Millainen on "näyttävä" nainen?
Otsikossa se kysymys kuuluikin - millainen on nainen, jota sanotaan näyttäväksi? Söpö ja kaunis on helppo käsittää, mutta miten on näyttävyyden laita?
Kommentit (70)
Tulee mieleen Morticia Addams- tyyppinen: Pitkä, vahvasti meikattu, seksikäs esittelemättä tissivakoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttävällä on aina hyvä ryhti. Laahustava tai sulkeutunut ei voi olla näyttävä.
Harmaahiiri ei voi olla Näyttävä. Jokin ulkoinen juttu pitää olla. Jotain erilaista. Sillä ei ole merkitystä mikä se on, kunhan on erilaista.
Sitten tietty itsevarmuus. Tietää kuka on.
Siksi monia vanhempia naisia sanotaan näyttäviksi, koska vasta iäkkäämmät on usein tuo itsevarmuus.
Ja se, joka voittaa miss universumit tms, niin hän on näyttävä. Kaikki naiset ovat yhtä kauniita, mutta silti he eroavat astuessaan lavalle. Näyttävin voittaa. Eli mitä se näyttävyys on?
Miss Universumilta vaaditaan karismaa ja lavasäteilyä, tilannetajua (tajuaa tuoda itseään oikeassa kohtaa esiin), älyä ja tietysti kauneutta ja yliupea kroppa. Politiikalla on myös merkitystä siihen, mistä maasta Miss Universum valitaan. Pitää olla lisäksi senhetkisen kauneustrendin mukainen kroppa.
”Kaikilla” osallistujalla on kauneustrendin mukainen kroppa. Erot ovat aika loppujen lopuksi pienet.
Politiikka on mukana, mutta silti jotkut valitaan finaaliin.
Eli näyttävyys on karismaa?
Kyllä jotkut ovat selkeästi kauniimpia Miss Universum -kilpailussa, kuin toiset. Kauniimmat kasvot, isommat silmät, suuremmat huulet, paksumpi tukka, sirompi vartalo, pidemmät jalat ja pidemmät sääret, kauniimmat lihakset vartalossa. Lisäksi liikehdintä ja ryhti ja älykkäät vastaukset.
Kymmenen parhaan joukossa on yleensä tasaista. Sitten mennään jo politiikkaan, halutaanko tumma vai vaalea ja mikä maa halutaan nostaa esille. Armi Kuuselan valinta Miss Universumisksi johtui osittain siitä, että pieni sodanjaloissa ollut Suomi haluttiin nostaa maailmankartalle.
Enemmän Tarja Turunen kuin Maisa Torppa.
Läski.
"Tosi persoonallinen" = "ihan hirveä, mutta en viitsi sanoa ääneen"
"Näyttävä nainen" = "läski, mutta sitä ei saa sanoa ääneen"
Elsa Hosk ja Rosie huntington tyyppiset naiset ehdottomasti! Pituudella ei mielestäni ole kuitenkaan merkitystä, vaikka nämä esimerkit mallin mittaisia ovatkin.
Nainen voi olla lumoavan kaunis ja elegantti jos vain pitää itsestään hyvää huolta. Treeni, kauniit hiukset, onnistunut meikki ja klassinen tyyli tulee mieleen kun puhutaan näyttävästä naisesta.
Tulee näyttävästä aina mieleen joku 2 metrinen Paula Koivuniemi imitaatio.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen läskinä erittäin näyttävä. Kaikki katseet kiinnittyy aina muhun
;D
Usein näyttäväksi luonnehditaankin aika tuhteja naisia.
Toki näyttävyyteen vaaditaan muutakin kuin ylipaino.
Yllätyin siitä, että palstan mielestä Kaisa Liski on näyttävä :D
Impulsiivinensonni kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen läskinä erittäin näyttävä. Kaikki katseet kiinnittyy aina muhun
;DUsein näyttäväksi luonnehditaankin aika tuhteja naisia.
Toki näyttävyyteen vaaditaan muutakin kuin ylipaino.
Näyttävä nainen on Monica Bellucci, eikä Melissa McCartney.
Itsellä tulee mieleen joku tosi eeppinen puku, tyyliin Mardi Gras tai jotain tosi hienoa cosplaytä. Semmoinen että melkein itse naista enemmän ihailee vaikuttavaa päähineviritelmää, ihomaalia tai pukua.