Ahdistaa valoisuus, taas kesä edessä läskinä :( epätoivoinen bmi 37
Viime viikolla aloitin 3 kertaa laihduttaa, jokaisena päivänä lopulta repsahdin.
Ei riitä itsekuri edes siihen 1800 kcal päivässä
Kommentit (38)
Paasto tai pätkäpaasto, jolla kehoon saa (en muista oliko se autofagia vai ketoosi) tilan, jossa keho alkaa hyödyntämään olemassaolevia rasvavarastoja energiaksi. Se ei onnistu, jos saa ruoasta energian tasaisesti pitkin päivää. Pätkäpaastossa saa syödä tietyn aikaikkunan sisällä sen verran mikä itsestä hyvältä tuntuu, eli voi syödä aika reilustikkin jos muutamalla ruoka-annoksella haluaa saada vaikka sen 1800 cal. Mieluiten vähintään muutama tunti ennen nukkumaanmenoa syömättä (saa hyvät unet kun suoliston ei tarvi työskennellä) Kyllä se siittä, kun löytää oikean taktiikan ja halua muuttokseen
Hinopiiri kirjoitti:
Sanon rämän ilman vinoilua.. Mutta (itse olen tämän tehnyt jo ja tiedän että toimii)
1-2kk joka päivä 15km kävely lenkki... Syö mitä haluat. Laihdut.. PISTE.
Laihdut tuossa ajassa jos kovasti olet ylipanen väh. 20kg jos ei toimi... Laihdutan sun puolesta.
Ja pienen lihaskuntotreenin pitäminen ennen lenkkiä on kans ihan jees.. Saat nopeampaa, näkyvää tulosta kropan kiinteytymiseen.
Voi luoja mitä vinkkejä. Liikunnasta ei ole tarkoitus tehdä pakkopullaa vaan kivaa. Naurettavaa luulla, että 15 km joka päivä olisi joku ratkaisu ongelmaan. Pitää löytää sellainen laji, joka tuntuu kivalta. Paino tippuu myös ihan ilman liikuntaakin jos se tuntuu vastenmieliseltä. Toki jokin liikunta olisi hyvä arkeen sisällyttää, vaikka sitten hyötyliikunta.
Vähennä hiilihydraatteja äläkä kaloreita.
Oikeasti kun laittaa hihat heilumaan, niin kesään mennessä on täysin mahdollista tiputtaa 15-20 kg, jos ylipainoa on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Hinopiiri kirjoitti:
Sanon rämän ilman vinoilua.. Mutta (itse olen tämän tehnyt jo ja tiedän että toimii)
1-2kk joka päivä 15km kävely lenkki... Syö mitä haluat. Laihdut.. PISTE.
Laihdut tuossa ajassa jos kovasti olet ylipanen väh. 20kg jos ei toimi... Laihdutan sun puolesta.
Ja pienen lihaskuntotreenin pitäminen ennen lenkkiä on kans ihan jees.. Saat nopeampaa, näkyvää tulosta kropan kiinteytymiseen.
Voi luoja mitä vinkkejä. Liikunnasta ei ole tarkoitus tehdä pakkopullaa vaan kivaa. Naurettavaa luulla, että 15 km joka päivä olisi joku ratkaisu ongelmaan. Pitää löytää sellainen laji, joka tuntuu kivalta. Paino tippuu myös ihan ilman liikuntaakin jos se tuntuu vastenmieliseltä. Toki jokin liikunta olisi hyvä arkeen sisällyttää, vaikka sitten hyötyliikunta.
"pakkopullaa" ? Jos tahtoo jotain saavuttaa sen saa juurin noin. Minä tahdoin saavuttaa mulla toimi.. Aluksi, jaksoin hölkätä n.1 km joka päivä tuo lenkki n.3 viikkoa ja hölkkäilin välillä. Sen jälkeen menin puoli maratonin hölkäten kahtena päivänä peräjälkeen... Sitten tein pienempiä lenkkejä ja pidin lepopäivä koska käskettiin.. Ja menin kaksi maratonia.... Joo Ja voin vain sanoa toimi minulla... Jos se mielekkyys löytyy sieltä että tunkee sipsiä naamaan ja itkee vauvapalstalla ettei laihdu vaikka kuinka yrittää, niin ongelma on silloin motivaation puutteessa... Eli ei ole oikeasti tahtoa, eikä mitään yritystä, "jonkun muun pitää laihduttaa minun puolesta"...
Ja ei en dissaa ylipainoisia koska tiedän että addiktiot ovat hankalia koska olen itsekkin alkoholisti ja ryynejä syön joka päivä... Mutta tuona aikana jätin alkon, ryynit ja tupakin ynm kaikki pois. Ja sain syödä aivan mitä hyvitti ja maraton aikana päivän aikainen kulutus oli n.8000 kcal
Ja Btw, koska en tehnyt asiaa itselleni liian helpoksi en juonut piskoakaan vettä enkä mitää muutakaan maratooneilla...
Ja jos minä siihen pystyn 15-vuoden tinttaamisen jälkeen.. Niin kyllä siihen pystyy kotirouvvakin
Ja vielä anteeksi että vastasin kärkkäästi... mutta niin se asia on.... Että jos on tahtoa saavuttaa jotain, niin se on itsestä kiinni. Eväät on annettu.
Ja puolimaraton 3 vko treenillä 4 vko treenillä maraton ja alku paino oli 115kg..
Tietysti saattaa olla että mulla oli hermotus kunnos koska olen hinopiiri ja eläkeläinen
Mutta, niin en aina osaa ehkä ilmaista itseäni selvästi.
Mutta ylipainotilanteessa ja monissa muissakin addiktioissa.
Jos ei omat voimat riitä, apua voi saada terapiassa jossa vanha "ohjelmointi" korvataan uudella.
Ja ehkä sitä kautta se oma motivaatio tulee <3...
Mutta silti minun konstini on tehokkaampi.
Peace n love over n out
-Pinohiiri
Syömishäiriöön kannattaa kyllä hakea hoitoa. Ja Syömishäiriöliitosta saa luotettavaa tietoa.
Hinopiiri kirjoitti:
Mutta, niin en aina osaa ehkä ilmaista itseäni selvästi.
Mutta ylipainotilanteessa ja monissa muissakin addiktioissa.
Jos ei omat voimat riitä, apua voi saada terapiassa jossa vanha "ohjelmointi" korvataan uudella.
Ja ehkä sitä kautta se oma motivaatio tulee <3...
Mutta silti minun konstini on tehokkaampi.
Peace n love over n out
-Pinohiiri
Ta-ju-sin! :) Onkohan meillä ad/hd?? :)))
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti kun laittaa hihat heilumaan, niin kesään mennessä on täysin mahdollista tiputtaa 15-20 kg, jos ylipainoa on paljon.
Ok, millä kalorimääräällä?
Iltavuorossa on helppo olla syömättä ja pitää kalorit 1600.. Mutta kun kotiin pääsee, niin helv*tti on irti. Syön vaikka sokeria purkista. Ap
Vierailija kirjoitti:
Voit joko kitistä, keksiä tekosyitä ja elää läskinä tai ottaa itseäsi niskasta kiinni, lopettaa selittelyt ja alkaa hommiin. Fakta on se, että sinä olet ainoa ihminen tässä maailmassa, joka ne kilosi kantaa. Ketään muuta ei kiinnosta sinun kilosi, kukaan muu ei joudu niiden kanssa elämään.
No kyllä se tuntuu vaivaan enemmän muita ihmisiä, kuin minua itseäni... Siksi paineita laihtua ja syömishäiriö nostaa päätään..
Jos eläisin yksin autiolla saarella, niin en edes miettisi ylimääräistä 34kiloa :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele, porsaalla ollut vuosi aikaa kohentaa elintapoja ja taas mennyt vain vinkuessa netissä. Mahtavaa.
Olen parantanut, mutta en kuitenkaan laihdu. Ruuan himo valtava ja vahva vietti mulla, miten jaksatte taistella ruokaa vastaan? Minulla se voittaa aina.. Ap
Sä ihan ite päätät mitä sä sieltä kaupasta ostat. Ainoa tapa päästä irti tuosta on oikeasti jättää kauppaan kaikki missä on lisättyä sokeria tai rasvaa.
Kyllä sä sen tiedät.
Kyse ei ole sun ulkonäöstä vaan sun terveydestä. Itsensä rakastaminen ei tarkoita sitä että ahtaa iltaisin sipsejä vaan sitä että tekee jotain hyödylisempää. Lähde kelien parantuessa pitkille kävelylenkeille.
Kalorien laskeminen ei ole tässä se juju vaan se että syöt sopivan kokoisia annoksia etkä puputa niiden välissä.
Mitä jos puoliso syö kuitenkin ihan samoin kuin ennenkin ja niitä herkkuja pyörii kotona joka tapauksessa. Lisäksi pikkulapsiarjessa ei ole vain itsestä kiinni, että pystyykö joka välissä valmistamaan äärimmäisen terveellisen vihannespläjäyksen ja pääseekö lenkille ollenkaan silloin kuin itsellä olisi voinut lenkki-into olla.. Tähän vielä lisänä univaje, niin siinäpä sitä sitten ollaan..
Pään silittelyäkö taas kaipaat?
MENE SINNE TERAPIAAN.
Älkää tuhlatko energiaa tän vakivinkujan auttamiseen. Mikään ei kelpaa. Ei mikään.
Se pipipää tarvitsee terapiaa. Jos ei ole vain sitkeä trololoo. Tosin silloinkin voi tarvita..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, millä kalorimääräällä?
Iltavuorossa on helppo olla syömättä ja pitää kalorit 1600.. Mutta kun kotiin pääsee, niin helv*tti on irti. Syön vaikka sokeria purkista. Ap
Älä sit osta sitä sokeria kaappeihin. Jos kotona on vaan terveellistä, syöt vaan terveellistä. Lahjoita moskat muualle tai heitä roskiin.
Lapsiparat, mikä malli elämälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele, porsaalla ollut vuosi aikaa kohentaa elintapoja ja taas mennyt vain vinkuessa netissä. Mahtavaa.
Olen parantanut, mutta en kuitenkaan laihdu. Ruuan himo valtava ja vahva vietti mulla, miten jaksatte taistella ruokaa vastaan? Minulla se voittaa aina.. Ap
Ajatusmaailmasi on väärä. Ruokaa vastaan ei taistella. Se on polttoainetta keholle.
Ensin kannattaa hoidattaa pää kuntoon, ennenkun alkaa haaveilemaan rantakunnosta.
Aloita ”snake diet” eli syöt joka 72h välein. Itse olen kyseisellä ”dietillä” ja paino pudonnut nyt 3kg
Voit joko kitistä, keksiä tekosyitä ja elää läskinä tai ottaa itseäsi niskasta kiinni, lopettaa selittelyt ja alkaa hommiin. Fakta on se, että sinä olet ainoa ihminen tässä maailmassa, joka ne kilosi kantaa. Ketään muuta ei kiinnosta sinun kilosi, kukaan muu ei joudu niiden kanssa elämään.