Muistan miten kivaa oli pukeutua kun oli hoikka
Oli ihanaa ostaa värikkäitä vaatteita. Kireitä housuja, vartalonmyöytäisiä mekkoja. Nyt xl kokoisena ainoat ajatukset pukeutumisessa on a) mahtuuko vaate päälle ja b) mistä kohtaa makkarat pursuaa pahiten.
Joo yritän laihduttaa.
Kommentit (21)
Ja kun pysyy koko elämänsä samankokoisena, niin se tulee myös halvemmaksi: ei tartte koko ajan uusia vaatekaappia sen mukaan onko taas lihonut vai laihtunut.
Niin totta. Sen huomaa jo kun tulee muutama kilo ylimääräistä ja rupeaa alleissa ja yläselässä löllymään ylimääräistä. Joutuu kiskaisemaan itsensä heti takaisin ruotuun, ettei läskistyminen pääse pahemmaksi.
Hyhh vartalonmyöteiset vaatteet on ihan kamalia t. hoikka
Vierailija kirjoitti:
No miksi sitte päätit lihoa? ei se hetkessä tapahdu eikä vahingossa
En päättänyt, huonot elintavat on saaneet mut lihomaan. Ei mulla mitään selityksiä ole, näin vaan annoin tapahtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En päättänyt, huonot elintavat on saaneet mut lihomaan. Ei mulla mitään selityksiä ole, näin vaan annoin tapahtua.
Yhtä huono selitys kuin se, että liukas tie heitti auton ojaan.
Tuo on ihan totta. Aina pystyi ostamaan XS tai S koon vaatteen sovittamatta, kun tiesi että se mahtuu päälle ja istuu hyvin. M-koon vaatteet oli järestään liian isoja. Olo oli fresh ja itsevarma, vaikka ajoittain "mahamakkarat" ahdistivatkin, tuolloinkin. Nyt kroppa-ahdistus on uusissa sfääreissä. Nyt on tullut n. 15kg ylimääräistä ja sovituskopissa (ne harvat kerrat kun sinne enää viitsii mennä) iskee joka kerta turhautuminen, kun eri kokoja olevat vaatekappaleet eivät joko mahdu päälle tai näyttävät typeriltä.
Pakko myöntää, että hoikkana oli helpompi nauttia elämästä ja olemisesta.
Aika koomista kuinka moni täälä käyttäytyy ihan niinkun niiden genetiikka ois omaa ansiota.
Oli kivaa pukeutua, kun oli nuori ja hoikka.
Enää vain hoikka.
Mutta ainahan voi laihduttaa jos haluaa. Ei kukaan pakota pysymään lihavana, itse ne ruuat joutuu tunkemaan suuhunsa että lihoo tai pysyy lihavana.
Jep sama juttu. Ennen XS kokoisena hiihteli oikein itseensä tyytyväisenä hemaisevissa vartaloa nuolevissa mekoissa ja tiukoissa hameissa jne. Nyt on onneissaan jos mahtuu koon 42 farkkuihin niin että pystyy istumaan ja kävelemään ilman että suoli menee kuolioon ja ettei vaatteiden saumat ratkea.
Niinpä. Ainoa huono puoli on, että nyt hoikistuessa parempaan kuntoon kuin koskaan pitää ostaa uusia vaatteita koska edelliset näyttävät kauheilta roikkuvilta rytkyiltä. Eroa on vain yksi tai maksimissaan kaksi kokoa, mutta mitään istuvuutta ei enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Aika koomista kuinka moni täälä käyttäytyy ihan niinkun niiden genetiikka ois omaa ansiota.
Geenit ei ole omaa ansiota mutta se on, että liikkuu aktiivisesti esim. koiran lenkitys, pyöräily, pilates, kuntosali on mulla ollut aina arkipäivää. Ja se, ettei syö määräänsä enempää. T. Hoikka 50v
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen paljoa vaadita joillakin. Esim. mulla.
Vaikka ei herkkuja söisi juurikaan eikä ruokaa ahmisi niin liian helposti kiloja kuitenkin kertyy.
Vierailija kirjoitti:
Mitä höpiset? Onko genetiikka taas jokin tekosyy sille, miksi jotkut ovat hoikkia ja toiset lihavia?
Olen ollut ylipainoinen, syynä liiat kalorit. Normaalipainoiseksi laihduin ja siinä pysyin ihan vain muuttamalla elintapoja hiukan. Jos haluan olla vielä hoikempi ja tarkempi, pidän kirjaa ruoista. Mikään tästä ei ole genetiikkaa.
Korseletti silottaa muhkuroita ja luo kauniimman siluetin, sen vain on oltava napakka ja mukava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Geenit ei ole omaa ansiota mutta se on, että liikkuu aktiivisesti esim. koiran lenkitys, pyöräily, pilates, kuntosali on mulla ollut aina arkipäivää. Ja se, ettei syö määräänsä enempää. T. Hoikka 50v
Liikunta on aina hyvästä, mutta ei kovin suuri osa kokonaisuudesta. On tosi helppoa mättää liikaa kaloripitoista ruokaa, etenkin sokerista ja hiilaripitoista ja tuntea silti syöneensä määrällisesti vähän. Jos oikeasti katsoisi ruokiensa kalorit, moni tajuaisi arvioineensa ne todella alakanttiin.
Jossain vaiheessa pohdin ihan vakavissani, että miksi XL-koon vaatteet olivat ennen isompia ja nyky XL-koot pienentyneet. Että tehdäänkö ne Kiinassa, kiinalaisille XL-kokoisille?
T+15kg
Avaus muistutti ikvästi, että täytyy yrittää pitää elopaino kurissa; kävisi ikävän kalliiksi jos lihisin liian paljon. - Aika hyvin olin onnistunut ja kuvittelen kulkevani tyylikkäissä vintage vaatteissa kun moni vaatteeni on ainakin 10 tai 20 vuotta vanha. - Totuus niiden tyylikkyydestä vain taitaa olla "öö" kaunis muisto.
Pellen näköinen olin varmaan kuluneena iltanakin kun olin sonnustautunut ihonmyötäsiin juoksutrikoihini, jotka hankin loppusyksystä Lidlistä tai vertailun vuoksi niissä värikkäämmissä, jotka hiljattain hankin kirpparilta (Olivat kyllä ihan uuden verroiset ja alkuperäisessa myyntipakkauksessa).
'Kuvittelen kai mielenhäiriöisena olevani jotenkin muka nuorekas ja hyvin säilynyt 45 vuotias gubbe.