Miten ihminen, jolla on puoliso, perhe ja pari läheistä ystävää, voi valittaa yksinäisyyttä?
Tätä mietin.. on oikeasti ihmisiä joilla ei ole ketään ja joku kehtaa perheellisenä ihmisenä valittaa yksinäisyyttä...
Kommentit (25)
Hävettää tuon naisen puolesta... Ap
Yksinäisyys on tunne - jos näiden ystävien tai perheen jäsenten kanssa ei koe läheisyyttä tai voi keskustella, niistä asioista, mitkä itse kokee tärkeäksi.
Masennus, ei näe ilon aihetta yhtään missään.
Mistä sä tiedät kuinka "läheisiä" hänen ystävänsä todellisuudessa ovat? Ehkä hänellä ei ole ketään sellaista ihmistä elämässään, kenen kanssa kohtaisi aidosti ja jonka kanssa kokisi tulevansa kuulluksi. Itse olen huomannut, että koen paljon pahempia yksinäisyyden tunteita huonossa parisuhteessa kuin sinkkuna ollessani. Se, että seurassa on ihmien, joka on kuitenkin täysin tavoittamattomissa korostaa sitä yksin olemisen tunnetta ihan valtavasti.
Voi olla mielen päällä joku sellainen asia, jota ei pysty jakamaan kunnolla lähimpien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä tiedät kuinka "läheisiä" hänen ystävänsä todellisuudessa ovat? Ehkä hänellä ei ole ketään sellaista ihmistä elämässään, kenen kanssa kohtaisi aidosti ja jonka kanssa kokisi tulevansa kuulluksi. Itse olen huomannut, että koen paljon pahempia yksinäisyyden tunteita huonossa parisuhteessa kuin sinkkuna ollessani. Se, että seurassa on ihmien, joka on kuitenkin täysin tavoittamattomissa korostaa sitä yksin olemisen tunnetta ihan valtavasti.
Somesta saa sellaisen kuvan. Silti tänään valitti siitä, että kaipaisi lisää ystäviä. Nälkä kasvaa syödessä? Ap
Vierailija kirjoitti:
Hävettää tuon naisen puolesta... Ap
Kenen?
Mun mummo valitti yksinäisyyttä, kun omaiset käy niin harvoin. Oikeesti siellä kävi joka päivä joku ja useampi vieras viikonloppuisin. Mutkun kukaan ei ollut koko aikaa.
Jos ei tule kohdatuksi omana itsenään niin voi tuntea voimakasta yksinäisyyttä, vaikka kuinka olisi elämässä ihmisiä ympärillä.
Esim. minä olen etäopiskelun ja eron takia ollut viime aikoina musertavan yksinäisyyden kourissa. Samassa kaupungissa asuu sisarus, jonka kanssa vietän aikaa viikoittain. Mutta tuon sisaruksen seurassa joudun aina olemaan varpaillaan enkä pysty olemaan oma itseni, koska hän ei kestä tapaa jolla puhun, hän loukkaantuu puolikkaasta painokkaasta sanasta ja astetta mustempi huumori ahdistaa häntä. Joten koen hänen seuransa raskaana ja yksinäisyys ei lievity yhtään, tuntuu päinvastoin pahenevan kun joutuu pidättelemään omaa itseään, tuntuu kuin kasvaisi kuori itteni ja maailman väliin.
Huomasin eilen kun tein tietoisen läsnäolon harjoitusta, että yksinäisyys lievittyy kun on itsensä kanssa läsnä hetkessä. Että kyse ei ole pelkästään suhteesta muihin ihmisiin, vaan myös siitä että millainen mielenmaisema on. Jos on täysin oman pään sisällä, niin ei voi tuntea yhteyttä maailmaan eikä muihin ihmisiin. Ja se on aika tuskallinen tila.
Vaikka mulla on mies, pari aikuista lasta, äiti ja ystäviä, on paljon päiviä, etten näe heistä ketään. Mieskin tekee reissutöitä ja teen yksin töitä etänä. Olen kyllä aika yksinäinen. Ystäville soitan kerran viikossa. Mulle ei soita kukaan.
Se ei vähennä yksinäisyyden tunnetta, että jollain toisella on ystäviä vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Somesta saa sellaisen kuvan. Silti tänään valitti siitä, että kaipaisi lisää ystäviä. Nälkä kasvaa syödessä? Ap
Ap rakas. Tiedäthän, että kaikki mikä on somessa, ei ole totta?
Samanlain miljardööri voi tuntea itsensä köyhäksi, köyhyyskin on vain tunne.
Lähde johonkiiin realitysarjaan. Yhdessä esim tutkimuksesssa oli niin missä testattiin osasta porukasta oli vankeja ja osa vanginvartijoita miten heidään käyttäytymisensä toimi siinä asemassa ja ryhmitttymässä jossa he olivat. Ihmisen arkeeen kuuluu rutiinit ja normit ja vuorovaikutus suhteeet. Se on aivot toimii esim johdonmukaisella tavalla tai luovasti. Esiim moni taiteilija kertoo kirjoittaneensa parhaaat tuotoksensa istuessaan vessassa tai tupakallla. Aivot on ikäänkuin ns tyhjäkäynnilllä.
Koska ei ymmärrä mitä totaalinen yksinäisyys on. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Lähde johonkiiin realitysarjaan. Yhdessä esim tutkimuksesssa oli niin missä testattiin osasta porukasta oli vankeja ja osa vanginvartijoita miten heidään käyttäytymisensä toimi siinä asemassa ja ryhmitttymässä jossa he olivat. Ihmisen arkeeen kuuluu rutiinit ja normit ja vuorovaikutus suhteeet. Se on aivot toimii esim johdonmukaisella tavalla tai luovasti. Esiim moni taiteilija kertoo kirjoittaneensa parhaaat tuotoksensa istuessaan vessassa tai tupakallla. Aivot on ikäänkuin ns tyhjäkäynnilllä.
Liiika sanallistamiseen taipuminen tuhoaa ihmisen luontaista varallisuuutta mikä on nimeltään luovuus, vapaus ja sitäkautta ilmaotto aukko ja happi. Kunn happi tukahtuu, ahdistuuu ja panikoituu.
Olen minäkin yksinäinen, vaikka on miesystävä, lapset ja pari ystävää. Minulla olisi annettavaa monille. Ystäväni ovat yksin viihtyviä introverttejä. Harvoin tavataan. Eivät tykkää olla puhelimitsekaan tekemisissä usein. Heillä on vähän kontakteja, mutta eivät tunne itseään yksinäiseksi kuten minä tunnen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liiika sanallistamiseen taipuminen tuhoaa ihmisen luontaista varallisuuutta mikä on nimeltään luovuus, vapaus ja sitäkautta ilmaotto aukko ja happi. Kunn happi tukahtuu, ahdistuuu ja panikoituu.
2 tuntiaa on keskimäärin aivojen aktiivisin työskentyaika täydellä tehollla. Sanotaan että hyvä balanssi on 50 prossaa työtä ja 50 prossaa vapaa aikaaa. Suuret tulot tarkoiittaa isompaa kulutusta. Köyhyyys tarkoittaa ihminen joutuu luovimaan selviytyäkseen ja kun ihminen on kyltymätön eikä elä yltäkyllläisyyydessä oppiii arvostaa enemmän asioiita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 tuntiaa on keskimäärin aivojen aktiivisin työskentyaika täydellä tehollla. Sanotaan että hyvä balanssi on 50 prossaa työtä ja 50 prossaa vapaa aikaaa. Suuret tulot tarkoiittaa isompaa kulutusta. Köyhyyys tarkoittaa ihminen joutuu luovimaan selviytyäkseen ja kun ihminen on kyltymätön eikä elä yltäkyllläisyyydessä oppiii arvostaa enemmän asioiita.
Ja yleensä odotukset suhteessa ihmisen mielikuvitukseeen se on pettymys kun jos ne toteutuuu. Tärkeämpäää on matka kuin pääämäärä.
Ei ole kivaa, kun ei ole ystävää, jolle voisi soittaa ihan vaan yhtäkkiä. Kukaan ei koskaan kysy kuulumisia. Olen lähes eristäytyneenä kotona etätöissä, enkä enää pääse täältä omin voimin pois kiinni normaaliin arkeen. Joskus kerran vuodessa joku pyytää johonkin ja silloinkin olen varavaihtoehto. Kukaan ei ole lähettänyt ystävänpäivän toivotusta.
Ei kaikki yksinäiset ole erakoituneita. On erilaistakin yksinäisyyttä.