Miten nopeasti altistuksesta teille tuli korona? Ensimmäiset oireet?
Kommentit (27)
Itämisajasta en ole varma, mutta ensioireet olivat kurkunkarheus ja ihan tajuton korvien ja kurkun kutina. Tänään tuli sekä kotitestistä että virallisesta positiivinen tulos. Lauantaina alkoi oireet ja la ja eilen kotitestit näytti negaa.
Nyt on mennyt 10 päivää, ei ole vielä tullut kellekään muulle
Altistuin todennäköisesti torstaina tai perjantaina, seuraavan viikon tiistaina iski nuha ihan puskista, niin että minuuttia aiemmin ei ollut yhtään mitään. Sitten alkoi sellainen yskä että vesilasi lensi kädestä ja oksennuskin oli lähellä. Perjantaiaamuna huomasin että maku- ja hajuaisti 404, sunnuntaina selvisin testiin. Oireita ilmaantui vähän kerrassaan lisää, pahimmillaan olo oli suunnilleen 9.-10. päivänä oireiden alkamisesta.
6pv ja tämä on varma. Olin mökillä, en nähnyt ketään muita kuin kissani korona positiivisen jälkeen.
Ei ole tullut. Tällä hetkellä lapsi on altistunut kun parilla kaverillaan on korona. Saapa nähdä onko tarttunut. Rokotettuja ovat nuo kaverit.
Altistunut olen koko ajan, mutta ei tartu millään.
rokottamaton
3 päivää altistuksesta ja ekana oireena oli kurkun karheus ja kutina. Seuraavana päivänä oli pää kipeä ja vähän lämpöä.
Älkää unohtako että kesän 2021 jälkeen thl varoitteli että tulee kova influenssa kausi....että voittehan te nimetä sen jokainen omalla nimellänne , viljo savolaisen tauti.......
1/ 2020 thl johtava asiantuntija Jussi Sane satuili että on äärimmäisen pieni mahdollisuus että korona saapuu eurooppaan..............
2 päivää. Altistus perjantai-iltana, ensimmäiset oireet maanantaina.
Kolme päivää altistuksesta huomasin lenkillä, että sykkeet oli normaalia korkeammat. Seuraavana aamuna oli pää ja kurkku kipeä.
En tiedä mistä laskea altistuminen, koronaan sairastuneita on ollut ympärillä nyt ihan koko ajan, sillä olen töissä koulussa. Viimeisin kesken päivän sairastunut oppilas oli tiistaina, torstaina tulin kipeäksi.
Ensimmäinen tuntuva oire oli päivän mittaan paheneva päänsärky, jota seurasi pahoinvointi ihan oksentamiseen asti, tämä alkoi torstaina. Perjantaina särki päätä ja kuvotti, myös lämpö nousi ensimmäistä kertaa ja väsytti törkeästi, nukuin 3h päiväunet 9h yöunien lisäksi. Lauantaina alkoi hengitystieoireet, pienikin touhuaminen sai läähättämään. Lämpöä oli koko päivän 37-37,5. Sunnuntai meni samoin, mukaan tuli pieni kurkun "tikkuilu". Tänään on edelleen lämpöillyt, kurkussa ja keuhkoissa on "outo" tunne, mutta ei varsinaisesti kipua.
Olen tehnyt testejä välillä aamua iltaa, ei positiivista tulosta. Olen silti 99% varma, että korona tämä on.
Teini alkoi oireilla tiistaina, minä perjantaina.
Rokote uskonto veti aika hyvin tonne 1/ 2022 .utta omikron vesitti uskonnon kun tartunnat
Lähti niin lapasesta ettei edes yritetty pysyä perässä ja tautia tuli täyden sarjan rokotettuihin kuin myös tehosteen ottaneisiin.....nyt jäi sitten enään sen viimeisen lp levyn kailotus...auttaa vakavaan tautiin........juuuuu.
Olemme altistuneet vuorokauden verran. Lapsella nyt punaiset posket ja toinen valitti polvikipua. Itse ehkä vähän normaalia väsyneempi? Testit eilen negaa, sen jälkeen en ole testannut kun ei ole mitään kunnon oiretta.
ap
Ei ole vieläkään, altistumisesta tänään kolme kokonaista päivää.
ap
Me (tietämättömät) tartutettiin la ystävä pariskuntaan korona. Meillä oireet su, heillä alkoi eilen.
Toisilla alkanut oireet siis tosi pian. Sitä odotellessa. Mikä mahtaa olla myöhäisin altistumisaika?
Keskiviikkona sain. Maanantaina tuli oireet.
5 päivää.