Mieheni lupasi lahjaksi kustantaa, minkä tahansa kurssin kansanopistolla
En ole koskaan ollut töissä, eikä minulla ole harrastuksia. Ystäviin kyllä pidän aktiivisesti yhteyttä somen kautta.
Olen ihan tyytyväinen näin, enkä ymmärrä miksi lähteä johonkin aikuisten askartelukerhoon.
Kommentit (41)
Niin että miksi se puutyökurssi ei käy uurnan valmistamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on lapsuuden traumat liittyen yläasteen puukäsityöopettajaani. Siksi. En paljasta enempää ettei mua tunnisteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on lapsuuden traumat liittyen yläasteen puukäsityöopettajaani. Siksi. En paljasta enempää ettei mua tunnisteta.
No miksi sitten kirjoitit tuolla aiemmin, että uurnantekokurssi vois kiinnostaa?
Vierailija kirjoitti:
Nimimerkin ja kirjoitustyylin perusteella tutut voisivat liittää aloituksesi minuun, mutta sisältö ei. En ole somessa ja minusta on mukava osallistua erilaisiin harrastusryhmiin.
"En ole somessa..." sanoi hän ja kirjoitti someen. Miten muistuikin mieleen erään kaupan kassajonossa kuultu "...en käy kaupoissa...".
Miten sitten kielet, musiikki, liikunta, kuvataide...?
Joillakin kansanopistoilla on myös luonnontieteitä käsitteleviä kursseja
Minä otan nettilaulutunteja kansalaisopiston kautta. En ole missään askartelukerhossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi sitten kirjoitit tuolla aiemmin, että uurnantekokurssi vois kiinnostaa?
Uurnantekokurssi on eri kurssi kuin puukäsityökurssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uurnantekokurssi on eri kurssi kuin puukäsityökurssi.
Googlailin niitä uurnantekokursseja, puusta ne tehdään, eli niitä vetää ne samat opettajat kuin puutyökursseja.
Miehesi on varmaan sitä mieltä, että olet passivoitunut liikaa. Tai sitten halusi ihan vain ilahduttaa. Jos ei ”aikuisten askartelukerho” nappaa, niin mene vaikka ruuanlaittokurssille tai johonkin jumppaan. Hyödyt: Ensimmäisestä saat uusia taitoja, joita voit hyödyntää arjessa omaksi ja miehen iloksi, toinen edistää terveyttäsi. Kumpikin saattaa johtaa parempaan mielialaan ja tuottaa nautintoa. Saat myös lisää sometettavaa.
Onko nyt siis kyse kansanopistosta vai kansalaisopistosta? Puhut kansanopistosta, mutta "aikuisten piirit" viittaisivat kansalaisopistoon. Ihan eri asia.
Onhan sinulla nyt aikaa miettiä. Uudet ryhmät alkavat syksyllä ja ohjelmat tulevat yleensä loppukesästä. Lue vanhoja ohjelmia, suunnilleen samoilla teemoilla varmaan syksyllä aloitetaan taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uurnan voi tehdä myös savesta tai metallista. Pronssivalu-uurna on hieno.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uurnan voi tehdä myös savesta tai metallista. Pronssivalu-uurna on hieno.
En usko, että kansalaisopistoissa on metallivalukursseja. Keramiikkakursseja monessa on, mutta ei sekään varmastikaan aloittajalle kelpaa.
Miehesi ei halunnut tai jaksanut ostaa sinulle mitään niin keksi tämän. Tietää, että et kuitenkaan tule lunastamaan lahjaa. Vähän sama kuin lupaisi maksaa kaljulle hiusten leikkuun ja värjäyksen.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi ei halunnut tai jaksanut ostaa sinulle mitään niin keksi tämän. Tietää, että et kuitenkaan tule lunastamaan lahjaa. Vähän sama kuin lupaisi maksaa kaljulle hiusten leikkuun ja värjäyksen.
Ainakin minusta tämä on tosi hyvä lahja. Kansalaisopistoissa on vaikka mitä tarjolla nykyään.
Minä olen käynyt lääkeyrttikurssilla, aikuisen naisen meikkikurssilla, opiskellut viittomakielen ja ohjelmoinnin ja perehtynyt 3D -tulostukseen.
Mutta ehkä tuo nyt on vaan säälittävää puuhastelua.
Kansalaisopistoilla on vaikka mitä verkkokursseja nykyään eikä tarvitse lähteä ihmisten ilmoille. Kannattaa kokeilla tai olla lahja ottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minusta tämä on tosi hyvä lahja. Kansalaisopistoissa on vaikka mitä tarjolla nykyään.
No niin minustakin, jos itse sellaisen saisin. Mutta lahja on passiiviselle ap:lle jota ei kiinnosta mikään, niin ei se hänelle hyvä ole.
Mä olen käynyt pilateksessa, kielikurssilla, leipomassa ja piirtämässä. Kiva lahjaidea. Ai niin ja paritanssikurssilla
Tämä vain keskustelun tilkkeeksi, ei ap:lle kohdistettu. Koska hän ei aio käyttää lahjaa.
Mistä muuten päättelet, että olen "looseri"?