Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko mennä päivystykseen?

Vierailija
27.06.2015 |

Oon kirjoilla toisella paikkakunnalla, mutta olen tullut kesäksi syntymäkaupunkiini töihin. Nyt oon kuitenkin älyttömässä taudissa ja tarvisin sairaslomatodistuksen lääkäriltä. Voinko siis mennä tän työkaupunkini päivystykseen, vaikka olen kirjoilla muualla?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 21:04"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 17:29"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 14:31"]

Taitaa ihmiset jakautua eri tässä asiassa. Toisten mielestä päivystykseen kuuluu mennä vaan sairauksien takia. Toisten mielestä päivystys on se paikka, jonne pääsee aina hoitamaan asiat. Itse en usko, että meillä on varaa ylläpitää vuorokauden ympäri olevaa palvelupistettä, jossa hoidetaan sinänsä kiireettömiä todistusasioita. Jos työnantaja vaatii todistuksen (eikä siis usko työntekijää) niin maksakoon kulut, jos sairaus ei olisi muuten vaatinut yhteydenottoa ammattilaisiin. Samoin mielestäni kolmen päivän aikana käy aika hyvin selväksi onko jo kunnossa vai vielä toipilas. Itse olisin mennyt eilen terveysasemalle, jos olisin ollut vielä kipeän oloinen ja viikonloppuna seuraavana aamuna työvuoro. 

[/quote]

Kuten kirjoitin, olen kirjoilla toisessa kaupungissa. Mulla ei siis ole täällä omaa terveysasemaa ja työterveys meni poikkeuksellisesti kiinni ennen puoltapäivää. Kirjoitin myös että olen sairastanut jo pidempään ja uskoin olevani vkloppuna työkunnossa. Sairaus nyt sattui vaan pahenemaan uudelleen. Kirjoitin aikaisemmin myös, etten hae jo etukäteen varaksi saikkaria, vaan todellisen tarpeeni mukaan. Jessus että täällä on mustavalkoisia tyyppejä. Ap

[/quote]

No jos joku ei ole siirtänyt kirjoja asuinpaikkakunnalleen, niin kärsikööt. Nykyään sitä paitsi saa siirtää terveyskeskuksensakin oman asuinpaikkakunnan ulkopuolelle.

[/quote]

Olet säkin juntti. Mitä väliä jollain terkkarilla on LAUANTAINA, kun ne ei edes ole auki. AP kirjoitti, että hänellä on työterveys. Varmaan käy siellä työterveydessä siis tarpeen tullen arkisin, eikä jossain terkkarissa.

[/quote]

Useissa terkkareissa on viikonloppuinakin päiväpäivystystä.

Vierailija
2/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:18"]

Mitä teit viimeiset 3 päivää, kun olit kotona. Et mitään?

[/quote]

Tämä on kolmas päiväni. Olen levännyt ja hoitanut itseäni, odotitko jotain toista vastausta vai miksi kysyit? Tapanani ei ole hakea saikkutodistuksia etukäteen vaan todellisen tarpeen mukaan.  Monihan teistä varmasti toki tekee niin ja istuisi himassa palkallisilla saikkupäivillä vaikka keskiviikkoon asti vaikka olo olisikin jo ihan hyvä.

Ps. osa teistä on todella häijyä sakkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:51"]

[/quote]

Tämä on kolmas päiväni. Olen levännyt ja hoitanut itseäni, odotitko jotain toista vastausta vai miksi kysyit? Tapanani ei ole hakea saikkutodistuksia etukäteen vaan todellisen tarpeen mukaan.  Monihan teistä varmasti toki tekee niin ja istuisi himassa palkallisilla saikkupäivillä vaikka keskiviikkoon asti vaikka olo olisikin jo ihan hyvä.

[/quote]

Tämä siis AP

Vierailija
4/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:17"]

Jos on omalla ilmoituksella ollut jo kolme päivää kotona niin eikö sinä aikana ehtinyt käymään lääkärissä? Vai tuliko yllätyksenä, että neljäntenä aamunakin on olo kurja? Illat ja yöt on ihan vihoviimeisiä aikoja lähteä yhteispäivystyksiä ruuhkauttamaan todistusten takia, ne sairauslomatodistukset hoidetaan päiväaikaan. Asia on eri, jos sairaus vaatii hoitoa. Sitä lappua ei tarvitse hakea edellisiltana valmiiksi työnantajalle.

Nämä yhteiskunnan varoilla tehtävät todistelut on aivan turhaa näiden itsestään hoituvien tautien kohdalla. Valtaosa esimiehistäkin pystyisi toteamaan saman jos vain viitsisivät. Jotkut ovat turhaan pois ja toiset eivät jää millään, mutta ei sen pitäisi olla julkisen terveydenhuollon riesana. 

[/quote]

Enhän minä illalla tai yöllä mihinkään ole ollut lähtemässä, vaan rauhalliseen aikaan aamupäivästä. Kirjoitat "sitä lappua ei tarvitse hakea edellisiltana valmiiksi työnantajalle", mutta juuri sitä ennen ihmettelet miksen ole käynyt lääkärissä jo aiemmin. Olen tänään kolmatta peräkkäistä vuoroa töistä poissa sairauden takia, joka alkoi jo aiemmin. Rehellisesti sanottuna uskoin olevani edes jonkinlaisessa työkunnossa tänä viikonloppuna. Haloo. AP

Vierailija
5/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:51"]

[/quote]

[/quote]

Se osa ei ole häijyä sakkia. Ne on ihan vaan aivottomia idiootteja.

Koita kestää.

Vierailija
6/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ihmiset jakautua eri tässä asiassa. Toisten mielestä päivystykseen kuuluu mennä vaan sairauksien takia. Toisten mielestä päivystys on se paikka, jonne pääsee aina hoitamaan asiat. Itse en usko, että meillä on varaa ylläpitää vuorokauden ympäri olevaa palvelupistettä, jossa hoidetaan sinänsä kiireettömiä todistusasioita. Jos työnantaja vaatii todistuksen (eikä siis usko työntekijää) niin maksakoon kulut, jos sairaus ei olisi muuten vaatinut yhteydenottoa ammattilaisiin. Samoin mielestäni kolmen päivän aikana käy aika hyvin selväksi onko jo kunnossa vai vielä toipilas. Itse olisin mennyt eilen terveysasemalle, jos olisin ollut vielä kipeän oloinen ja viikonloppuna seuraavana aamuna työvuoro. 

Vierailija
7/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kuten kirjoitin, olen kirjoilla toisessa kaupungissa. Mulla ei siis ole täällä omaa terveysasemaa ja työterveys meni poikkeuksellisesti kiinni ennen puoltapäivää. Kirjoitin myös että olen sairastanut jo pidempään ja uskoin olevani vkloppuna työkunnossa. Sairaus nyt sattui vaan pahenemaan uudelleen. Kirjoitin aikaisemmin myös, etten hae jo etukäteen varaksi saikkaria, vaan todellisen tarpeeni mukaan. Jessus että täällä on mustavalkoisia tyyppejä. Ap

Vierailija
8/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin kipeä että on ollut jo kolme vuoroa pois töistä ja kunto jatkuu niin huonona että ei voi vieläkään mennä töihin niin on ihan hyvä nähdä terveydenhoidonammattilainen. Ehkä saat ihan hoitoa ja lääkereseptin ja alat parantua.
Ei mulla ole koskaan kuumeinen flunssa kestänyt paria päivää pidempää.

Vierailija
9/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 14:44"]Jos on niin kipeä että on ollut jo kolme vuoroa pois töistä ja kunto jatkuu niin huonona että ei voi vieläkään mennä töihin niin on ihan hyvä nähdä terveydenhoidonammattilainen. Ehkä saat ihan hoitoa ja lääkereseptin ja alat parantua.
Ei mulla ole koskaan kuumeinen flunssa kestänyt paria päivää pidempää.
[/quote]

Ai, mulla taas kestää lähes poikkeuksetta ainakin viikon

Vierailija
10/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.mikä sinulla on? Mene yksityiselle

Vierailija
11/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin pitää ennen päivystykseen menoa soittaa terveysneuvontaan, jossa tehdään arvio hoidon tarpeesta eli päätetään pääseekö päivystykseen vai ei.  En tiedä, onko ap:n paikkakunnalla sama käytäntö. Mikäli ei, neuvoisin kuitenkin menemään päivystykseen ja kertomaan syyn, miksi on sinne tullut. Kyllä ne siellä ilmoittavat, otetaanko sinut vastaan. Täällä av-palstalla ei (onneksi) tehdä hoidon tarpeen arviota.

Vierailija
12/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

No jos joku ei ole siirtänyt kirjoja asuinpaikkakunnalleen, niin kärsikööt. Nykyään sitä paitsi saa siirtää terveyskeskuksensakin oman asuinpaikkakunnan ulkopuolelle.

Vierailija
13/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin! Saikutellaan ihan kympillä!

T Työnantaja

Vierailija
14/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on omalla ilmoituksella ollut jo kolme päivää kotona niin eikö sinä aikana ehtinyt käymään lääkärissä? Vai tuliko yllätyksenä, että neljäntenä aamunakin on olo kurja? Illat ja yöt on ihan vihoviimeisiä aikoja lähteä yhteispäivystyksiä ruuhkauttamaan todistusten takia, ne sairauslomatodistukset hoidetaan päiväaikaan. Asia on eri, jos sairaus vaatii hoitoa. Sitä lappua ei tarvitse hakea edellisiltana valmiiksi työnantajalle.

Nämä yhteiskunnan varoilla tehtävät todistelut on aivan turhaa näiden itsestään hoituvien tautien kohdalla. Valtaosa esimiehistäkin pystyisi toteamaan saman jos vain viitsisivät. Jotkut ovat turhaan pois ja toiset eivät jää millään, mutta ei sen pitäisi olla julkisen terveydenhuollon riesana. 

Vierailija
15/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 11:37"]Et kai sie nyt päivystykseen aio mennä?! Työterveyden kautta tai jos ei sitä työpaikka tarjoa niin omakustanteisesti lähin terveysasema
[/quote]
Missähän sinäkin olit, kun aivoja jaettiin??

Vierailija
17/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 10:56"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 10:50"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 10:41"] Mene tautia näyttämään, keksi joku huolenaihe, vaikka ei huolettaisi. Samalla pyydät sairaslapun. [/quote] Tässä on se syy, miksi päivystyksissä on ruuhkaa. Jokaikinen käynti tulee vastaanottaa, arvioida, kirjata, tilastoida ja laskuttaa kunnilta. Ja syy on yleensä juurikin työnantajan haluama todistus. Iltaisin ja viikonloppuisin tapahtuvat käynnit ovat vieläpä paljon kalliimpia kunnille. Eli miettikää ihan oikeasti mitä varten ne päivystykset on, systeemiä on helppo käyttää hyväksi koska kynnyksen pitää olla matala hoitoon tulemiselle.  [/quote] Käytäntöjä työpaikoilla pitäisi sitten muuttaa. Jos tarvitsee todistuksen, eikä ole mahdollisuutta työterveyshoitoon tai yksityiseen, niin minne pitäisi mennä? Mitä ehdotat? Ei kai kukaan tarvitse lappuaan keskellä yötä tosin.

[/quote]

Jokaisella kuntalaisella on oma terveysasema, josta pitää tehdä kuntalaisten tarvitsemat todistukset terveydentilasta. Kyllä niistäkin aikoja annetaan ja jos ei anneta niin antakaa palautetta. Kunnille olisi paljon halvempaa järjestää terveysasemalle aikoja kuin maksaa niistä samoista ajoista päivystspisteille. Nykyään varsin monessa kunnassa on jo tämä älytty ja päiväaikoja lisätty. 

Vierailija
18/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 11:37"]

Et kai sie nyt päivystykseen aio mennä?! Työterveyden kautta tai jos ei sitä työpaikka tarjoa niin omakustanteisesti lähin terveysasema

[/quote]

Lauantaina vai? Uuno...

Vierailija
19/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 17:29"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olet säkin juntti. Mitä väliä jollain terkkarilla on LAUANTAINA, kun ne ei edes ole auki. AP kirjoitti, että hänellä on työterveys. Varmaan käy siellä työterveydessä siis tarpeen tullen arkisin, eikä jossain terkkarissa.

Vierailija
20/36 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 10:50"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 10:41"]

Mene tautia näyttämään, keksi joku huolenaihe, vaikka ei huolettaisi. Samalla pyydät sairaslapun.

[/quote]

Tässä on se syy, miksi päivystyksissä on ruuhkaa. Jokaikinen käynti tulee vastaanottaa, arvioida, kirjata, tilastoida ja laskuttaa kunnilta. Ja syy on yleensä juurikin työnantajan haluama todistus. Iltaisin ja viikonloppuisin tapahtuvat käynnit ovat vieläpä paljon kalliimpia kunnille. Eli miettikää ihan oikeasti mitä varten ne päivystykset on, systeemiä on helppo käyttää hyväksi koska kynnyksen pitää olla matala hoitoon tulemiselle. 
[/quote]
Käytäntöjä työpaikoilla pitäisi sitten muuttaa. Jos tarvitsee todistuksen, eikä ole mahdollisuutta työterveyshoitoon tai yksityiseen, niin minne pitäisi mennä? Mitä ehdotat? Ei kai kukaan tarvitse lappuaan keskellä yötä tosin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä