Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen ex valittaa että lapsella ei ole hammasharjaa mukana

Vierailija
27.06.2015 |

En tiennyt että sekin on hänelle liian kallis investointi, kun heitin vanhan harjan pois ja lapsi lähti ilman harjaa tapaamiselle. Onko teille tullut näitä järjettömiä kyselyitä tavaroista?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 16:19"]

Siis ennen aina lapsella on ollut hammasharja mukana etällä ja nyt etän olisi yhtäkkiä pitänyt arvata ettei sellaista olekaan enää mukana? 

[/quote]

Mä jotenkin vielä ymmärrän, että illalla asia on varmasti vähän ihmetyttänyt ja ehkä vähän harmittanutkin kun hampaat jäi pesemättä. Mutta sitä mä en ymmärrä että miksi etän piti asiasta soittaa lähikotiin? Eikö helpompaa olis vaan ollut hakea se hammasharja lähikaupasta? Kuinka joku yleensä edes kehtaa vaatia jotakuta muuta (oli se isä tai äitipuoli) hommaamaan omalle lapselleen hammasharjan. Mun mieleeni tuo ei olis edes juolahtanut, olisin sen harjan hakenut sen kummemmin miettimättä. Enkä mä ymmärrä miten tämän saa käännettyä äitpuolen viaksi, äitipuoliko se on lapsesta vastuussa myös silloin kun lapsi on äidillään. Näköjään on.

Vierailija
22/53 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 16:28"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 16:04"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:35"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:25"]No mä en ymmärtänyt ainakaan, mitä ap tarkoitti. Kos lapsella on AINA ENNEN ollut hammasharja mukana etälle mennessä, niin onhan se kai outoa, jos yhtä äkkiä ei olekaan. Olis voinut vaikka mainita, että olet päättänyt, että on turhaa kuljettaa mukana, että etä voi ostaa hammasharjan luokseen. [/quote] No näköjään tyhmiä ihmisiä siis riittää. Mutta hienoa, että uskallat sen tunnustaa etkä häpeä sitä. [/quote] No voitko kertoa, miten viesti olisi pitänyt ymmärtää? Kun en käsittääkseni ole ainoa idiootti, joka ymmärsi väärin. [/quote] Lapsi lähti toisen vanhemman luo. Hänelle ei pakattu mukaan hammasharjaa koska normaalia on, että jos lapsella on kaksi kotia niin molemmista paikoista löytyy perus peseytymisvälineet ja aineet, lakanat, pyyhkeet, astiat, ruoat, huonekalut ym. eikä niitä kuljetella edes takaisin. Ja etävanhempi alkoi nalkuttaa hammasharjan puuttumisesta. Ja ap:tä ottaa päähän, että se etä ei saa edes hammasharjaa hankittua omalle lapselleen omaan kotiinsa.

[/quote]

Jaa. Mä taas ymmärsin niin että ap:ta harmittaa että lapsella ei oo hammasharjaa äidin luona ja hän päätti sitten alkaa kouluttaa lapsen äitiä heittämällä harjan pois juuri ennen kuin lapsi lähtee äidin luokse. Äitiä taas harmittaa, kun harja ei yllättäen ollutkaan mukana.

T. Aiemmin kirjoittanut etä-äitipuoli

[/quote]

Sä sitten soittaisit lähille ja vaatisit tätä tuomaan sen harjan? Vai kävisitkö ostamassa lapselle sen harjan seuraavana päivänä ja homma olis siinä. Ei yhden illan hampaidenpesemättömyys niin vaarallista ole (sen voi korvata ksylitolipastillilla/purkalla), että se harmittaisi. Saati se, että joutuisin ostamaan omalle lapselleni hammasharjan. Joten mikä siinä nyt niin kovasti äitiä harmittaa, sekö että joutuu investoimaan omaan lapseensa 2-3 euroa? 

[/quote]

Enpä ole tuo kyseinen äiti, joten en ole hänen reaktiostaan vastuussa. Kritisoin vain tuota ap:n tapaa toimia, asioita voi hoitaa asiallisestikin, vaikka toinen osapuoli olisikin tampio.

[/quote]

Ap hoiti asian asiallisesti, lapsi meni äidilleen sovittuna ajankohtana. Ap ei ole vastuussa siitä ettei äidillä ole tarvittavia varusteita lapselleen. Lapsi on nyt äitinsä hoidossa ja vastuulla, turha siis kritisoida ap:ta, äidin vastuulla on hankkia se hammasharja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:35"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:31"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:25"]No mä en ymmärtänyt ainakaan, mitä ap tarkoitti. Kos lapsella on AINA ENNEN ollut hammasharja mukana etälle mennessä, niin onhan se kai outoa, jos yhtä äkkiä ei olekaan. Olis voinut vaikka mainita, että olet päättänyt, että on turhaa kuljettaa mukana, että etä voi ostaa hammasharjan luokseen. [/quote] No näköjään tyhmiä ihmisiä siis riittää. Mutta hienoa, että uskallat sen tunnustaa etkä häpeä sitä. [/quote] No voitko kertoa, miten viesti olisi pitänyt ymmärtää? Kun en käsittääkseni ole ainoa idiootti, joka ymmärsi väärin. [/quote] Lapsi lähti toisen vanhemman luo. Hänelle ei pakattu mukaan hammasharjaa koska normaalia on, että jos lapsella on kaksi kotia niin molemmista paikoista löytyy perus peseytymisvälineet ja aineet, lakanat, pyyhkeet, astiat, ruoat, huonekalut ym. eikä niitä kuljetella edes takaisin. Ja etävanhempi alkoi nalkuttaa hammasharjan puuttumisesta. Ja ap:tä ottaa päähän, että se etä ei saa edes hammasharjaa hankittua omalle lapselleen omaan kotiinsa.

[/quote]

Mutta jos on aina ennen ollut mukana, niin nyt on lähdettävä erikseen kauppaan ostamaan. Kaikki ei asu kaupan vieressä ja ikävä huomata iltapesun aikaan, ettei harjaa olekaan.

Jos olisi vaivautunut sanomaan, että osta uusi hammasharja, heitin vanhan harjan roskikseen. Ostan meille myös uuden ettei tarvitse kuljettaa mukana. Olisi ollut helppoa ja normaaleilla ihmisillä varmasti toimivaa, mutta ex sitä ja tätä ei aina ole normaaleja, joten ei välttämättä toimi tässä tapauksessa.

Vierailija
24/53 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa lainaamaan lyhyemmin, mobiililla alkaa olla jo aika tuskaista luettavaa...

Vierailija
25/53 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallinen tapa olisi ollut ilmoittaa että nyt ei ole hammasharjaa mukana ja voisiko äiti jatkossakin hankkia hammasharjan lasta varten omaan kotiinsa. Siitä huolimatta, että suurin osa tässäkin ketjussa pitää itsestäänselvänä, että molemmissa kodeissa on hammasharja. Eiköhän ole selvää, että ap halusi näpäyttää "fröökynää" ja tämä reagoi juuri niinkuin ap odottikin.

Vierailija
26/53 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin lapselle, että hankkikaapa sitten hammasharjakin, olisi pitänyt laittaa kai kosmetiikkalaukkuun se vanha harja mutta ehdin pestä sillä lattiakaivon jo. Meillä on nyt sähköhammasharja käytössä. ap

Vierailija
27/53 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä huomaan ettei lapsella ole hammasharjaa mukanaan niin minä ostan harjan toiseen kotiin enkä ala natkuttaan. Näin edistetään sopua.

Vierailija
28/53 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä viddua? Kai voi ny hammasharjan etä ostaa lapselle omaan kotiin. Pitääkö pakata pyyhkeet ja lakanatkin aina mukaan :D

Vierailija
29/53 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 12:57"]

Siis mitä viddua? Kai voi ny hammasharjan etä ostaa lapselle omaan kotiin. Pitääkö pakata pyyhkeet ja lakanatkin aina mukaan :D

[/quote]Tietenkin voi. Eikös ap voi ostaa omaan kotiinsa lapselle hammasharjan, ettei samaa tarvii kuskata edestakaisin?

Vierailija
30/53 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:01"]

[/quote]Tietenkin voi. Eikös ap voi ostaa omaan kotiinsa lapselle hammasharjan, ettei samaa tarvii kuskata edestakaisin?

[/quote]

Lapsi on tapaamisella 2 viikkoa ja uusi harja kyllä ostetaan mutta en vie sitä etävanhemmalle vaan tänne kotiin. Täälläkin on näköjään saman logiikan omaavia ihmisiä muutama, että pitäisi ostaa se harja valmiiksi sinne etälle. Minä antaisin hänelle sen verran vastuuta, että osaa ostaa itse hammasharjan. ap

Vierailija
31/53 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä. Yhden kodin vaatteita ei saa käyttää toisessa kodissa tai tavaroita ei saa viedä kodista toiseen. Lapsi jää jalkoihin, kun aikuiset rupeavat typeriksi.

Vierailija
32/53 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko tästä nyt kinasta, osta vaikka kolme hammasharjaa nyt big deal. Maailmassa on isompiakin ongelmia kun hammasharjaan investointi

Vierailija
33/53 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:04"]

[/quote]

Lapsi on tapaamisella 2 viikkoa ja uusi harja kyllä ostetaan mutta en vie sitä etävanhemmalle vaan tänne kotiin. Täälläkin on näköjään saman logiikan omaavia ihmisiä muutama, että pitäisi ostaa se harja valmiiksi sinne etälle. Minä antaisin hänelle sen verran vastuuta, että osaa ostaa itse hammasharjan. ap

[/quote]Musta sä annoit ymmärtää, että on etän vuoro ostaa risteilevä harja.

Vierailija
34/53 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:09"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:04"]

[/quote]

[/quote]Musta sä annoit ymmärtää, että on etän vuoro ostaa risteilevä harja.

[/quote]

Sinun omat aivosi antoivat niin ymmärtää, en minä. ap

Vierailija
35/53 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet rasittava tapaus. Huoh

Vierailija
36/53 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuon harmistuksen, jos harjan puute havaitaan vasta siinä vaiheessa, kun ollaan illalla menossa nukkumaan ja kaupat on kiinni.

Vierailija
37/53 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihanko oikeasti suurin osa vastaajista ei ymmärtänyt ap:n pointtia, vai ovatko oikeasti sitä mieltä, että ap:n kaikki hammasharjat pitää hankkia vai provoilevatko vaan, kun ei parempaa tekemistä ole? Vai onko tämä vain av palstan tapa toimia?

Vierailija
38/53 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:17"]Siis ihanko oikeasti suurin osa vastaajista ei ymmärtänyt ap:n pointtia, vai ovatko oikeasti sitä mieltä, että ap:n kaikki hammasharjat pitää hankkia vai provoilevatko vaan, kun ei parempaa tekemistä ole? Vai onko tämä vain av palstan tapa toimia?
[/quote]

Ei nää vänkääjät ymmärrä.

Vierailija
39/53 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ex luuli että ihan hänelle ilkeilläksesi heitit hammasharjan pois. Niinkuin 14 sanoi, jos harjan puute huomattiin vasta illalla niin varmasti harmittaa, ehkä olisi ollut hyvä ilmoittaa etukäteen, lapsi tuskin tajuaa itse sanoa tai oikeasti ostaa itse vaan uusi harja.

Vierailija
40/53 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi sentäs eväitä pakata mukaan :D. Mutta oikeasti kyllähän tuo on ihan perusjuttu mikä pitää löytyä kummastakin kodista.