Kantoliina joka tulee tilaajalahjana
onko hyvä? Itse sain sen kun tosiaan tilasin vauva-lehden odotusaikana ja tuolla se on kaapin perällä... nyt käyttöä voisi olla tietenkin edellyttäen että osaisin tehdä niitä solmuja! Onko kenelläkään kyseistä liinaa ja onko se yhtä hyvä kuin mikä tahansa muukin kantoliina? Tämä on kankainen.
Kommentit (3)
Olen kuullut jonkun sanovan, että se ei ole liina parhaasta päästä. Itselläni kyseinen liina on myös ja olen yritellyt sitä aina välillä viritellä, mutta meidän vauva ei siinä oikein viihtynyt. Kävin sitten myös kokeilemassa kaverin trikoista liinaa ja siinä vauva oli ihan mielellään, kun liina oli taitettu pituussunnassa keskeltä kahtia. Kokeilin sitten kotiinpalattuani myös omaa kudottua linaa kapeampana ja yllätys yllätys, poikahan viihtyy siinä nyt hyvin.
Meidän poika on jo 5 kk ja tukee hyvin päätä, joten jätän kädet liinan ulkopuolelle ja niin kaveri viihtyy hyvin. Pienellä vauvalla varmaan trikoinen menee paremmin, mutta isommalla sitten joustamattomampi parempi.
Meillä siis auttoi kyseisessä liinassa viihtymiseen, että taitoin pituussuunnassa liinan kapeammaksi. Sidontana olen käyttänyt kietaisuristi kakkosta (tuli vauvalehden mukana ohje). Aluksi oli hankala sitoa, mutta jo kolmannella kerralla alkoi sujua ilman miehen apua pojan liinaan laitto.
Itse tykkään trikoisesta, helpompi sitoa ja tuntuu mukavammalta. Poika on nyt 9kg ja trikoinen käy hänen kanssaan vielä ihan hyvin. Mulla on myös se lahja-liina, mutta jotenkin en osaa käyttää sitä, on jotenkin tönkkö.
Itsellä sellainen myös, ja kyllä sillä nyt lasta kantaa ja minä ainakin innostuin kantoliinoista. Mutta kun kaverin trikoista liinaa kokeilin, niin oli se trikoinen helpompi laittaa päälle eikä ollut niin kuuma. Nyt haaveilen trikoisesta liinasta, vaikka en tiedä onko se kaikista fiksuin ostos, kun lapsi painaa jo aikas paljon.
Tuohon kudottuun liinaan täytyy jättää hieman tilaa vauvalle, kun sen sitoo päälle ja se vaikeuttaa aluksi sitä sitomista. Mutta aika nopeasti oppii, mikä on liian kireällä tai löysällä. Mulla tosin hikikarpalot nousi pintaan noina ensimmäisinä sitomiskertoina ja meinasin luovuttaa koko homman, mutta varsinkin kun kaveri avusti niin sain lapsen hyvin liinaan ja nyt sujuu jo ilman apuakin.
Eli kyllä tuolla kantaa, mutta uskon (vaikkei kokemus ole suuren suuri), että parempiakin liinoja on.
Suosittelen kuitenkin kokeilemaan liinailua :)