Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävä makeanhimon äkkiä POIS!

Vierailija
27.06.2015 |

Apuaa, miten ihmeessä saan tämän järkyttävän makeanhimon katoamaan? Yritän päästä eroon pahasta, vuosia kestäneestä sokerikoukusta ja nyt on menossa vasta neljäs päivä ja olen lähes valmis luovuttamaan!

Onko kenelläkään mitään vinkkejä? Tai edes kannustavia kertomuksia siitä, että kun viikon kestää, niin ei enää tule kovia himoja sokeria kohtaan... :D

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 20:38"]

"Toimisiko sulla ap etyä vain kerran viikossa syöt?"

Nyt alussa aion kieltäytyä sokerista kokonaan kahdeksi viikoksi. Olen kuullut monilta, että tosiaan alussa se on paras (vaikkakin aivan kauhea :D) tapa päästä eroon sokerikoukusta. Sen jälkeen sitten joko otan yhden herkkupäivän tai katson jos pystyn syömään herkkuja kohtuudella ilman sen tarkempia "sääntöjä". Tällä hetkellä kohtuudella herkuttelu ei vain onnistu vaan menee heti överiksi!

-ap

[/quote]

Herkkupäivä on minulle ainakin aivan mahdoton ajatus. 

Viikon pystyn olemaan "kunnolla", mutta kun se herkuttelupäivä koetti... Söin itseni niin ähkyyn ja seuraavana päivänä oli sellainen olo et "syön nyt noi jämät" ja sitten kauppaan ja lisää vaan. 

Sokeririippuvuus on oikeasti riippuvuus, pahempi kuin mikään huume mitä itse olen kokeillut (esimerkiksi opiaatit). 

Vierailija
22/28 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri toi mua vähän pelottaakin siinä herkkupäivässä, että vaikka kestäisinkin hyvin siihen asti, niin sitten ahmisin koko viikon edestä tai se herkuttelu jäisi päälle. Enkä myöskään halua, että koko viikko pyörii ainoastaan sen herkkupäivän ympärillä, kun lasken päiviä siihen.

Mutta kai toi on sellainen asia, että joillekin sopii ja joillekin ei. Mun pitää sitten parin viikon kuluttua kokeilla ihan käytännössä, että minkälainen systeemi sopii omalle kohdalle :)

-ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nuo herkkupäivät on toisille aika tuhoisia... Mulla on kans ihan kamala sokeriaddiktio ja siitä irti pyristely on ihan kamalaa. Joskus olen onnistunutkin ja kyllä se ihan tosissaan helpottaa jo kovasti siinä muutaman viikon kohdalla, mutta sitten oon jossain kyläilyreissulla ottanut jonkun pullan tai keksin tms. ja HETI alkaa ihan kamalat himot!!! Siis ihan törkeä päiväkausia kestävä mieliteko, oikein suuhun melkein sattuu kun miettii niitä mässyjä. Sit oonkin aina sortunut ihan kunnolla...

Mulla ei kyllä oikein oo mitään neuvoja, sitä itsekuria pitäis vaan saada jostain revittyä tarpeeksi. Mulla kans pahat päivät edessä tosin aloitin vasta tänään :D

Vierailija
24/28 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama edessä, normaalisti makeaa menee ehkä noin 4-5 päivänä viikossa... mulla on auttanut vähentämiseen se, etten ole käynyt kaupassa nälkäisenä ja olen ostanut paljon mustikoita ja mansikoita, joita syön iltapalaksi :) porkkanat myös toimii toisinaan. Mulla suurin ongelma suklaa, johon tulee ihan kestämätön himo. Ajattelin maanantaina aloittaa saman kuin sä ap, eli 2 viikkoa kokonaan ilman. Tsemppiä!!

Vierailija
25/28 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö purkkaa!

Vierailija
26/28 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiaa ja kovaa tsemppiä teille, numerot 24 ja 25! Tulkaa kertomaan miten menee niin voidaan sitten yhdessä kärvistellä mielitekojemme kanssa! :D

Mä asun vielä kotona perheeni kanssa, niin se on ihan kauheaa, kun kaapeista löytyy lähes aina jotain herkkuja. Tekisi mieli pyytää, etteivät hankkisi tänne pariin viikkoon mitään makeaa, mutta toisaalta en halua rajoittaa muiden syömisiä tämän takia...

-ap

Vierailija
27/28 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numeroita 22 ja 23 siis tarkoitin! :D

-ap

Vierailija
28/28 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäätkö tehdä käsitöitä? itse kudoin sukkaa tai tein ristipistotyötä niin ajatukset sai karkeista pois. ja sokerihimo oli minulla kova!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä