Miten te saatte postimyynnistä istuvia kenkiä?
Tiedostan kyllä, että kaikilla ei ole samanlaista leveää jalkaa kuin mulla, mutta silti. Kun itsellä ainakin koko vaihtelee 37-39 välillä ja osa leveälestistäkään ei tunnu hyvältä. Onko teillä vaan niin täydellinen jalka, että mikä vaan on hyvä, vai ettekö pienistä hiertämisistä ja varpaiden puristamisesta välitä? Tämän viestin kirjoittajana voin sanoa rehellisesti, että olen todellakin kateellinen ihmisille, jotka tuosta vaan voivat ostaa mitkä kengät haluavat, sovittamatta.
Kommentit (9)
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 08:08"]Joskus teen niin että sovitan kaupassa ja tilaan netistä, mutta yleensä tilaan vain niitä mitä käyttäjät ovat kommentoineet tai joku bloggaaja on arvostellut.
[/quote]
Niin ja kymmeniä kenkiä olen tilannut ja hutiostoja on ollut kaksi. Pidin kengät ja myin eteenpäin. Kaksi kertaa on myös kaupasta tullut hutiostoja vaikka sovitin kenkiä ensin.
Ei jalan tarvitse olla mikään "täydellinen". Jos on normimittainen jalka niin kyllä kengät yleensä sopii. Keskimäärääräisille jalan mitoillehan ne on tehty. Jos on normaalia leveämpi lesti niin sitten ei varmaan auta muu kuin sovittaa ennen ostoa.
Mutta ihmettelen, kun noissa kokonumeroissakin on niin paljon vaihteluja. Pojallani on tavallinen jalka, mutta hänelläkin vie kauan löytää kengät, joissa on hyvä kävellä. Minulla on tullut myös kaupasta pari hutia, eli kengät tuntuneet hyvältä kaupasta, mutta parin kilometrin kävelyn jälkeen on rakko jossain tai ainakin hiertää, jopa lenkkareissa, jotka yleensä on leveämpilestisiä. Juhlakengistä en ole niin tarkka ollut, koska niillä ei tule paljon käveltyä, mutta nekin ahdistaa kyllä helteessä monta tuntia pitää, jos on liian puristavat. Kengissä on kuitenkin paljon eroja ja valmistajilla kokoeroja, joten ilmeisesti normaali jalka on vain sellainen, ettei ne erot tunnu niin paljon kuin tällaisessa hankalassa jalassa?
-ap
Mulla on tosi leveä jalka ja vain tiettyjen valmistajien kengät istuu. Mutta netistä mä kaikki tilaan, tiedän mitkä merkit on sopivia ja niistä oikean koon. Helppoa!
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 08:17"]
Mulla on tosi leveä jalka ja vain tiettyjen valmistajien kengät istuu. Mutta netistä mä kaikki tilaan, tiedän mitkä merkit on sopivia ja niistä oikean koon. Helppoa!
[/quote]
Tilaatko ihan samoista kuin muutkin vai jostain erityisestä? Ap unohti sen alkuperäisen ongelmansa, eli inhoan kenkien sovittelua kaupoissa ja olisi ihana katsella kotona rauhassa.
Mä en lähtis tilaamaan kenkiä sovittamatta, varsinkaan ennestään tuntemattomalta merkiltä. Luottomerkeiltä olen tilannut, kun olen niitä paljon käyttänyt ja olen aika varma, että ovat mukavat jalassa. Vaatteita en osta ikinä. Kaupoissakin kun sovitat 10 vaatetta, parissa eri koossa jopa, voi ola, että yksikään ei istu päälle hyvin.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 08:18"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 08:17"]
[/quote]
Tilaatko ihan samoista kuin muutkin vai jostain erityisestä? Ap unohti sen alkuperäisen ongelmansa, eli inhoan kenkien sovittelua kaupoissa ja olisi ihana katsella kotona rauhassa.
[/quote]
Mulla on lista merkkejä, jotka sopii ja niitä löytyy onneksi ihan tavallisista nettikaupoista (Zalando, Boozt jne). Mulle istuu esim Wonders, Unisa, Gabor, Peter Kaiser ja Högl.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 08:25"]
Mä en lähtis tilaamaan kenkiä sovittamatta, varsinkaan ennestään tuntemattomalta merkiltä. Luottomerkeiltä olen tilannut, kun olen niitä paljon käyttänyt ja olen aika varma, että ovat mukavat jalassa. Vaatteita en osta ikinä. Kaupoissakin kun sovitat 10 vaatetta, parissa eri koossa jopa, voi ola, että yksikään ei istu päälle hyvin.
[/quote]
No siis saahan ne nettikaupasta ostetut palauttaa jos eivät sovi. Pienempi vaiva siinä kuitenkin on kuin kierrellä hiki päässä kaupungilla etsimässä sopivia.
Joskus teen niin että sovitan kaupassa ja tilaan netistä, mutta yleensä tilaan vain niitä mitä käyttäjät ovat kommentoineet tai joku bloggaaja on arvostellut.