Olenko läheisriippuvainen?
Olen siis ruvennut epäilemään,että olisin läheisriippuvainen.
Esim mulla oli teininä yks kaveri jonka vanhemmat oli eronneet ja hän asu isovanhempansa luona eikä isovanhempi välittänyt minkälaisten ihmisten kanssa kaveri kulki.Mulla oli hirveä pakkomielle suojella tätä mun kaveria niiltä "pahoilta tyypeiltä" Muistan,että lähetin tekstareita äidin kännykästä näille tyypeille,että pysyy kaukana tästä mun kaverista.Mun kaveri ei sitten koskaan saanut tietää ketä niitä tekstareita lähetti mutta muistan sen kerrankin raivoinneen,että osaa pitää huolen itsestäään.(Ne "pahat tyypit" siis kerto että oli saanut tälläsiä tekstareita)
Nykyäänkin vielä kauhea pakkomielle suojella läheisiä loukkaavilta kommenteilta ja kytätä minkälaisten ihmisten kanssa viettää aikaa.Pelkään myös aina esim sitä että joku sanoo miehestäni jotain loukkavaa koska hänellä on huomioa herättävä tyyli.Tekis mieli yrittää suojella sitä näiltä loukkaksilta "peittää pumpuliin" ja saada ite loukkaukset.
Voiks tää oikeesti olla jotain kannataako hankkia apua?
Kommentit (5)
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 11:08"]
No kyllä. Ei ihan tervettä ole.
[/quote]
Mikä ei ole tervettä? Välittää läheisistään?
No ei todellakaan ole tervettä lähetellä tekstareita, kytätä ja paapoa. Ja sanan "pakkomielle" pitäisi soittaa kelloja...
Ei kai tuo mitään läheisriippuvaisuutta, pikemminkin haluat suojella rakkaimpiasi muilta. Minusta vaikuttaa ihan normaalilta, mutta jos se sinua itseäsi häiritsee niin tottakai voit mennä juttelemaan tuosta jonkun kanssa. Olisi kiva jos itselläkin olisi ollut tuollainen ystävä joskus :)
Minusata siinä vaiheessa kannattaa hakea apua,kun muista huolehtimisen takia ei välitä omasta hyvinvoinnistaan,esimerkiksi päihhdeongelmaisten puolisot ovat usein läheisriippuvaisia. Sinulla on vain vahva empatiakyky,ei siinä ole mitään väärää.