Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi hankitte lapsia ja menette kihloihin?

Vierailija
27.06.2015 |

Vaikka ette koskaan aio mennä naimisiin?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä just siksi, kun Raamatun avioliitto on eri asia kuin kirkollinen avioliitto.

Vierailija
2/9 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä sitten mättää sun mielestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä mäkin ihmettelen. Mies kihlasi minut, saatiin lapsi ja sitten ei haluakaan ikinä naimisiin. Suhteessamme ei kuulemma ole mitään vikaa (ei munkaan mielestä), mies ei vaan näe avioliitolle mitään syytä.

Just. Vielä en oo saanut tarkennusta sille, miksi ylipäätään kihlasi. Ajatteliko tekevänsä jonkun kompromissin, kun tiesi minun haluavan naimisiin asti.

Vierailija
4/9 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 08:34"]Tätä mäkin ihmettelen. Mies kihlasi minut, saatiin lapsi ja sitten ei haluakaan ikinä naimisiin. Suhteessamme ei kuulemma ole mitään vikaa (ei munkaan mielestä), mies ei vaan näe avioliitolle mitään syytä.

Just. Vielä en oo saanut tarkennusta sille, miksi ylipäätään kihlasi. Ajatteliko tekevänsä jonkun kompromissin, kun tiesi minun haluavan naimisiin asti.
[/quote]

Meil on sinällään sama tilanne mut minä (nainen) en halua naimisiin. Mietin et jos erotaan niin siit tulee niin paljon hankalampaa. Lasten takia vissii kannattais mut mul kääntää vatsassa ku ees aattelen asiaa. Ja en ole sitoutumiskammonen koska oon seurustellut mieheni kanssa 13 vuotta 19vuotiaasta lähtien. En ees tiedä mitä ois asua yksin enkä sitä kaipaa kyllä millään lailla. Mies kyl haluais naimisiin ja siitä vähän välii puhuu.

Vierailija
5/9 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 08:44"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 08:34"]Tätä mäkin ihmettelen. Mies kihlasi minut, saatiin lapsi ja sitten ei haluakaan ikinä naimisiin. Suhteessamme ei kuulemma ole mitään vikaa (ei munkaan mielestä), mies ei vaan näe avioliitolle mitään syytä.

[/quote]

Meil on sinällään sama tilanne mut minä (nainen) en halua naimisiin. Mietin et jos erotaan niin siit tulee niin paljon hankalampaa. Lasten takia vissii kannattais mut mul kääntää vatsassa ku ees aattelen asiaa. Ja en ole sitoutumiskammonen koska oon seurustellut mieheni kanssa 13 vuotta 19vuotiaasta lähtien. En ees tiedä mitä ois asua yksin enkä sitä kaipaa kyllä millään lailla. Mies kyl haluais naimisiin ja siitä vähän välii puhuu.
[/quote]
Musta se taas on parempi, että avioliitosta eroaminen on vähän vaikeampaa. Joutuu harkitsemaan sitä kauemmin eikä lähde ihan hepposin perustein.

Mekin ollaan seurusteltu 17-vuotiaasta, joten en usko että mies olisi erityisen sitoutumiskammoinen :)

4

Vierailija
6/9 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tehkö niitä lapsia ennen avioliittoa.

Vierailija
7/9 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se kihloihin meneminen on merkki sitoutumisesta, mutta ei jaksa häitä järjestää, joo tiedän voi mennä naimisiin, ilman häitäkin.

Ja sitten toiselle voi olla tullut tunne että suhteessa on liikaa vikoja, jotka pitäisi korjata ensin. Vai menisitkö naimisiin, jos toinen ei ota mieslestäsi tarpeeksi vastuuta ja et enää halua häntä, mietit eroa. Lasten myötä suhde on koetuksella, ja mikä järki mennä naimisiin jos ei ole varma kestääkö suhde.

Vierailija
8/9 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset taitaa luulla että kun tekee lapsen niin viimeistään sitten mies kosii. Eli käytetään lasta apuna kun yritetään painostaa mies naimisiin. Mutta eihän se niin mene.

Vierailija
9/9 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 08:34"]Tätä mäkin ihmettelen. Mies kihlasi minut, saatiin lapsi ja sitten ei haluakaan ikinä naimisiin. Suhteessamme ei kuulemma ole mitään vikaa (ei munkaan mielestä), mies ei vaan näe avioliitolle mitään syytä.

[/quote]Heh, sua on kusetettu. Mies haluaa varmistaa helpon tavan häipyä kun kyllästyy suhun ja kakaraan.