Olen valmistunut yliopistosta matemaattiselta alalta. Kuntouttavassa työtöiminnassa
nöyryytettiin pakottamalla käyttämään laskinta kun piti laskea monelleko 85 lihapullaa riittää, jos jokainen saa 5.
Toisteltiin kuin pikkulapselle: tarkista nyt kuitenkin.
Ilmeisesti ohjaajalle itselleen kertolasku 5x17 oli liikaa 🙄
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Jos olet (anteeksi sanavalinta) pimahtanut, niin ihan oikein, että sinulle opetettiin parhaat käytännöt.
Olin poissa työelämästä kolmisen vuotta fyysisen sairauden vuoksi. Sekoitatko työtoiminnan mielenterveyskuntoutukseen?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos olet (anteeksi sanavalinta) pimahtanut, niin ihan oikein, että sinulle opetettiin parhaat käytännöt.
Kuntouttavaan työtoimintaan laitetaan työmarkkinatuelle pudonneita. Ei sinne mitään mt-ongelmia tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttavaan työtoimintaan laitetaan työmarkkinatuelle pudonneita. Ei sinne mitään mt-ongelmia tarvitse.
Ei sinne ketään "laiteta". Kuntouttavan työtoiminnan lisäämisestä aktivointisuunnitelmaan voi kieltäytyä, eikä kieltäytymisestä tule karenssia.
Se on laissa sanottu harvinaisen selvään, että sinne ei voi pakottaa työtöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne ketään "laiteta". Kuntouttavan työtoiminnan lisäämisestä aktivointisuunnitelmaan voi kieltäytyä, eikä kieltäytymisestä tule karenssia.
Näin on. Ei tarvitse muuta kuin kertoa, että menee mieluummin työkokeiluun. Työkokeilu on aina ensisijainen toimenpide kuntouttavaan työtoimintaan nähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Ei tarvitse muuta kuin kertoa, että menee mieluummin työkokeiluun. Työkokeilu on aina ensisijainen toimenpide kuntouttavaan työtoimintaan nähden.
Ei tarvi mennä myöskään työkokeiluun. Siitäkin voi kieltäytyä.
t. 20 vuotta työttömänä ja 0 kertaa kuntouttavassa/työkokeilussa
Todennäköisesti se oli liikaa tuolle ohjaajalle. Lisäksi moni ei osaa pilkkoa tuota pienempiin osiin: 50 = 10×5 ja 35 = 7×5 ja lopuksi 10+ 7 = 17.
Itsekään en nimittäin dyoraan laskisi tuota 17×5.
Tee noista harjoituksista listaa ja lähetä lehtiin kyselynä, että miten tämänkaltaiset pakot sitä matematiikon fyysistä kuntoa parantavat.
Minä kiersin muusikkona Suomea 90-luvun. Ei oikein osannut eläytyä risusavottaan edunvalvonnassa olevien kanssa sen jälkeen. Sain potkut kuntouttavasta 2000-luvun lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin poissa työelämästä kolmisen vuotta fyysisen sairauden vuoksi. Sekoitatko työtoiminnan mielenterveyskuntoutukseen?
Ap
Kuntouttavan työtoiminnan ohjaajat ja esimiehet ovat tosi sekalaista sakkia ja osalla saattaa itselläänkin olla sellainen tausta ettei kunnon töihin pääse. Sitten he pomottavat siellä kuntoutujia koska heidän mielestään näitä ei vaivaa kuin lorvikatarri.
Minä en osaa laskea päässä kuin pieniä laskuja :D