Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko mennä päivystykseen?

Vierailija
27.06.2015 |

Oon kirjoilla toisella paikkakunnalla, mutta olen tullut kesäksi syntymäkaupunkiini töihin. Nyt oon kuitenkin älyttömässä taudissa ja tarvisin sairaslomatodistuksen lääkäriltä. Voinko siis mennä tän työkaupunkini päivystykseen, vaikka olen kirjoilla muualla?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittääkö noro huolenaiheeksi?

Vierailija
22/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin meillä päivystyksessä kirjoitetaan SVA ihan vaan sillä perusteella että tarvitsee sen johonkin sairauteen.. ei siinä nyt mitään olemattomia huolia kuulu keksiä. Harmi tosiaan, että tälläisten takia päivystys ruuhkautuu, mutta siihen on syynä vain nykyiset työpaikkojen vaatimukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat nuorelle. Mene demi.fi kiitos.

Vierailija
24/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 11:10"]

Vaikutat nuorelle. Mene demi.fi kiitos.

[/quote]

Mitä? Olen 32-vuotias. AP

Vierailija
25/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään siis työpäivä?

Vierailija
26/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 11:15"]

Tänään siis työpäivä?

[/quote]

Kyllä, aamuvuoro olisi ollut. AP

Vierailija
27/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai sie nyt päivystykseen aio mennä?! Työterveyden kautta tai jos ei sitä työpaikka tarjoa niin omakustanteisesti lähin terveysasema

Vierailija
28/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit mennä.. päivystysasiat hoidetaan asuinpaikkakunnasta riippumatta. T: päivystyksen sh

Vierailija
29/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystykseen mennään jos sairaus sitä vaatii. Nämä työpaikkojen vastimat todistukset eivät kuulu kiireelliseen sairaudenhoitoon.

Vierailija
30/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene tautia näyttämään, keksi joku huolenaihe, vaikka ei huolettaisi. Samalla pyydät sairaslapun.

Vierailija
31/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 10:35"]

Päivystykseen mennään jos sairaus sitä vaatii. Nämä työpaikkojen vastimat todistukset eivät kuulu kiireelliseen sairaudenhoitoon.

[/quote]

No mihin mä sitten menen, kun kolme saikkaripäivää omalla luvalla on jo käytetty? :/

Vierailija
32/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 10:35"]Päivystykseen mennään jos sairaus sitä vaatii. Nämä työpaikkojen vastimat todistukset eivät kuulu kiireelliseen sairaudenhoitoon.
[/quote]

Paitsi että jos sen todistuksen tarvitsee ensimmäisestä poissaolopäivästä alkaen ja se poissaolopäivä on viikonloppu tai pyhäpäivä niin eipä paljon vaihtoehtoja ole. yksityiselle tuskin kukaan maksaa työpaikan sairaslomatodistuksen takia...

Vierailija
33/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuuluu hoitaa sairastodistukset siellä, vaikka vain flunssa olisi. Hoitaja kirjoittaa kolme päivää ja sit jos jatkuu niin tk:sta lääkäriltä lisää.

Vierailija
34/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 10:35"]Päivystykseen mennään jos sairaus sitä vaatii. Nämä työpaikkojen vastimat todistukset eivät kuulu kiireelliseen sairaudenhoitoon.
[/quote]
Ei kuulu ei. Meillä kuitenkin vaaditaan todistus heti ensimmäiselle sairaslomapäivälle. Terveyskeskus ei aina ole auki joten pakko on päivystykseen mennä.

Vierailija
35/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 10:43"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 10:35"]

[/quote]

No mihin mä sitten menen, kun kolme saikkaripäivää omalla luvalla on jo käytetty? :/
[/quote]
Menet sinne terkkariin, sulla on oikeus saada kiireellinen sairaanhoito sieltä. Mutta älä sano, että tulet s-loman takia, ohimennen pyydät lapun.

Vierailija
36/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 10:41"]

Mene tautia näyttämään, keksi joku huolenaihe, vaikka ei huolettaisi. Samalla pyydät sairaslapun.

[/quote]

Tässä on se syy, miksi päivystyksissä on ruuhkaa. Jokaikinen käynti tulee vastaanottaa, arvioida, kirjata, tilastoida ja laskuttaa kunnilta. Ja syy on yleensä juurikin työnantajan haluama todistus. Iltaisin ja viikonloppuisin tapahtuvat käynnit ovat vieläpä paljon kalliimpia kunnille. Eli miettikää ihan oikeasti mitä varten ne päivystykset on, systeemiä on helppo käyttää hyväksi koska kynnyksen pitää olla matala hoitoon tulemiselle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi