on vajaa, koska sairastetusta taudista ei todisteita.
Ties vaikka itsekkin olen sairastanut jo 20 kertaa. Kokoajan kolottaa, heikottaa, hajuaisti ja makuaisti meni jo 20 vuotta sitten, hikoiluttaa, kylmänväreitä, sydämentykytyksiä, pääkipuja, näkökentän sumentumaa, mutta luulen että nämä on vain 3 vuorotyön ansiosta työskennellessä sairaalassa, maski naamassa ja hapensaanti kokoajan vajavaista.
Voi tulla aika rankat oireet siitä rokotteesta, jos olet ihan vasta sairastanut.
Ei niihin kotitesteihin kannata luottaa. Melko monella useammin negaa näyttäneellä on pcr-testin mukaan sitten ollutkin korona. Niin kyllä sen nyt olet melko varmasti sairastanut ja täytyy olla melko pesty yläkerrasta että ryntää seuraavaksi heti piikille.
Siirtäisin eteenpäin rokotusta, ellei ole tarvetta ottaa sitä juri nyt esim. matkustuksen takia.
Olen varma että sairastin kahden rokotuksen jälkeen. Mikähän on siis sopiva aika ottaa se kolmas?
Minulla oli vähän sama ongelma että noin kuukausi aiemmin oli joku flunssanomainen tila jonka suurin ongelma oli älyttömänä vuotava nenä. Menin silti kolmosrokotukseen vaikkei mitään tietoa oliko koronaa.
Jos tartunnasta on vähän aikaa niin voi kokeilla tehdä vielä yksi kotitesti. Oma kotitesti oli positiivinen vasta parin päivän jälkeen.
Mihin sinä sitten sitä rokotetta ottaisit? Voitko selittää? Jos koronan jo sairastit etkä saanut siitä vakavaa taudinmuotoa niin huvikseenko sinä niitä piikkejät keräilet?
Terveydenviranomaisilla on ohjeistus tota varten. Ei kannata ihan heti piikkiä ottaa, voit saada siitä rajut oireet.
En ymmärrä, miksi haette "rokotteita", joista tulee koko ajan hirveästi ongelmia ? Mitä pelkäätte? Flunssaa? Eikä nää "rokotteet " edes toimi oikein. Hulluja, täysin aivopestyjä olette!
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi haette "rokotteita", joista tulee koko ajan hirveästi ongelmia ? Mitä pelkäätte? Flunssaa? Eikä nää "rokotteet " edes toimi oikein. Hulluja, täysin aivopestyjä olette!
Trolloo. Yksi lammas taas siellä huutelee.
Ota vaan piikki tai pari. Who wants to live forever (Freddie Mercury).