Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka kärsitte huuliherpeksestä

Vierailija
27.06.2015 |

Kuinka kauan olette KESKIMÄÄRIN suutelematta rakkuloiden ilmestymisestä?

Olen itse tosi vainoharhainen enkä halua tartuttaa poikaystävälleni, vaikka rakkulat on olleet poissa jo viikon, ja "rupi" poissa kans, mutta huuli silti vähän punoittaa niinkuin aina episodin jälkeen.
Olisikin kiva kuulla muiden kokemuksia, missä vaiheessa pusuttelu on taas ok ja oletteko onnistuneet tartuttamaan tätä kellekään vahingossa?

T. Turhin aloittaja vähään aikaan, mutta oikeasti vertaistukea kaipaava

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 19:46"]Mä käytän niitä compeedin herpeslaastareita niin voi pussailla :)
[/quote]

Mulla ne ei pysy eikä näytä yhtään hyvältä! Ja se poisottaminenkin on kivuliasta silloin harvoin kun sen saa pysymään.

Vierailija
2/24 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi tulla huuliherpesrakkuloita kasvoissa olleen vyöruusun jälkeen. Nykyään tulee ainakin kerran vuodessa, aina touko-kesäkuussa ekan auringossa vietetyn päivän jälkeen. Ollaan pussailtu vahingossa joitain kertoja tän kuuden vuoden aikana kun kihelmöinti on alkanut. Ei ole vielä tullut miehelle. Pidän pusutaukoa kunnes rupivaihe alkaa.

Asikloviria mulla on varastossa niitä kesiä varten kun rakkulat täyttää koko suupielen ja leviää nenän pieleen asti.

Lääkärin mukaan mun herpes tod.näk. on eri lajia tuon vyöruusun takia. Ne kun on samaa sukua mutta eri kuitenkin. Siitä johtuisi tuo joskus ärhäkämpi rakkuloituminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

huuliherpes tarttuu mun käsittääkseni ärhäkästi jo siinä kutinavaiheessa, ja silloin kun rakkulat puhkeaa. mutta rupivaiheessa se ei enää tartu.

en ole omaa hyvin hyvin harvoin ilmaantuvaa huuliherpestäni onnistunut mieheen tartuttamaan. nyt viime keväänä aktiivivaiheessa koitettiin olla pussailematta, mutta eihän me sit maltettu... vaan ei tuo tarttunut, vaikka eihän se fiksua toki ollut.

Vierailija
4/24 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pussannut heti kun on mennyt ohi. Mutta oikeesti toi herpes on jo sun poikkiksella. Turhaa tommoinen. Se on melkein kaikilla, suurella osalla ei vain ikinä oireile.

Vierailija
5/24 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä välttelen niin kauan, että iho on täysin kunnossa

Vierailija
6/24 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä puoliso ei saa tartuntaa koskaan, vaikka suutelisimme missä vaiheessa tahansa. Tietääkseni ne jotka kantavat herpesvirusta, saavat sen helposti. Mieheni kanssa ollaan suudellut herpeksestä huolimatta kuusi vuotta. Eikä mitään:

Vierailija
7/24 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 18:49"]huuliherpes tarttuu mun käsittääkseni ärhäkästi jo siinä kutinavaiheessa, ja silloin kun rakkulat puhkeaa. mutta rupivaiheessa se ei enää tartu.

en ole omaa hyvin hyvin harvoin ilmaantuvaa huuliherpestäni onnistunut mieheen tartuttamaan. nyt viime keväänä aktiivivaiheessa koitettiin olla pussailematta, mutta eihän me sit maltettu... vaan ei tuo tarttunut, vaikka eihän se fiksua toki ollut.
[/quote]

On se tarttunut. Ei vain oireile. Mä olin 10 vuotta miehem kanssa ennen kuin mulla herpes ekan kerran puhkesi, miehellä oli pari kertaa vuodessa. Olin raskaana ja kaamea flunssa, silloin siis eka rakkula. Ihan varmasti virus oli ollut mulla jo vuosia.

Vierailija
8/24 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 18:53"]Meillä puoliso ei saa tartuntaa koskaan, vaikka suutelisimme missä vaiheessa tahansa. Tietääkseni ne jotka kantavat herpesvirusta, saavat sen helposti. Mieheni kanssa ollaan suudellut herpeksestä huolimatta kuusi vuotta. Eikä mitään:
[/quote]

Aika riskaabeliä.

Vierailija
9/24 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 18:49"]huuliherpes tarttuu mun käsittääkseni ärhäkästi jo siinä kutinavaiheessa, ja silloin kun rakkulat puhkeaa. mutta rupivaiheessa se ei enää tartu.

[/quote]

On se tarttunut. Ei vain oireile. Mä olin 10 vuotta miehem kanssa ennen kuin mulla herpes ekan kerran puhkesi, miehellä oli pari kertaa vuodessa. Olin raskaana ja kaamea flunssa, silloin siis eka rakkula. Ihan varmasti virus oli ollut mulla jo vuosia.
[/quote]

Virus on voinut olla sulla jo lapsuudesta asti

Vierailija
10/24 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 18:51"]Oon pussannut heti kun on mennyt ohi. Mutta oikeesti toi herpes on jo sun poikkiksella. Turhaa tommoinen. Se on melkein kaikilla, suurella osalla ei vain ikinä oireile.
[/quote]

Jep. Terveyskirjaston mukaan yli 90% aikuisista on tämä, suurimmalla osalla oireeton. En edes tiedä mistä olen omani saanut (=en ole pussaillut kenenkään kanssa jolla olisi ollut näppylöitä), mutta eipä tuo haittaa kun kerran parissa vuodessa oireilee.

Vierailija
11/24 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 % aikuista kantaa virusta, joten oikeasti ihan turhaa psykoilla sen kanssa.

Vierailija
12/24 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että on noinkin isolla määrällä ihmisistä jo elimistössä, mutta sehän ei puhkea kuin alle puolella jos sitäkään? En sano varmaksi tiedoksi!
Itse siis välttelen HETI kun vähänkään tuntuu että tulee (ei nyt ollut 1,5 vuoteen), monesti olen väärässä eikä tulekaan mutta nyt tuli viikko sitten maanantaina, eli 12 päivää sitten, ja näen tänään poikaystävää ekaa kertaa tuon jälkeen ja olisi kiva suudella mutta en halua riskeerata. Huulessa ei ole enää mitään, mutta tosiaan punoittaa vähän vaikka bepanthenia olenkin lätrännyt viimeisen viikon aikana urakalla.

Kiitos jo vastanneille! Arvostan paljon että viitsitte omia kokemuksia jakaa!

T. Ap

Vierailija
13/24 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka huuliherpes on pääsääntöisesti vain vittumainen tykyttäjä huulessa, niin en kyllä itse riskeeraisi mahdollisesti tervettä kumppaniani ehdointahdoin. Perhetuttavani sai herpeksen molempiin silmiinsä ja sokeutui. Onneksi ei levinnyt aivoihin asti.

Vierailija
14/24 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö ap, mitä tarkoittaa tuo, että virus on 90 prosentilla? Se tarkoittaa sitä, että et voi enää tartuttaa sitä, kun se jo on! Pussailunne ei vaikuta.

Vierailija
15/24 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 19:09"]Ymmärrätkö ap, mitä tarkoittaa tuo, että virus on 90 prosentilla? Se tarkoittaa sitä, että et voi enää tartuttaa sitä, kun se jo on! Pussailunne ei vaikuta.
[/quote]

Ymmärrän kyllä, mutta jotenkin minusta vain tuntuu että jos ihmisellä on tuo virus systeemissä, ei ole ikinä puhjennut, ja suutelee semmoisen kanssa jolla aktiivivaiheessa tykyttävä rakkula huulessa, on hänellä todennäköisesti rakkula seuraavana päivänä huulessa:D Tämä on vaan tätä mun logiikkaa - mulla on yks kaveri joka on suudellut baarissa/parisuhteissa vaikka kuinka monia miehiä vaikka on ollut rakkula päällä, poikaystäville ei ole puhjennut mutta mistäpä sitä tietää myöhemmällä elämää.
Itse vaan inhoan yli kaiken tätä, sosiaalisista tilanteista tulee ihan hirveitä kun aktiivisena, enkä pahimmalle vihollisellenikaan sitä kipua ja epämukavuutta soisi, puhumattakaan poikaystävälle.

Vierailija
16/24 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 19:09"]Ymmärrätkö ap, mitä tarkoittaa tuo, että virus on 90 prosentilla? Se tarkoittaa sitä, että et voi enää tartuttaa sitä, kun se jo on! Pussailunne ei vaikuta.
[/quote]

Ymmärrän kyllä, mutta jotenkin minusta vain tuntuu että jos ihmisellä on tuo virus systeemissä, ei ole ikinä puhjennut, ja suutelee semmoisen kanssa jolla aktiivivaiheessa tykyttävä rakkula huulessa, on hänellä todennäköisesti rakkula seuraavana päivänä huulessa:D Tämä on vaan tätä mun logiikkaa - mulla on yks kaveri joka on suudellut baarissa/parisuhteissa vaikka kuinka monia miehiä vaikka on ollut rakkula päällä, poikaystäville ei ole puhjennut mutta mistäpä sitä tietää myöhemmällä elämää.
Itse vaan inhoan yli kaiken tätä, sosiaalisista tilanteista tulee ihan hirveitä kun aktiivisena, enkä pahimmalle vihollisellenikaan sitä kipua ja epämukavuutta soisi, puhumattakaan poikaystävälle.
[/quote]

Ymmärrätkö ap sitä, että sun logiikalla ei ole mitään todellisuuspohjaa?

Vierailija
17/24 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko te herpesnaamat lopettaa tuon "90 % aikuista kantaa virusta, joten oikeasti ihan turhaa psykoilla sen kanssa"-propagandanne. Kaikilla ei sitä virusta ole ja he eivät sitä halua saadakaan. Reilusti kerrotte jokaiselle jota aiotte nuoleskella että näin on näreet, vastapuoli saa sitten ihan vapaasti päättää haluaako ottaa riskin vai ei.

Vierailija
18/24 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä johtuu että jos akan kanssa pussailee tulee herpes huuleen?
Akka kun ei halua seksiä en pusuttelekaan ja ei ole herpestäkään tullut.

Vierailija
19/24 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 18:53"]Meillä puoliso ei saa tartuntaa koskaan, vaikka suutelisimme missä vaiheessa tahansa. Tietääkseni ne jotka kantavat herpesvirusta, saavat sen helposti. Mieheni kanssa ollaan suudellut herpeksestä huolimatta kuusi vuotta. Eikä mitään:
[/quote]

Mulla se on aina niin kivulias, ettei tulisi mieleenkään suudella ketään :X Itselläni on kerran vuodessa/kahdessa, ei ole tarttunut mieheen eikä lapsiin. En kyllä pusuttele ketään herpeksen aikana. Ja itsellä on jo arpi huulessa, koska herpes tulee aina samaan paikkaan. Pelottaa, että siihen kehittyy vielä jotain pahempaa...

Vierailija
20/24 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan siihen asti että iho on terve. Mulla ollut lapsesta asti joten älkää suukotelko lapsiannekaan. Toistaiseksi mies ja lapset säästyneet. En lainaa huulipunaa kellekään ja meillä on kaikilla omat henk koht juomapullot.