Odotan lähisukulaisen kuolemaa perintörahojen vuoksi
Olen kamala, KAMALA, ihminen. Ihan oikeasti, kammottaa edes ajatella tämmöistä, mutta minkäs sitä ajatuksilleen voi.
Kyseinen sukulainen on hyvin iäkäs, eikä tiedä maailmanmenosta enää mitään. Ei ole tiennyt enää vuosikausiin. Ennen oltiin hänen kanssa tosi läheisiä, kävin hänen luonaan kouluikäisenä melkeen joka päivä koulun jälkeen. Lukioikäisenä auttelin häntä välillä kauppareissussa jne. Ja nyt hän on ollut vuosia laitoshoidossa.
Ja kun hän henkensä heittää niin perin suht ison summan rahaa. Sen avulla päästään sitten vihdoin ja viimein ulkomaanreissulle ja voidaan harkita toisen lapsen hankkimista.
Silti kamala olo.
Kommentit (31)
Onneksi olen rutiköyhä, jälkeeni ei jää kuin velkaa jos nyt lähtö tulee. Eipähän kukaan ole kanssani ahneuttaan.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:12"]Onneksi olen rutiköyhä, jälkeeni ei jää kuin velkaa jos nyt lähtö tulee. Eipähän kukaan ole kanssani ahneuttaan.
[/quote]
No enpä silloin ala-asteikäisenä ollut hänen kanssaan ahneuttani :D Enkä kyllä lukio-ikäisenäkään. Hän on ollut minulle kuin varamummo. Ja vasta muutama vuosi sitten sain tietää että olen edes testamentissä, oletin aiemmin että kaikki menee hänen lapsille ja lapsenlapsille. Tai en oikeastaan edes olettanut, en pahemmin asiaa ees miettiny. Ap
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:19"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:12"]Onneksi olen rutiköyhä, jälkeeni ei jää kuin velkaa jos nyt lähtö tulee. Eipähän kukaan ole kanssani ahneuttaan. [/quote] No enpä silloin ala-asteikäisenä ollut hänen kanssaan ahneuttani :D Enkä kyllä lukio-ikäisenäkään. Hän on ollut minulle kuin varamummo. Ja vasta muutama vuosi sitten sain tietää että olen edes testamentissä, oletin aiemmin että kaikki menee hänen lapsille ja lapsenlapsille. Tai en oikeastaan edes olettanut, en pahemmin asiaa ees miettiny. Ap
[/quote]Sulle tulee sitten myös aika muhkea perintövero kun et ole rintaperillinen. Onko sulla rahaa maksaa se?
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:19"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:12"]Onneksi olen rutiköyhä, jälkeeni ei jää kuin velkaa jos nyt lähtö tulee. Eipähän kukaan ole kanssani ahneuttaan. [/quote] No enpä silloin ala-asteikäisenä ollut hänen kanssaan ahneuttani :D Enkä kyllä lukio-ikäisenäkään. Hän on ollut minulle kuin varamummo. Ja vasta muutama vuosi sitten sain tietää että olen edes testamentissä, oletin aiemmin että kaikki menee hänen lapsille ja lapsenlapsille. Tai en oikeastaan edes olettanut, en pahemmin asiaa ees miettiny. Ap
[/quote]Sulle tulee sitten myös aika muhkea perintövero kun et ole rintaperillinen. Onko sulla rahaa maksaa se?
[/quote]
Kaikki nuo asiat on ok ja mietittynä. On ollu aikaa pohtia ja säästää siitä asti kun tästä perinnöstä kuulin. Ap
Kuinka paljon perit? Itse sain suuren yllätysperinnön ja kyllähän se elämän mukavaksi on tehnyt.
perinnöt on kivoja, mulle kosahtanut jo muutama satatuhatta ja kaks asuntoa, kun ukki ja mummu testamenttasi verotussyistä omaisuutensa suoraan lapsenlapsilleen
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:25"]Kuinka paljon perit? Itse sain suuren yllätysperinnön ja kyllähän se elämän mukavaksi on tehnyt.
[/quote]
Lähelle kuusinumeroista summaa. Eli kyllä vaikuttaa kovasti meidänkin elämään. Ap
Miksi ihmeessä voitte hankkia vasta sitten toisen lapsen????
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:19"]
[/quote]
Vero ei ole koskaan enempää kuin perintö.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:23"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:19"] [quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:12"]Onneksi olen rutiköyhä, jälkeeni ei jää kuin velkaa jos nyt lähtö tulee. Eipähän kukaan ole kanssani ahneuttaan. [/quote] No enpä silloin ala-asteikäisenä ollut hänen kanssaan ahneuttani :D Enkä kyllä lukio-ikäisenäkään. Hän on ollut minulle kuin varamummo. Ja vasta muutama vuosi sitten sain tietää että olen edes testamentissä, oletin aiemmin että kaikki menee hänen lapsille ja lapsenlapsille. Tai en oikeastaan edes olettanut, en pahemmin asiaa ees miettiny. Ap [/quote]Sulle tulee sitten myös aika muhkea perintövero kun et ole rintaperillinen. Onko sulla rahaa maksaa se? [/quote] Kaikki nuo asiat on ok ja mietittynä. On ollu aikaa pohtia ja säästää siitä asti kun tästä perinnöstä kuulin. Ap
[/quote]Oletko varautunut siihen, että rintaperilliset lähes 100-pros. varmuudella riitauttavat testamentin? Näin yleensä käy silloin, kun vainaja järjestää asiansa näin ja omaisuutta on menossa ns. ulkopuolisille.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:27"]
perinnöt on kivoja, mulle kosahtanut jo muutama satatuhatta ja kaks asuntoa, kun ukki ja mummu testamenttasi verotussyistä omaisuutensa suoraan lapsenlapsilleen
[/quote]Miksi tätä alapeukutetaan? Joillekin sossupummeilleko noiden vanhusten pitäisi teidän mielestä omaisuutensa antaa, vai?
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:32"]Miksi ihmeessä voitte hankkia vasta sitten toisen lapsen????
[/quote]
Koska asumme tällä hetkellä kaksiossa. Tämä on kyllä tilava jne, mutta ei tänne toista lasta mahtuisi. Ja tältä alueelta ei ole varaa isompaan juuri nyt. Ap
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:23"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:19"] [quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:12"]Onneksi olen rutiköyhä, jälkeeni ei jää kuin velkaa jos nyt lähtö tulee. Eipähän kukaan ole kanssani ahneuttaan. [/quote] No enpä silloin ala-asteikäisenä ollut hänen kanssaan ahneuttani :D Enkä kyllä lukio-ikäisenäkään. Hän on ollut minulle kuin varamummo. Ja vasta muutama vuosi sitten sain tietää että olen edes testamentissä, oletin aiemmin että kaikki menee hänen lapsille ja lapsenlapsille. Tai en oikeastaan edes olettanut, en pahemmin asiaa ees miettiny. Ap [/quote]Sulle tulee sitten myös aika muhkea perintövero kun et ole rintaperillinen. Onko sulla rahaa maksaa se? [/quote] Kaikki nuo asiat on ok ja mietittynä. On ollu aikaa pohtia ja säästää siitä asti kun tästä perinnöstä kuulin. Ap
[/quote]Oletko varautunut siihen, että rintaperilliset lähes 100-pros. varmuudella riitauttavat testamentin? Näin yleensä käy silloin, kun vainaja järjestää asiansa näin ja omaisuutta on menossa ns. ulkopuolisille.
[/quote]
En usko että riitauttavat koska he itse olivat tätä kuulemma ehdottaneet :D Heidän mukaan "ansaitsen" osani. Ap
Ennen vai jälkeen verojen? No, kummin tahansa, ihan mukava summa. Oletettavasti perillisille jätetty ainakin lakiosat, muuten voi tulla ongelmia.
En kyllä uskaltaisi kauheasti innostua tulevista perinnöistä. Ne on näpissä vasta kun on olemassa vainaja ja täysi varmuus hänen raha-asioistaan.
Lähisukulaisen? Miten niin, jos et edes ole rintaperillisensä.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:34"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:32"]Miksi ihmeessä voitte hankkia vasta sitten toisen lapsen????
[/quote]
Koska asumme tällä hetkellä kaksiossa. Tämä on kyllä tilava jne, mutta ei tänne toista lasta mahtuisi. Ja tältä alueelta ei ole varaa isompaan juuri nyt. Ap
[/quote]
Te varmaan asutte pahvilaatikossa, jos olet säästänyt noin 300 000 e perintöveroihin. Olisit edes sanonut maksavasi verot perinnöllä...
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:37"]
Ennen vai jälkeen verojen? No, kummin tahansa, ihan mukava summa. Oletettavasti perillisille jätetty ainakin lakiosat, muuten voi tulla ongelmia. En kyllä uskaltaisi kauheasti innostua tulevista perinnöistä. Ne on näpissä vasta kun on olemassa vainaja ja täysi varmuus hänen raha-asioistaan.
[/quote]No juurikin näin. Monet muuttavat testamenttia vielä viime tingassa ja lisäksi rintaperillisten joukossa on AINA joku, joka vetää kilarit testamentista, varsinkin jos perijöiden joukossa on joku suvun ulkopuolelta.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:33"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:23"]
[/quote]
Jos saavat lakiosansa niin siinähän riitauttavat. Ja normaalit kuvittelee, että jos yksi saa 100 000 niin muille ei jää mitään. No, luulkaa sit vaan. Ei ap
kylläpä kateellisille palstavalaille ottaa koville, kun joku saa perinnön!
hahaa, tyhmät tyhjätaskut, tukehtukaa kateuteenne!