Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mallorca; Norwegian, lähtöselvitys Mallorcalta Suomeen?

Vierailija
27.06.2015 |

Hei! Onko teistä joku äskettäin lentänyt Mallorcalta Suomeen Norwegianilla? Mietin, miten lähtöselvitys siellä päässä toimii? Onko automaatit, vai perinteisesti jonotetaan lähtöselvitystiskille? Entä ruumaan menevät matkalaukut? Tuleeko automaatilta niihinkin tarrat ja sitten ne viedään itse hihnalle ja skannataan tarrat, vai miten nämä jutut siellä päässä menee?? Tuhannet kiitokset, jos sinulla on tietoa :)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni jonotimme ihan normaaliin lähtöselvitykseen. Eli teimme selvityksen ja luovutimme laukut ruumaan samalla tiskillä. Näin vuosi sitten.

Vierailija
2/11 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisesti jonotetaan tiskille. Itse tein lähtöselvityksen netissä etukäteen ja jonotin tiskille saadakseni tarrat laukkuun. Palmassa on uusittu ja hyvä kenttä ja siellä asiat sujuvat helposti ja nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä juttu. Olin ihan lähes varma, että itsepalveluna menee, kun halpalentoyhtiö. Milloin sinä, joka vastasit toisena, lensit sieltä?

Vierailija
4/11 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 kk sitten lensin, mutta enpä muista enää käytäntöjä.

Vierailija
5/11 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vastasin toisena: lensin viime syyskuussa Palmasta Helsinkiin ja sitä ennen myös joka vuosi :-)

Vierailija
6/11 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonotus ja laukut jätetään siihen tiskille josta saa asianmukaiset tarrat. Meillä tosin ei ollut kuin jokaisella (4 henkilöä) käsimatkatavarat, joten laukkushowlta vältyttiin. Hyvin mahtui 4 matkustamoon menevään laukkuu kaikki viikon tarvittavat. Ja tuiaisetkin.

Vierailija
7/11 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harvalla kentällä on niitä automaatteja mitä Hki-Vantaalla on, eli että voisi tehdä ihan kaiken itse. Sääli.

Vierailija
8/11 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikkoa sitten matkustin. Jonottamalla tehdään lähtöselvitys ja jätetään laukut. Palman kentällä lentoja ei kuuluteta, joten seuraa infotauluja tarkkaan.

Vierailija
9/11 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan vielä seuramatkoilla tavannut selvitysautomaatteja, eihän siitä lähdöstä tulisi mitään, kun ammattilaisillakin se vie jonkin aikaa. Entä jos automaatit saataisiin jumiin osaamattomien takia.

Vierailija
10/11 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen siis matkakohteesta lähdössä takaisin Suomeen matkatoimistojen järjestämillä seuramatkoilla.

Vierailija
11/11 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuhannesti vastauksista tähän asti. Kysyisin vielä, onko siellä Norwegianilla oma lähtöselvitystiskinsä, vai meneekö kaikki samojen tiskien läpi riippumatta lentoyhtiöstä? Ehkä sarjassamme "tyhmiä kysymyksiä", mutta en ole koskaan käynyt Mallorcan kentällä, enkä myöskään lentänyt Norwegianilla. Meillä siis itse suoraan ostetut liput Norwegianilta (ei siis seuramatka).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi