Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruskeaa värjäytymää ilmestynyt etuhampaisiin. Mitä se on?

Vierailija
13.02.2022 |

Tämä on tapahtunut noin kuukaudessa. Sekä kahden yläetuhampaan että kahden alaetuhampaan kärjessä on ruskeaa väriä. Ei siis käsittääkseni ole hammaskiveä, se on kaiketi kellertävää..?

Ahdistaa. Hampaiden terveys on erityisen lähellä sydäntäni. Luulin ensin että hampaissa on vain jotain likaa, mutta eipä tuo ole pesemällä lähtenyt. Olen viimeksi käynyt hammaskiven poistossa syyskuussa.

Onhan tuo jotain minkä voi korjata/poistaa? Ei kai mikään etenevä syöpymä sentään?

Soitan huomenna hammaslääkäriin mutta kaipaisin tietoa jo nyt, ettei yöunet kärsi. :(

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tupakoinnista tulee alahampaisiin ainakin tumma värjäymää.

Pari kertaa hampilääkäri rälläköiny sen pois.

Vierailija
42/51 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai peset hampaat aamulla ennen aamiaista? Se ehkäisee värjäytymiä. Kahvin juonnin jälkeen kannattaa suu huuhdella vedellä.

En, vaan jälkeen. Tässä kai pitäisi parantaa tavat. Pesin joskus jonkin aikaa aina ennen, mutta on niin paljon raikkaampi olo lähteä töihin kun on juuri harjannut hampaat.

Ehkä teen tästedes niin, että harjaan hampaat ennen aamupalaa ja purskutan (alkoholitonta) suuvettä jälkeen.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi, saako tupakoivat luovuttaa verta?

Lopeta tupakointi, niin värjäymät poistuvat hiljalleen. Kokeile edes, ole ensin 5 vuotta polttamatta, niin värjäymiä ei enää ole.

Meinaatko että tupakoitsijan veri on jotenkin pilaantunutta? :D

Värjäymät eivät taida itsestään lähteä mihinkään kun kerran ovat kehittyneet. Enkä edes tiedä onko kyse värjäymistä.

Ap

Vierailija
44/51 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla hammaskiveäkin jos päässyt kunnolla kertymään. Mene suuhygienistille niin ottaa pois jos siitä kyse. Jos on värjäymä niin valkaise hampaat hammaslääkärillä, sitä ennen tulee kyllä poistaa mahdollinen hammaskivi.

Vierailija
45/51 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä hinkkasin soodalla tummentumat pois. Eli dippasin kostean pumpulipuikon soodaan ja sillä hinkkasin. Ei vaan kannata tehdä liian usein ettei kiille vaurioidu. Minä otin ne pahimmat ja lähti kyllä pois.

T:kahviaddikti

Tämä olisi varmaan ihan kokeilemisen arvoinen niksi. En kuitenkaan tiedä onko kyse vain värjäymästä, niin en ehkä uskalla laittaa soodaa.

Ap

Yksikään hammaslääkäri tai ammattilainen ei suosittele Tee Se Itse -soodakäsittelyjä. Voit pilata helposti hampaat siinä. Tuolle ongelmalle ei ole olemassa kotikonsteja, käy hygienistillä tai lääkärillä.

Vierailija
46/51 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla hammaskiveäkin jos päässyt kunnolla kertymään. Mene suuhygienistille niin ottaa pois jos siitä kyse. Jos on värjäymä niin valkaise hampaat hammaslääkärillä, sitä ennen tulee kyllä poistaa mahdollinen hammaskivi.

Mietinkin että voiko olla hammaskiveä. Pidän aika epätodennäköisenä, sillä kävin hammaskiven poistossa syyskuussa. Lisäksi "tahrat" ovat kohdissa joihin minulle ei ole koskaan kiveä kertynyt.

Ap

Vierailija
47/51 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ottanut kaikki rokotteet? Aiheuttaa kuulemma hampaiden ruskettumista ja myöhemmin ne löystyvät kiinnikkeistään ja putoavat. Se liittyy jotenkin 5g-säteilyyn, mutta en muista miten tää meni.

Vierailija
48/51 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla ihan vaan tupakan tervan värjäämää? Mulla ainakin on tullut ankarasta tupakoinnista sellaista ja itse yhdistin sen juuri terveaan.

Vierailija
49/51 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla ihan vaan tupakan tervan värjäämää? Mulla ainakin on tullut ankarasta tupakoinnista sellaista ja itse yhdistin sen juuri terveaan.

Voi olla. Tuntuu vaan aika oudolta, kun olen 13 vuotta tupakoinut ja tämä ongelma on ilmennyt nyt kuukauden sisällä.

Ap

Vierailija
50/51 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sittenkin varattua ajan suoraan hygienistille, kun mulla oli valmiina ajanvaraustiketti odottamassa. Huomenna siis vastaanotolle puoliltapäivin, toivottavasti saan mielenrauhan.

Ap

Vierailija
51/51 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kerran antibioottikuuri värjäsi hampaat ruskeiksi. Tai sen ainakin oletan olleen syynä, koska mitään muuta poikkeavaa ei silloin ollut. Kun kävin hammaskiven poistossa, lähti värjäymät onneksi siinä samalla.

Toista kertaa ei ole vastaavaa tapahtunut.