Te jotka kärsitte huuliherpeksestä
Kuinka kauan olette KESKIMÄÄRIN suutelematta rakkuloiden ilmestymisestä?
Olen itse tosi vainoharhainen enkä halua tartuttaa poikaystävälleni, vaikka rakkulat on olleet poissa jo viikon, ja "rupi" poissa kans, mutta huuli silti vähän punoittaa niinkuin aina episodin jälkeen.
Olisikin kiva kuulla muiden kokemuksia, missä vaiheessa pusuttelu on taas ok ja oletteko onnistuneet tartuttamaan tätä kellekään vahingossa?
T. Turhin aloittaja vähään aikaan, mutta oikeasti vertaistukea kaipaava
Kommentit (24)
Mä käytän niitä compeedin herpeslaastareita niin voi pussailla :)
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 19:43"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 18:53"]Meillä puoliso ei saa tartuntaa koskaan, vaikka suutelisimme missä vaiheessa tahansa. Tietääkseni ne jotka kantavat herpesvirusta, saavat sen helposti. Mieheni kanssa ollaan suudellut herpeksestä huolimatta kuusi vuotta. Eikä mitään:
[/quote]
Mulla se on aina niin kivulias, ettei tulisi mieleenkään suudella ketään :X Itselläni on kerran vuodessa/kahdessa, ei ole tarttunut mieheen eikä lapsiin. En kyllä pusuttele ketään herpeksen aikana. Ja itsellä on jo arpi huulessa, koska herpes tulee aina samaan paikkaan. Pelottaa, että siihen kehittyy vielä jotain pahempaa...
[/quote]
Mistä tiedät, että mies ja lapset ei ole saaneet tartuntaa?
[/quote]
Siis tarkoitin tietenkin, ettei miehelle ja lapsille ole puhjennut koskaan herpestä. Tartunnastahan en tiedä.
Mulla oli tuossa pahimmillaan kuukauden välein huuliherpes talvella, johtuen stressistä ja flunssasta joka iski tietysti herkästi. Kävin lääkärillä kun vitutti jo neljäs huuliherpes, ja tuolla kerralla se oli tavanomaisesta ylähuulesta onnistunut puhkeamaan sekä suupieleen. Sain asikloviiri-estolääkityksen, jota pitäisi syödä jatkuvasti. En kuitenkaan kyennyt muutamaa viikkoa pidemmälle, sillä vatsa meni löysäksi aina kun lääkkeen otti. Tämän jälkeen ei ole ilmestynyt herpestä, vaikka makaankin kuumeessa sängyn pohjalla tälläkin hetkellä. Välttelin suutelemista kumppanin kanssa heti kihelmöitymisvaiheesta- joka saattoi kestää vain tunnin, kaksi ennenkuin rakkula tuli- siihen asti että rupi parani kokonaan. Eiköhän hänelläkin ole jo huuliherpes, mutta se on pysynyt oireettomana jo 3 vuotta. Ja ottaahan hän tietoisen riskin kun suudellaan ja harrastetaan suuseksiä ilman kumia tms. T 19v N.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 18:53"]Meillä puoliso ei saa tartuntaa koskaan, vaikka suutelisimme missä vaiheessa tahansa. Tietääkseni ne jotka kantavat herpesvirusta, saavat sen helposti. Mieheni kanssa ollaan suudellut herpeksestä huolimatta kuusi vuotta. Eikä mitään:
[/quote]
Mulla se on aina niin kivulias, ettei tulisi mieleenkään suudella ketään :X Itselläni on kerran vuodessa/kahdessa, ei ole tarttunut mieheen eikä lapsiin. En kyllä pusuttele ketään herpeksen aikana. Ja itsellä on jo arpi huulessa, koska herpes tulee aina samaan paikkaan. Pelottaa, että siihen kehittyy vielä jotain pahempaa...
[/quote]
Mistä tiedät, että mies ja lapset ei ole saaneet tartuntaa?