Ymmärrätkö? Suomen sosiaaliturva on kestämätön
Ja Sinä olet osa ongelmaa jos käytät jotain yhteiskunnan tarjoamaa tukea. Moraalisesti olet henkilökohtaisesti syyllinen siihen jamaan kun tämä maa nyt on.
Kommentit (14)
Ymmärrän. Siksi otin tukea vastaan vain kerran kun en vielä tajunnut ja kun pyykit olen saanut pestyä ja kuivattua niin tapan itseni.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 16:21"]
Ymmärrän. Siksi otin tukea vastaan vain kerran kun en vielä tajunnut ja kun pyykit olen saanut pestyä ja kuivattua niin tapan itseni.
[/quote]
Mee mielummin töihin kun hautaan. Yhteiskunta tarvitsee verorahasi!
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 16:22"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 16:21"]
[/quote]
Mee mielummin töihin kun hautaan. Yhteiskunta tarvitsee verorahasi!
[/quote]
Mä olen töissä jo, mutta ei se riitä. Eikä mua haudata.
No laittakaa sitten pois ne tuet. Niin kauan kuin on, niin vedän niin paljon kuin pystyy. Näillä näkymin maksat eloani vielä joku ehkä ~60vuotta.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 16:16"]Ja Sinä olet osa ongelmaa jos käytät jotain yhteiskunnan tarjoamaa tukea. Moraalisesti olet henkilökohtaisesti syyllinen siihen jamaan kun tämä maa nyt on.
[/quote]Höpsispöpsis. Ei tää ma sosiaalitukiin kaadu vaan työttömyyteen. Siihen taas on syynä markkinatalous ja globaali kilpailu.
Mutta mitä minä työkyvyttömänä voin tehdä? Haaveeni olisi olla työkykyinen, mutta sairaus on niin vakava, ettei siitä helposti enää työkykyiseksi päästä.
Niin, ap on selvästi itse saanut koulutuksensa suomalaisen peruskoulusysteemin ulkopuolella, kenties lapsen syntymä salattu ja kasvatettu korvessa piilossa yhteiskunnalta. Ei ole voinut käyttää julkista neuvolaa, ei kouluterveydenhoitoa, ei hammashoitoa, ei ole saanut lapsilisää eikä päiväkodissakaan ollut. On asustellut jossain laavussa tai luolassa, ei ole käyttänyt yhteiskunnan tuella rakennettuja taloja tai yhteiskunnan kaavoittamalle tontille, ei asunut talossa, jossa on vesijohto, sähköt ja nettiyhteys, ei ole kulkenut yhteiskunnan rakentamilla teillä tai käyttänyt busseja, junia, yms. Kulttuuristakaan ei ole selvästi hajulla, tuskin kirjastossa käynyt, museoista ei edes tiedä. Ammattillista koulutustakaan ei ole voinut hankkia. Ei omista henkilökorttia, eikä passia. Koskaan ei ole julkisen terveydenhuollon tai sosiaaliviraston asiakkaana ollut. Perhettä ei ole perustanut, eikä lapsia hankkinut. Ei kai sitten töissäkään ole voinut käydä, ei ole maksanut veroja, eikä saanut vähennyksiä saati että hänelle olisi eläkkeitä yms. kertynyt.
Eli joo, ei ole ollenkaan rasittanut hyvinvointiyhteiskuntaa olemassaolollaan --- nytkin netteilee varmasti aivan itse rakentamansa verkon turvin jostain perähikiän luolasta.
Todella uskottavaa :-)
Tätä hienoa järjestelnmää on alettu todella härskisti hyväksikäyttää. Ja olemme jo Kreikan tiellä.
Ennen tosiaan vain niitä todella tarvitsevat olivat avun piirissä, nyt kaikkia haluaa kaikki avut ja heti ja mulle nyt!!! En jaksa muuttaa työn perässä, kun voin vaan asua tässä sukulaisten naapurissa, kun se on kivaa. Ja ei muutenkaan vaan huvita.
Opiskelen jotain, ihan vaan huvikseni, että saan tukia jne. Suomalaiset ovat laiska kansa. Ja puhutaan maahanmuutajista, jotka tulee tänne. Onneksi edes jotkut haluaa siivota, ajaa bussia ja tehdä paskaduuneja.
Itse olen siivoja ja mulla on hemmetin ihania mamu-työkavereita, onneksi.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:29"]
Tätä hienoa järjestelnmää on alettu todella härskisti hyväksikäyttää. Ja olemme jo Kreikan tiellä.
Ennen tosiaan vain niitä todella tarvitsevat olivat avun piirissä, nyt kaikkia haluaa kaikki avut ja heti ja mulle nyt!!! En jaksa muuttaa työn perässä, kun voin vaan asua tässä sukulaisten naapurissa, kun se on kivaa. Ja ei muutenkaan vaan huvita.
Opiskelen jotain, ihan vaan huvikseni, että saan tukia jne. Suomalaiset ovat laiska kansa. Ja puhutaan maahanmuutajista, jotka tulee tänne. Onneksi edes jotkut haluaa siivota, ajaa bussia ja tehdä paskaduuneja.
[/quote]
Hienoa, että sinulla on hyviä ja ahkeria työkavereita. Tosin tiesithän sen, että nykyään siihen sinunkin ammattiisi tarvitaan nykyään koulutus (ellei sitten hyvällä onnella onnistu oppisopimuksella saamaan) ja tosi moni firma vaatii sen ajokortin työn suorittamiseen - ja eihän sitä korttia nyt kaikilla ole, koska se on kallis.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:29"]Tätä hienoa järjestelnmää on alettu todella härskisti hyväksikäyttää. Ja olemme jo Kreikan tiellä.
[/quote]
Tiiätkö, mä muuttaisin oikein mielelläni työn perässä en mä täällä syrjäseudulla viihdy niin hirveen hyvin. Se nyt vaan tarkottais samalla eroa, miehellä kun täällä on hyvä työ. Tai toki voisi muuttaa mukana, työttömäksi jonnekin.
Mä aivan saakelin mielellään opiskelisin, en huvin vuoksi vaan sen vuoksi että voisi läheltä töitä löytyä! Mutta ei, se kun ei te-toimistolle sovi ja eivät puolla omaehtoista opiskelua, koska teoriassa mun koulutuksella pitäisi töitä löytyä. Vaan kun ei näytä löytyvän. Ja kyllä, olen hakenut paljon muihinkin kuin oman alan hommiin.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:43"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:29"]Tätä hienoa järjestelnmää on alettu todella härskisti hyväksikäyttää. Ja olemme jo Kreikan tiellä. Ennen tosiaan vain niitä todella tarvitsevat olivat avun piirissä, nyt kaikkia haluaa kaikki avut ja heti ja mulle nyt!!! En jaksa muuttaa työn perässä, kun voin vaan asua tässä sukulaisten naapurissa, kun se on kivaa. Ja ei muutenkaan vaan huvita. Opiskelen jotain, ihan vaan huvikseni, että saan tukia jne. Suomalaiset ovat laiska kansa. Ja puhutaan maahanmuutajista, jotka tulee tänne. Onneksi edes jotkut haluaa siivota, ajaa bussia ja tehdä paskaduuneja. Itse olen siivoja ja mulla on hemmetin ihania mamu-työkavereita, onneksi. [/quote] Tiiätkö, mä muuttaisin oikein mielelläni työn perässä en mä täällä syrjäseudulla viihdy niin hirveen hyvin. Se nyt vaan tarkottais samalla eroa, miehellä kun täällä on hyvä työ. Tai toki voisi muuttaa mukana, työttömäksi jonnekin. Mä aivan saakelin mielellään opiskelisin, en huvin vuoksi vaan sen vuoksi että voisi läheltä töitä löytyä! Mutta ei, se kun ei te-toimistolle sovi ja eivät puolla omaehtoista opiskelua, koska teoriassa mun koulutuksella pitäisi töitä löytyä. Vaan kun ei näytä löytyvän. Ja kyllä, olen hakenut paljon muihinkin kuin oman alan hommiin.
[/quote]
Sitten opiskelet opintotuella. Ei sinulla mitään erivapauksia ole, vaan joudut nostamaan sen opintolainan aivan yhtälailla kun kaikki muutkin.
Miten kehtaat syyttää muslimeja?!?!? Rasisti!