Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukututkimuksessa selvis että ollaan miehen kanssa sukulaisia

Vierailija
27.06.2015 |

Ei siis mitään lähisukulaisia, mutta ei hurjan kaukaisiakaan. Ai kun kiva :D
Täytyy nyt vaan itelle vakuuttaa että muutenki Suomessa porukka on aika helposti sukua keskenään. Silti tuntuu vähän hassulta!
Onneksi lapsilla ei oo mitään ekstrakäsiä tai -jalkoja :D

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka läheistä sukua olette? Meilläkin selvisi sukuselvityksistä, että mies ja mä ollaan serkut 10. polvessa.

Vierailija
2/12 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun sukuni on Ruotsista ja miehen Saksasta, silti olemme serkkkuja 7. polvessa. Tämän tosin tiesimme jo perhettä perustaessamme. Lisäksi miehen suku on asunut aikanaan (1700-luvulla) setäni nykyistä maatilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi vittu. Mä en varmaan pystyis ton jälkeen. Sisäsiittoisuus tyhmentää.

Vierailija
4/12 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
5/12 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 16:42"]Kuinka läheistä sukua olette? Meilläkin selvisi sukuselvityksistä, että mies ja mä ollaan serkut 10. polvessa.
[/quote]

Meidän isovanhemmat on keskenään pikkupikkuserkkuja. Ap

Vierailija
6/12 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 16:45"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 16:42"]Kuinka läheistä sukua olette? Meilläkin selvisi sukuselvityksistä, että mies ja mä ollaan serkut 10. polvessa. [/quote] Meidän isovanhemmat on keskenään pikkupikkuserkkuja. Ap

[/quote]

Mikä ihme on pikkupikkuserkku? Sitä voi olla serkku, pikkuserkku tai sitten kolmas, neljäs, viides jne. serkku

Vierailija
7/12 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli te olette sitten 5. polven serkkuja. Ei se kovin läheinen sukulaisuussuhde ole.

Vierailija
8/12 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuserkku tarkoittaa että vanhemmat on serkkuja keskenään. Ja eikö tuo sisäsiittoisuus näy lähinnä psyykkisissä ominaisuuksissa?

Vierailija
9/12 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kokoisessa maassa erittäin yleistä. Siksi meillä onkin sellaisia perinnöllisiä sairauksia, mitä muualla ei tapaa.

Vierailija
10/12 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen oma serkkuni 8. polvessa. Vanhempieni perheet ovat asuneet noin 300 kilometrin päässä toisistaan sukupolvien ajan, mutta ovat silti serkukset 7. polvessa. Yhteinen esi-isä löytyy 1700-luvulta pappissuvusta, josta nuorempia tyttäriä naitettiin myös talonpoikaissukuihin. En usko kyseessä olevan edes kovin harvinaisen tapauksen, varsinkaan, jos yhtään herraskaisempia ihmisiä on sukuun eksynyt.

Vierailija
11/12 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 16:53"]

Suomen kokoisessa maassa erittäin yleistä. Siksi meillä onkin sellaisia perinnöllisiä sairauksia, mitä muualla ei tapaa.

[/quote]

Ihan yhtä yleistä Italiassa ja Ranskassa. Siis tuo, että ollan sukua jossain 10. polvessa.

Vierailija
12/12 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla isän puolen isovanhemmat ovat (tai siis olivat, kumpikin jo kuollut) keskenään serkkuja.... mitä serkumpi, sen herkumpi, vois kai tähän sanoa hyh :/ :D.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan